Dat zeg ik toch ook? De vraagstelling toen was anders. het ging toen algemeen over het hoogste redvoertuig dat in Nederland bij de brandweer in dienst was/is.
Jij wilt specifiek weten wat de hoogste hoogwerker momenteel in gemeentelijke brandweerdienst is om straks te kunnen zeggen dat Eindhoven de hoogste hoogwerker (34 meter) van Nederland heeft :-)
En voor zover ik weet mag je dat zeggen, zeker als Johan Pots volgens zijn administratie niet verder komt dan de 33 meter van Haarlemmermeer. Als ik zo nog ff terugsnuffel kom ik bij de huidige gemeentelijke hoogwerkers ook niet verder dan 32/33 meter...
Shell Pernis had inderdaad de hoogste brandweerhoogwerker ooit in Nederland in dienst met 55 meter. Het aardige is wel dat de nieuwe hoogwerkers van Eindhoven met 34 meter niet eens de hoogste redvoertuigen zijn die in Eindhoven hebben rondgereden. Zoals eerder gemeld heeft de Philips-brandweer de beschikking gehad over een autoladder van 37 meter.
Wordt trouwens tijd dat er eens een korps iets spectaculairs gaat doen. Telkens een metertje erbij schiet niet op.
Gr
Erik
Mensen, ik heb ze even opgezocht.
Hoogwerkers van 30.00 of hoger, gaan we:
Almere Bronto 32.00 mtr.
Deventer Vema 32.00 mtr.
Haarlemmermeer Vema 33.00 mtr.
Roosendaal Bronto 30.00 mtr.
Terneuzen Bronto 32.00 mtr.
Tiel Wümag 32.00 mtr.
Tilburg Hilton 30.00 mtr.
Veenendaal Bronto 32.00 mtr.