Alleen patiënten met een verwijsbrief naar de SEH, anders zelf betalen

Auteur Topic: Alleen patiënten met een verwijsbrief naar de SEH, anders zelf betalen  (gelezen 14447 keer)

0 gebruikers (en 3 gasten bekijken dit topic.

vesalius

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,506
Reactie #50 Gepost op: 17 september 2009, 18:36:14
Hallo Vesalius,
ik was idd die ehbo-instructeur. Nou ging het mij niet om de wachttijd, want ik ken de procedure hier in Hoorn op de SEH ook, heb er zelf meegedraaid.  en daar kan het nog veel langer duren dan die 1,5 uur. Hechten mag ook nog wel langer wachten..

het ging mij meer om: kan  / wil de huisarts hier iets mee, of zal ik meteen naar de SEH gaan. Misschien was dat niet helemaal duidelijk gebracht in mijn stukje.

Peter
 

Hoi Peter, ik doelde ook op dat stukje, maarre kan die huisarts niet beter zelf bepalen of hij er wat mee kan? Ik neem toch niet aan dat jouw cursisten zelf gaan bepalen wat je wel en niet tijdens een cursus behandeld of hoe het examen eruit gaat zien? Natuurlijk heeft een huisarts zijn beperkingen, maar hij of zij kan vaak meer dan dat er wordt gedacht.


Steven78

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 757
  • Terug in de medische research
Reactie #51 Gepost op: 18 september 2009, 07:58:32
Tja, 'interessant' idee van Klink. Maar, om een voorbeeld te noemen, mijn vader heeft enige jaren geleden een insult gehad (nav een herseninfacrt nog langer terug) in een taxi, waarop de chauffeur direct naar de SEH is gereden omdat die vlakbij was. Stel je toch eens voor dat je vervolgens de rekening daarna krijgt thuisgestuurd. Of, fictief, dat iemand een hartinfarct heeft en door een goede samaritaan wordt gebracht of misschien zelfstandig gaat. Nu niet reageren dat je dan 112 moet bellen, daar gaat het niet om. Volgens mij is het in dit opzicht niet haalbaar. Mensen gaan bezwaar maken en dat wordt denk ik ook gegrond verklaard. Waar Klink van af wil zijn de mensen die om elk wissewasje naar de SEH rennen. Maar dan zou je dus eigenlijk op basis van de klacht al dan niet moeten vergoeden ("heeft iemand de juiste keuze gemaakt?"). Wie gaat dat beoordelen? De arts moet/wil onafhankelijk blijven en de verzekering lijkt me ook niet geschikt.