Mooiste redvoertuig?

Auteur Topic: Mooiste redvoertuig?  (gelezen 40979 keer)

0 gebruikers (en 4 gasten bekijken dit topic.

Bralo20

  • Gast
Reactie #140 Gepost op: 30 maart 2004, 08:48:28
Beetje ver om "snel" even over en weer te rijden :(
Van bij mij thuis is het maar liefst 708km rijden.

Spijtig, het had anders denk ik wel de moeite geweest om tot ginder te rijden.

;)


Mvg,


7194

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,128
Reactie #141 Gepost op: 12 april 2004, 14:58:57


firemanr

  • Gast
Reactie #142 Gepost op: 7 mei 2004, 12:38:56
Ook misschien niet de mooiste, maar deze kwam ik tegen op het terrein van brandweer Terneuzen....
Er zaten geen sleutels op, dus kon ik hem niet wegzetten voor een mooiere, rustigere foto..... ;D ;D

Komt van brandweer Zwolle, die nu die Scania hebben....

Deze IVECO zou verkocht zijn aan Diaz, in België.
 ;)

[verwijderd door de admin ivm opschoning attachments]


Feuerteufel

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 476
Reactie #143 Gepost op: 17 mei 2004, 14:58:24
Zoals reeds vermeldt heeft afgelopen weekend het Internationale Drehleiter Treffen in Memmingen plaatsgevonden. Ik heb hier zelf 140 foto's genomen en krijg de beschikking over meer foto's van een kollega. Wie interresse heeft in deze foto's verzoek ik kontakt met mij op te nemen. Mijn Emailadres is truckfotografie@onlinehome.de

Hier een foto van de oudste deelnemer. Deze Magirus 3CL heeft een 30 meter Magirusladder en is in 1927 aan de Feuerwehr Konstanz afgeleverd. Deze ladderwagen heeft tot 1959 dienstgedaan. Het voertuig heeft op eigen kracht deelgenomen aan het Corso op zaterdag. Foto is gemaakt op het tussen station Ottobeuren.

[verwijderd door de admin ivm opschoning attachments]


Firefly

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 590
  • Risicobewustzijn is een kwaliteit!
Reactie #144 Gepost op: 3 augustus 2004, 21:21:24
Hier een redvoertuig afkomstig uit Groot Brittannie. En wel om precies te zijn uit de Schotse plaats Inverness. Dit is het (gecombineerde hoogweker, ladder voertuig) redvoertuig van de fulltime(beroeps) post in Inverness.

Hij is niet de mooiste die ik gezien heb, maar zeker wel het vermelden waard. ;)

Let aan de voorkant op de 'schotse ruit'
Brandwacht 1e klas + WVD


Firefly

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 590
  • Risicobewustzijn is een kwaliteit!
Reactie #145 Gepost op: 3 augustus 2004, 21:22:03
hier nog een.............
Brandwacht 1e klas + WVD


Jeroen!

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,547
Reactie #146 Gepost op: 3 augustus 2004, 21:32:05
In Zaanstad hebben we deze: Rechts de oude en links de nieuwe (In dienst sinds Eind 2000).

[verwijderd door de admin ivm upgrade forum]


Jeroen!

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,547
Reactie #147 Gepost op: 3 augustus 2004, 21:33:07
En nog eentje......... ;)

[verwijderd door de admin ivm upgrade forum]


112 Brabant.nl

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 588
  • Fotograaf
    • 112 Brabant.nl
Reactie #148 Gepost op: 2 september 2004, 21:23:50
Even een oude koe uit de sloot halen om geen nieuw topic te hoeven openen....

Ik heb nl een vraagje over dit onderwerp :). Afgelopen week waren wij weer eens op bezoek bij de brandweer van Eindhoven-Centrum. Het gesprek belandde op het onderwerp "nieuwe hoogwerkers". Dit jaar heeft men namelijk twee hagelnieuwe hoogwerkers besteld bij Hilton in Maastricht. Beide voertuigen worden gebouwd op een Daf CF-chassis en gaan erg veel lijken op de nieuwe hoogwerker van de brandweer Brunssum.

Toen vertelde een van de lieden doodleuk dat deze hoogwerkers een maximale redhoogte van 34 meter en een maximale vlucht van 27,5 meter krijgen. pfew! Ik meende dat alleen Almere een dergelijke hoogwerker had maar nu blijkt dit een 32-meter Bronto te zijn.

Weet er iemand hier of er al hoogwerkers met een redhoogte van 34 meter of hoger in Nederland actief zijn bij reguliere brandweerkorpsen? En zo ja, waar dan? Dat gigading van Schiphol laat ik dan dus even buiten beschouwing....
Voor het laatste nieuws en de meest actuele fotoreportages over hulpverlening in Brabant ga naar www.112brabant.nl !


jwpots

  • Gast
Reactie #149 Gepost op: 2 september 2004, 21:43:28
Van de hoogwerkertype op bijgaande foto zijn er in Nederland 3 in gebruik geweest bij de brandweerkorpsen. Te weten Amsterdam, Eindhoven en deze van Zoetermeer die het langste van de 3 gelopen heeft. Die van Amsterdam was heel vlug van het toneel verdwenen en Amsterdam zal zich denkelijk nooit meer in een hoogwerkeravontuur storten. Als 2e vertrok die van Eindhoven en als laatste de Zoetermeerse. Deze van Zoetermeer was bij aanschaf trouwens geel.

[verwijderd door de admin ivm upgrade forum]