Dat ben ik geheel met je eens. Vorig jaar heb ik er daarom ook eentje aan de kant gezet, die bleef onnodige risico's nemen en dan moet je zo'n figuur tegen zichzelf in bescherming nemen. Heeft wel wat boze blikken opgeleverd maar dat is dan maar zo.
3 Jaar geleden heb ik een aparte briefing georganiseerd voor de ULM-rijders, juist om ze te wijzen op dit soort zaken. Zeg maar een spoedcusrsus VTB, alleen (!) gericht op Dreamnight. Helaas is daarna er niks meer mee gedaan, ondanks dat ik het weer had aangeboden. De ULM-rijders waren er toen blij mee en ik heb toen goede geluiden terug gehoord van de wel VTB-opgeleide motorrijders.
Dit jaar heb ik "mijn" motorrijders uitgebreid gebrieft van te voren, route op mijn tablet laten zien en verteld wat ik van ze verwachtte en hoe we te werk zouden gaan. Dit heeft goed gewerkt volgens mij en ik heb continue met 1 snelheid kunnen rijden de hele rit.
Misschien moeten we bij de organisatie er op aan gaan dringen om iedere stoet een VTB opgeleide commandant te geven.
Maar we dwalen af...
Het is allemaal zo simpel. Geen VTB opgeleide motorrijders geen vtb. Veiligheid voor alles.
1 motorrijder is geen begeleiding.
Inderdaad. Maar helaas is het tegenwoordig belangrijker om de zoveelste controle te houden om aan de cijfers te komen, dan om motorrijders daar in te zetten waar ze nodig zijn. En in de tussentijd kunnen ze gewoon ook controleren en ander politiewerk doen, daar zijn de meesten professioneel genoeg voor.