Spoedbegeleiding door de politie

Auteur Topic: Spoedbegeleiding door de politie  (gelezen 422427 keer)

0 gebruikers (en 3 gasten bekijken dit topic.

Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #670 Gepost op: 7 september 2013, 19:42:33
Citaat van: zijlvaart67 link=msg=1199393 date=1378548264
Nou, het enige dat me echt opvalt (of liever: irriteert); de Volvo van de verkeersdienst die de druk veel te hoog houdt. Je hebt al met motorrijders te maken die nooit hebben geleerd om te begeleiden en dan ga je nog echt haast maken ook. Moet je niet willen en is niet verstandig. Die bemanning had wel beter moeten weten, dat ben ik zondermeer met je eens..

Ik ga ze op hun donder geven! :-X

Tsja.... Het is natuurlijk geen geheim dat het hele VTB gebeuren onder de loep ligt momenteel.
Dat zelfde geldt (als ik me goed heb laten informeren) ook voor de Regio Amsterdam, die nog steeds geen motoropleidingen afneemt bij de Politie-academie.

Ik heb ook met Dreamnight mee gereden in een stoet met Amsterdamse motorrijders. Heb daarna ook bij de organisatie neergelegd dat dit zéér onverantwoord ging, zeker als je VTB opgeleide motorrijders gewend bent. (Vergelijkbaar met de Noord Holland Noordse motorrijder die een paar jaar geleden van z'n motor werd gereden).
Ik verbaas me ook nog steeds over de Amsterdamse spoedbegeleidingen, waar gebruik gemaakt wordt van 1 dienstmotor.... ::) :-X
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


zijlvaart67

  • Verkeerspolitie
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 395
Reactie #671 Gepost op: 7 september 2013, 21:39:26
Dat heb ik zelf ook nog wel gedaan; als er geen 2 zijn, zijn ze er niet. En als een ambulance er om vraagt, dan zal je toch wat moeten. Meestal kun je als solo motorrijder wel goed coordineren aangaande een statische verkeerspost. Zoals rotterdam het bijv heel goed regelt. Één is verre van ideaal, maar altijd nog beter dan niemand die coördineert.

Daar zie ik een grote fout bij het Amsterdamse korps; totaal geen aandacht voor een minimale bezetting motorrijders.

Ps: ik heb begrepen dat we (de verkeersdienst) zich gaat conformeren aan het landelijke en voor de 12 weekse rijopleiding gaan..

We dwalen af..
העבר שלי הוא כהה כמו העתיד שלי


r1200gs

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,275
Reactie #672 Gepost op: 7 september 2013, 22:00:26
Het is allemaal zo simpel. Geen VTB opgeleide motorrijders geen vtb. Veiligheid voor alles.


Marrk

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 327
Reactie #673 Gepost op: 7 september 2013, 22:09:13
1 motorrijder is geen begeleiding.


dielangemotormuis

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,094
Reactie #674 Gepost op: 7 september 2013, 22:18:26
Citaat van: zijlvaart67 link=msg=1199393 date=1378548264
Ik ga ze op hun donder geven! :-X

Moet je even een stukje doorrijden naar de Burgemeester Stramanweg. De Volvo is van Ouder-Amstel. Wij(verkeerdienst) doen alleen mee met de Pan en niet met de Volvo's.

Dit geheel terzijde.

Ik heb nu 3 jaar meegedaan aan Dremnight en uiteraard altijd als motorrijder Verkeerdienst. Ik druk de ULM-rijders ook altijd op hun hart, doe rustig aan. Je bent er niet voor opgeleid. Ik hou ook bewust het tempo heel laag zodat zij zich niet de blubber hoeven te rijden en onnodige risico's moeten nemen. Het is voor een goed doel en ik heb geen behoefte om tijdens zo'n evenement een slecht nieuws gesprek te voeren.


Marrk

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 327
Reactie #675 Gepost op: 7 september 2013, 22:19:59
Citaat van: dielangemotormuis link=msg=1199550 date=1378585106
Moet je even een stukje doorrijden naar de Burgemeester Stramanweg. De Volvo is van Ouder-Amstel. Wij(verkeerdienst) doen alleen mee met de Pan en niet met de Volvo's.

Dit geheel terzijde.

Ik heb nu 3 jaar meegedaan aan Dremnight en uiteraard altijd als motorrijder Verkeerdienst. Ik druk de ULM-rijders ook altijd op hun hart, doe rustig aan. Je bent er niet voor opgeleid. Ik hou ook bewust het tempo heel laag zodat zij zich niet de blubber hoeven te rijden en onnodige risico's moeten nemen. Het is voor een goed doel en ik heb geen behoefte om tijdens zo'n evenement een slecht nieuws gesprek te voeren.

Als je dat inzicht niet hebt dan word het moeilijk.


dielangemotormuis

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,094
Reactie #676 Gepost op: 7 september 2013, 22:21:43
Citaat van: Marrk link=msg=1199551 date=1378585199
Als je dat inzicht niet hebt dan word het moeilijk.

Dat ben ik geheel met je eens. Vorig jaar heb ik er daarom ook eentje aan de kant gezet, die bleef onnodige risico's nemen en dan moet je zo'n figuur tegen zichzelf in bescherming nemen. Heeft wel wat boze blikken opgeleverd maar dat is dan maar zo.


112mark

  • Belangstellende
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 189
Reactie #677 Gepost op: 7 september 2013, 23:28:55
Citaat van: Groenemotormuis link=msg=1199170 date=1378467206
Het heeft even geduurd, maar onze vrienden uit Den Haag hebben er weer een geplaatst. En volgens mij hebben ze achteraf aardig wat koeken gehad  e050

Commandant ambulancebegeleiding 05-09-2013

Klopt het dat de kilometer teller en de toerenteller van de motor niet werken? Als ik het filmpje zo bekijk lijkt het wel alsof allebei de wijzers op nul blijven staan. Weet iemand of dit bewust is gedaan of gewoon een defect aan de motor?


Marrk

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 327
Reactie #678 Gepost op: 7 september 2013, 23:40:43
Citaat van: 112mark link=msg=1199571 date=1378589335
Klopt het dat de kilometer teller en de toerenteller van de motor niet werken? Als ik het filmpje zo bekijk lijkt het wel alsof allebei de wijzers op nul blijven staan. Weet iemand of dit bewust is gedaan of gewoon een defect aan de motor?

Die werken gewoon hoor. Is gewoon de constante snelheid die je ziet. Dat is dus de achterliggende gedachte van een begeleiding.


TDMdR

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 942
  • Sr. GGP AML|DI|THW
Reactie #679 Gepost op: 7 september 2013, 23:56:11
Citaat van: dielangemotormuis link=msg=1199552 date=1378585303
Dat ben ik geheel met je eens. Vorig jaar heb ik er daarom ook eentje aan de kant gezet, die bleef onnodige risico's nemen en dan moet je zo'n figuur tegen zichzelf in bescherming nemen. Heeft wel wat boze blikken opgeleverd maar dat is dan maar zo.

3 Jaar geleden heb ik een aparte briefing georganiseerd voor de ULM-rijders, juist om ze te wijzen op dit soort zaken. Zeg maar een spoedcusrsus VTB, alleen (!) gericht op Dreamnight. Helaas is daarna er niks meer mee gedaan, ondanks dat ik het weer had aangeboden. De ULM-rijders waren er toen blij mee en ik heb toen goede geluiden terug gehoord van de wel VTB-opgeleide motorrijders.

Dit jaar heb ik "mijn" motorrijders uitgebreid gebrieft van te voren, route op mijn tablet laten zien en verteld wat ik van ze verwachtte en hoe we te werk zouden gaan. Dit heeft goed gewerkt volgens mij en ik heb continue met 1 snelheid kunnen rijden de hele rit.

Misschien moeten we bij de organisatie er op aan gaan dringen om iedere stoet een VTB opgeleide commandant te geven.

Maar we dwalen af...

Citaat van: r1200gs link=msg=1199545 date=1378584026
Het is allemaal zo simpel. Geen VTB opgeleide motorrijders geen vtb. Veiligheid voor alles.

Citaat van: Marrk link=msg=1199548 date=1378584553
1 motorrijder is geen begeleiding.

Inderdaad. Maar helaas is het tegenwoordig belangrijker om de zoveelste controle te houden om aan de cijfers te komen, dan om motorrijders daar in te zetten waar ze nodig zijn. En in de tussentijd kunnen ze gewoon ook controleren en ander politiewerk doen, daar zijn de meesten professioneel genoeg voor.