Spoedbegeleiding door de politie

Auteur Topic: Spoedbegeleiding door de politie  (gelezen 420579 keer)

0 gebruikers (en 7 gasten bekijken dit topic.

Bert65

• Heden vervoersbranche, voorheen medewerker Dierenambulance
  • Senior gebruiker
Reactie #1090 Gepost op: 18 oktober 2014, 13:39:22
Inderdaad en een teken geven nadat een handeling is uitgevoerd heeft niet veel zin...

SniperEye

• Senior gebruiker
  • Geíntresseerde
Reactie #1091 Gepost op: 18 oktober 2014, 17:16:15
Citaat van: enrico1972 link=msg=1300311 date=1412510545

Wellicht wat off topic. Heb ik juist opgevangen dat de SEH van EMC Rotterdam inmiddels verhuist is naar de nieuwbouw?

Vroemvroem

• Senior gebruiker
Reactie #1092 Gepost op: 18 oktober 2014, 18:46:43
Citaat van: SniperEye link=msg=1302729 date=1413645375
Wellicht wat off topic. Heb ik juist opgevangen dat de SEH van EMC Rotterdam inmiddels verhuist is naar de nieuwbouw?
Correct en tevens juist

klf grimmenstein markt

• Belangstellende
  • Senior gebruiker
  • De enige particuliere bepakte VW LT brandweerbus
    • KLF Grimmenstein markt
Reactie #1093 Gepost op: 19 oktober 2014, 13:00:06
Citaat van: FP924 link=msg=1302641 date=1413613382
Ik snap dat het niet wenselijk is om een militaire colonne te doorkruisen. Maar is dit niet alleen verboden als de colonne voorzien is van de vlaggen en de lampen? Of staat er een kruis om de matrixborden boven de weg?

Stoet voldeed niet aan de eisen voor een colonne maar dat maakt verder niet uit.
Of de motorrijder wel of niet gelijk heeft is niet duidelijk we kunnen niet zien of de rijstrook is afgekruisd.

Wel kan ik me de (re)actie van de motorrijder heel goed voorstellen al was het uit fatsoen dat je als bestuurder een afrit verder neemt en desnoods daar omkeert.
Zelf eens mee gemaakt met het kinderbeestfeest (weet niet meer of het politie of Kmar was) maar er werd op de A9 bij Castricum een voertuig stil gezet op de oprit door een motorrijder, deze reed weer door toen het voertuig ook daadwerkelijk stil stond waarna het voertuig weer optrok... een tweede motorrijder was hier echter niet van gecharmeerd (en leek ook de intentie te hebben te gaan schrijven)
Eigen waarneming als 2e voertuig in de stoet en voor me een HAP auto, dus had alle zicht en verhaaltje speelde nog voor we de oprit daadwerkelijk voorbij reden.

Later die rit nog een soort gelijk gevalletje toen we de A8 opreden bij Assendelft ook daar werden we doorkruist door een bestelbus en ook daar waren de begeleiden motorrijders, zachtjes gezegd, niet content mee.

* edit, waren politie motoren want met de Kmar reden we de hele A9 af  098uo
Eigenaar van het voormalige KLF Grimmenstein markt http://www.vwbrandweerbus.nl Namens Perfact-group werkvoorbereider bij stadsverwarming Purmerend

enrico1972

• Senior gebruiker
  • Openbare Orde en Veiligheid
    • Instagram Enricoveilig
Reactie #1094 Gepost op: 19 oktober 2014, 18:54:56
http://www.youtube.com/watch?v=fTBBazPek-g#ws

VTB-opleiding: "De Yp" naar Haga zkh Leyweg 25-09-2014

Gepubliceerd op 19 okt. 2014 TeamVerkeer Den Haag

Dit keer een video vanaf de motor van één van de spitsers waarbij de camera naar achteren is gericht.
Op de donderdag tijdens de VTB-opleiding worden ambulanceritten gereden. Omdat een ambulancebegeleiding met 3 motorrijders gedaan wordt (1 commandant en 2 spitsers) zal er worden opgesplitst. Zo gaan er 2 teams rijden. Het ene team heeft een echte ambulance bij zich en het andere team een politievoertuig welke door moet gaan als ambulance. Halverwege de dag zal er gewisseld worden. In deze rit doet het opvallende busje dus dienst als ambulance.
In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen

112 rotterdam-oost

• Forum gebruiker
Reactie #1095 Gepost op: 12 december 2014, 19:46:52
https://www.youtube.com/watch?v=SRHSRV2vgg8

Een spoedtransport vanuit Numansdorp met een politie motor, VP, ambulance 17-166 en een DHV naar het Sophia Kinderziekenhuis.

Grumpy91

• Rode Kruis hulpverlener, werkzaam in zorgsector
  • Senior gebruiker
  • If you can Dream it, you can do it!
Reactie #1096 Gepost op: 12 december 2014, 20:20:12
Mooi om te zien dat de transporter erachter zijn grillflitsers uit heeft gezet. Sommige weten toch de knopjes ervoor te vinden 098uo
Hulpverlener, vrijwilliger, beheerder Social Media bij Rode Kruis locatie Roermond.    Al mijn bijdragen zijn volledig op eigen titel

Dinges

• Senior gebruiker
Reactie #1097 Gepost op: 12 december 2014, 20:40:39
Beetje denigrerend. Bij het ene busje kun je wel apart activeren, bij het andere niet. Buiten dat, niemand heeft last van wat grille-flitsertjes op klaarlichte dag.

Grumpy91

• Rode Kruis hulpverlener, werkzaam in zorgsector
  • Senior gebruiker
  • If you can Dream it, you can do it!
Reactie #1098 Gepost op: 12 december 2014, 20:50:02
Mijn reactie is niet denigreren bedoelt. Mocht dit wel zo zijn, mijn excuses hiervoor. Ik doelde meer op het punt dat lang niet alle agenten weten dat bij voertuigen (niet alle) dit weten dat dit kan.
Hulpverlener, vrijwilliger, beheerder Social Media bij Rode Kruis locatie Roermond.    Al mijn bijdragen zijn volledig op eigen titel

Pepernoot

• Forum gebruiker
Reactie #1099 Gepost op: 12 december 2014, 22:26:50
Citaat van: Grumpy91 link=msg=1313968 date=1418412012
Mooi om te zien dat de transporter erachter zijn grillflitsers uit heeft gezet. Sommige weten toch de knopjes ervoor te vinden 098uo

Dan moet je mij maar eens vertellen hoe dat moet..
Ik ken alleen de knoppen blauw/rood en de koplampen  :-\