Man en kind geschept op snelweg A22 - Beverwijk 22-09-2009

Auteur Topic: Man en kind geschept op snelweg A22 - Beverwijk 22-09-2009  (gelezen 10168 keer)

0 gebruikers (en 9 gasten bekijken dit topic.

Rowin

• Senior gebruiker
Reactie #10 Gepost op: 22 september 2009, 17:27:43
Dodelijke aanrijding
BEVERWIJK – Rond 15.25 uur heeft een ernstige aanrijding plaatsgevonden op de A22 in noordelijke richting. Een man meteen kindje stak rond 15.25 uur de A22 over. De bestuurder van een bedrijfswagen die over de A22 reed, kon een aanrijding niet meer voorkomen. Het kind is aan de verwondingen overleden en de man is in kritieke toestand naar het ziekenhuis vervoerd. De A22 is ter plaatse afgesloten. De politie stelt een onderzoek in naar de toedracht van de aanrijding.

Over de identiteit van de slachtoffers kunnen nu nog geen mededelingen worden gedaan.

Bron: Politie Persbericht

Dick_

• Senior gebruiker
Reactie #11 Gepost op: 22 september 2009, 18:58:29
Nog nooit zoiets bizars meegemaakt. :o Dit strookt niet met het verwachtingspatroon van een brandweermens. In eerste instantie ga je op zoek naar voertuigen die mogelijk betrokken zijn, die zijn er niet. Uiteindelijk wordt er in je rechteroor wat gezegd....iets met zelfdoding.
Ben met mijn mensen een paar passen teruggetreden.........

kan je nagaan wat er de betrokken chauffeur voor trauma heeft.
Die rijdt nooit meer zonder aan dit te denken door de velsertunnel......

Maar hopen dat hij goed wordt opgevangen

NF

• Senior gebruiker
    • www.112ijmond.nl
Reactie #12 Gepost op: 22 september 2009, 19:09:11
Was overigens niet bij de Velsertunnel maar tussen het viaduct Parallelweg->Broekpolder en Knooppunt Beverwijk (waar de A22 aansluit op de A9)

In ieder geval een drama, en heel onwerkelijk... :-\ :-\
Sterkte voor de vrachtwagenchaufffeur.
112ijmond.nl / IVK, BvV / Brede interesse in Veiligheid en Hulpverlening

fotoschieter.nl

• Forum gebruiker
  • NRK Velsen, Biketeam, EHBO, AED, Wandelletsel, NHT
    • Fotoschieter.nl
Reactie #13 Gepost op: 22 september 2009, 21:35:34
Persbericht Politie KEN.

Dodelijke aanrijding (vervolg)

BEVERWIJK, 22 september - Inmiddels is vast komen te staan dat de
slachtoffers van de aanrijding op de A22 uit Beverwijk afkomstig zijn.
Het gaat om een 36-jarige man en zijn zoontje van acht jaar oud. De man
ligt nog in kritieke toestand in het ziekenhuis. De politie onderzoekt
de precieze toedracht van de aanrijding.

Het eerder deze dag verstuurde persbericht:

BEVERWIJK -  Rond 15.25 uur heeft een ernstige aanrijding plaatsgevonden
op de A22 in noordelijke richting. Een man meteen kindje stak rond 15.25
uur de A22 over. De bestuurder van een bedrijfswagen die over de A22
reed, kon een aanrijding niet meer voorkomen. Het kind is aan de
verwondingen overleden en de man is in kritieke toestand naar het
ziekenhuis vervoerd. De A22 is ter plaatse afgesloten. De politie stelt
een onderzoek in naar de toedracht van de aanrijding.

Over de identiteit van de slachtoffers kunnen nu nog geen mededelingen
worden gedaan.
Nederlands Rode Kruis Afd. Velsen --> EHV'er, AED, Biketeam VRK --> Noodhulpteamlid AEDHeemskerk.nl --> Secretaris, Technisch beheer AED's, Bediener,

mvb

• Fotograaf
  • Senior gebruiker
Reactie #14 Gepost op: 22 september 2009, 21:37:43
Beverwijk - Op de A22 ter hoogte van Beverwijk is dinsdagmiddag een jongetje van acht jaar uit Beverwijk om het leven gekomen. Het kind zat op de schouders van zijn 37-jarige vader, die de snelweg overstak, mogelijk nadat hij door medewerkers van Rijkswaterstaat was aangesproken op zijn aanwezigheid op de vluchtstrook. De bestuurder van een bedrijfsauto kon een aanrijding niet meer voorkomen.

Het kind is aan de verwondingen overleden, en de man is in kritieke toestand naar het ziekenhuis gebracht. De A22 is afgesloten. De politie stelt een onderzoek in naar de toedracht van de aanrijding. Er is langs de A22 geen voertuig van de man aangetroffen.

Door de aanrijding bij Beverwijk, en door de voortdurende gedeeltelijke afsluiting van de Coentunnel is op de wegen aan de zuidkant van het Noordzeekanaal een enorme verkeerschaos ontstaan.

bron: Noord Hollands Dagblad

Jaap Goos

• Gast
Reactie #15 Gepost op: 22 september 2009, 21:50:40
Ik weet echt niet of dit de werkelijke aanleiding is geweest voor dit vreselijke drama.....ik heb in eerste instantie niemand gezien van Rijkswaterstaat. Het zou kunnen....ik twijfel.

fotoschieter.nl

• Forum gebruiker
  • NRK Velsen, Biketeam, EHBO, AED, Wandelletsel, NHT
    • Fotoschieter.nl
Reactie #16 Gepost op: 22 september 2009, 23:32:24
Ik weet echt niet of dit de werkelijke aanleiding is geweest voor dit vreselijke drama.....ik heb in eerste instantie niemand gezien van Rijkswaterstaat. Het zou kunnen....ik twijfel.

Er stond achter de vrachtwagen wel een wagen van Rijkswaterstaat..
Nederlands Rode Kruis Afd. Velsen --> EHV'er, AED, Biketeam VRK --> Noodhulpteamlid AEDHeemskerk.nl --> Secretaris, Technisch beheer AED's, Bediener,

mfrankena

• MoWIS IM+
  • Forum gebruiker
  • MoWis
    • Familie site
Reactie #17 Gepost op: 23 september 2009, 00:29:22
Er stond achter de vrachtwagen wel een wagen van Rijkswaterstaat..

nogal wiedes, ook RwS wordt op pad gestuurd als er een melding komt van voetgangers op de weg. Dan gaan zowel KLPD/politie als RwS rijden.
Dat  RwS snel(-er) ter plaatse is lijkt me niet geheel iets nieuws, maar jammer vindt ik dat dit soort insinuaties meteen de ronde doen.

Stel je even voor ALS het waar zou zijn, wat had die WIS er aan kunnen doen dat die man de weg oploopt?! Stel je eens voor wat DIE WIS dan meegemaakt heeft?! "brrr" de rillingen bij die gedachte lopen al over m'n rug! Het is toch te bizar voor woorden allemaal....

Wacht af, het wordt vanzelf duidelijk.

Pff en dan dat ongeval op de A4 vandaag, busje op de vlst. plat gereden, ook zo'n klapper.  :-\  
Ohhhh en je ziet het op de weg zo vaak maar net goed gaan tijdens diensten, mensen die zich compleet veilig wanen op de vluchtstrook.....  :-\
Groeten, Martin.  MOtor WegInSpecteur (IM+) -- Rijkswaterstaat -- VWM Randstad  LET OP: Ik verkondig alleen mijn EIGEN mening, NIET die van mijn werkg

PV112

• Persfotograaf/Cameraman
  • Forum gebruiker
  • Veiligheidsregio Twente
    • PVS Fotografie
Reactie #18 Gepost op: 23 september 2009, 09:30:58
Vader jaagt kind dood in

BEVERWIJK -  Een 8-jarig jongetje is gistermiddag op de A22 ter hoogte van Beverwijk om het leven gekomen bij een mislukte zelfmoordpoging van zijn vader. De man is in kritieke toestand overgebracht naar het ziekenhuis.

De 36-jarige Beverwijker stak terwijl hij zijn zoontje op zijn arm droeg rond halfvier plotseling de snelweg over. Een bedrijfswagen schepte het tweetal. Het kind overleed ter plaatse aan zijn verwondingen.

Volgens ooggetuigen liep de vader met zijn zoontje op de vluchtstrook. Aanvankelijk bestond het vermoeden dat hij met autopech was gestrand, totdat duidelijk werd dat het een zelfmoordpoging betrof.

BRON: Telegraaf.nl
Amateur persfotograaf, Freelance cameraman voor SPSMedia  www.pvsfotografie.nl.  Twitter: @PVSFotografie / @losser112

JarnoF

• Senior gebruiker
  • Geïnteresseerd in de hulpverlening
    • JarnoFlinkers.nl
Reactie #19 Gepost op: 23 september 2009, 09:35:55
Afschuwelijk drama.
Sterkte voor de chauffeur en ook alle hulpverleners.