De auto's maken soms ook gebruik van zgn. 'schaduwnummers'; dat zijn nummerplaten met een normale combinatie waarvan de houder-gegevens zijn afgeschermd, ook voor de politie. Indien er auto's die dienst hebben gedaan bij het Koninklijk Huis worden verkocht hebben ze een normaal kentekenbewijs dat bij aanschaf van de auto is toegekend.
www.nummerplaat.com
Zeker weten? 62-HRX-9 , 66-HSL-5, de omschrijving is een "oefensituatie"......
whoeps..
de bovengenoemde kentekens zijn afgeschermd, ik krijg geen resultaat op RDW.NL
Mogelijk heeft het staldepartement besloten geen auto's met AA kenteken mee te laten rijden tijdens oefeningen. Laatst is dit gedaan met de dienst Volvo van de koningin met het normale AA kenteken met als resultaat erg veel speculaas berichten in de pers.
Wim Endstra heeft trouwens jaren geleden de oude Ford Scorpio van het staldepertament overgenomen, ziet er erg vreemd uit om een oude dienst auto van de koningin met normaal kenteken te zien, iedereen ziet dat het dit voertuig moet zijn. (Er zijn 2 identieke dienstauto's waarvan er 1 als museum auto word gebruikt, en de andere is verkocht) Helaas kon ik de foto niet meer vinden. :|
En toch ben ik van mening dat je de huidige dienst limo van het koningshuis nooit met schaduw kenteken gaat zien, want iedereen herkent deze auto, dus dan heeft een dergelijk kenteken weinig nut.