Ongeval op het water bij grootschalige multidisciplinaire oefening

Auteur Topic: Ongeval op het water bij grootschalige multidisciplinaire oefening  (gelezen 13851 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

Brandpreventist

• Senior gebruiker
Stond deze al ergens??  ???

http://www.blikopnieuws.nl/bericht/102966/Ongeval_op_het_water_bij_grootschalige_multidisciplinaire_oefening.html

Ongeval op het water bij grootschalige multidisciplinaire oefening
maandag 21 september 2009 20:44

0 stemmen

Zeewolde - Veiligheidsregio Flevoland en SAMIJ organiseren op zaterdag 26 september in Zeewolde een grootschalige oefening. Aan deze oefening werken verschillende hulpdiensten mee. De oefening staat in het teken van de bestrijding van een incident op het water en een ziektegolf. De algehele coördinatie van de oefening berust bij Brandweer Flevoland.

De keuze voor de eerder genoemde ramptypen is gemaakt naar aanleiding van het nieuwe Incidentbestrijdingsplan IJsselmeergebied, dat onlangs in het kader van SAMenwerking Incidentbestrijding IJsselmeergebied (SAMIJ) in gebruik is genomen. Flevoland wordt omringd door water. Op het water kan van alles gebeuren; aanvaringen, verontreinigingen van het oppervlaktewater, branden en explosies en ecologische incidenten. Binnen het samenwerkingsverband van de SAMIJ werken hulpdiensten samen in de voorbereiding op eventuele incidenten. En voorbereiden betekent in dit geval: gezamenlijk oefenen.

Zaterdagochtend 26 september is een groot deel van het gebied op en rond het Wolderwijd bij Zeewolde oefenterrein voor Brandweer Flevoland,Brandweer Noord- en Oost-Gelderland (VNOG), Politie Flevoland, Korps Landelijke Politiediensten (KLPD), GHOR Flevoland, Calamiteitenhospitaal Utrecht, Gemeente Zeewolde, Regionale Meldkamer Flevoland, Gemeenschappelijke Meldkamer Apeldoorn (VNOG), Reddingsbrigade Nederland, Koninklijke Nederlandse Redding Maatschappij (KNRM), Rijkswaterstaat — Dienst IJsselmeergebied, Nederlandse Kustwacht (Kustwachtcentrum), Ministerie van Defensie en de Voorlichterpool Flevoland.

Aan de hand van een realistisch oefenscenario oefenen deze diensten gezamenlijk een grootschalige ongeval op het water. Inzet van deze oefening is het op juiste wijze coördineren van de hulpdiensten, multidisciplinair samenwerken en het beoefenen van procedures zoals ze zijn vastgelegd in het Incidentbestrijdingsplan IJsselmeergebied. In totaal zijn meer dan 300 hulpverleners, 100 “slachtoffers”, 45 voer- en vaartuigen en 2 helikopters bij deze oefening betrokken.

Een deel van het gebied rond de Aanloophaven van Zeewolde wordt tijdens de oefening voor het verkeer afgesloten. Het gaat hierbij om de straten de Rede en het Spui. Bewoners zijn hierover geïnformeerd.

Bekijk de foto op groot formaat

Henk

• Senior gebruiker
Reactie #1 Gepost op: 22 september 2009, 00:30:46
Stond deze al ergens??  ???

http://www.blikopnieuws.nl/bericht/102966/Ongeval_op_het_water_bij_grootschalige_multidisciplinaire_oefening.html

Zeewolde - Veiligheidsregio Flevoland en SAMIJ organiseren op zaterdag 26 september in Zeewolde een grootschalige oefening. Aan deze oefening werken verschillende hulpdiensten mee. De oefening staat in het teken van de bestrijding van een incident op het water en een ziektegolf.

En daar moest ik beslist mijn mond over houden, NOU MOE  :o?

Maar, er staat nog niet bij wat voor ziekte...

Er zijn nog meer leerdoelen en laat daar toevallig de net gearriveerde nieuwe boot van KNRM Huizen prima aan voldoen! En ga nu niet zeggen dat de KNRM dat wist en daarmee een goed figuur wil slaan door net op tijd met de juiste boot te komen, dat is flauw.

Henk

Gast48368

• Gast
Reactie #2 Gepost op: 22 september 2009, 00:32:34
Ja Henk, je bent flauw.................. ;D

Henk

• Senior gebruiker
Reactie #3 Gepost op: 22 september 2009, 00:51:36
Ja Henk, je bent flauw.................. ;D

Jij weet dus wel waar ik op doel.... ;) (sommige mensen/goede verstaanders hebben maar een half woord nodig)

Henk

Blue

• Forum gebruiker
Reactie #4 Gepost op: 22 september 2009, 09:35:11
Henk, wat bedoel je want bij mij valt het kwatje niet hoor, wat heeft de nieuwe boot van Huizen te maken met deze oefening ????

Henk

• Senior gebruiker
Reactie #5 Gepost op: 22 september 2009, 09:49:47
Blue, sorry maar na de oefening leg ik het je uit, ik ben al flauw genoeg geweest.. Maar je kan er zelf achter komen: wat heeft de nieuwe boot van Huizen voor bijzonders, iets dat andere reddingsboten hier geen van allen hebben (wij ook niet) en wat mag ze dan wel wat anderen niet mogen...

Meer zeg ik niet...

Henk

Jan1

• Junior gebruiker
  • **
Reactie #6 Gepost op: 22 september 2009, 10:57:24
Proef ik hier enige jaloezie  ;)

scrambel

• Forum gebruiker
Reactie #7 Gepost op: 22 september 2009, 20:52:24
Blue, sorry maar na de oefening leg ik het je uit, ik ben al flauw genoeg geweest.. Maar je kan er zelf achter komen: wat heeft de nieuwe boot van Huizen voor bijzonders, iets dat andere reddingsboten hier geen van allen hebben (wij ook niet) en wat mag ze dan wel wat anderen niet mogen...

Meer zeg ik niet...

Henk

IK doe wel mee en Huizen niet
Gedragen op het water,staan wij klaar, Voor een ieder, die het water niet wil dragen.

scrambel

• Forum gebruiker
Reactie #8 Gepost op: 22 september 2009, 20:59:10
Proef ik hier enige jaloezie  ;)
Dat denk ik wel. schoenmaker blijf bij je leest, dus je inzet gebied.
Gedragen op het water,staan wij klaar, Voor een ieder, die het water niet wil dragen.

scrambel

• Forum gebruiker
Reactie #9 Gepost op: 22 september 2009, 21:36:56
En daar moest ik beslist mijn mond over houden, NOU MOE  :o?

Maar, er staat nog niet bij wat voor ziekte...

Er zijn nog meer leerdoelen en laat daar toevallig de net gearriveerde nieuwe boot van KNRM Huizen prima aan voldoen! En ga nu niet zeggen dat de KNRM dat wist en daarmee een goed figuur wil slaan door net op tijd met de juiste boot te komen, dat is flauw.

Henk
Nee henk, bij de leerdoelen staat niet "de boot  van Huizen". Het gaat om een grote communicatie oefening om regio's,en verschillende dicipline's met elkaar te laten communiceren op C2000. iets wat voorheen niet mogelijk was.De oefenstaf van alle organisatie's zijn 6 maanden bezig geweest om deze oefening mogelijk te maken. alleen jou naam ben ik daar niet tegen gekomen,dus op welke hoogte ben je van de oefening.
Dan de ziekte ,omdat bijna alle dicipline's mee doen denk ik een hele erge ziekte.