Spoedbegeleiding door de politie

Auteur Topic: Spoedbegeleiding door de politie  (gelezen 420540 keer)

0 gebruikers (en 9 gasten bekijken dit topic.

DeMassel

• Uitvoeringsbegeleider/Vakman verkeersmaatregelen
  • Senior gebruiker
  • Bordenslepende AED'er
    • Fautoograaf
Reactie #910 Gepost op: 27 april 2014, 17:17:56
Dat staat in de citaat wat ik gebruikt heb.
Ik heb film gezien waarna ik direct weg ben geweest. Kon mij zelf het ook niet herinneren gezien te hebben maar er zat ook 3 uur tussen het zien en het reageren.
Ik begrijp hieruit dat klf de verkeerde benaming gebruikt heeft en baan en strook verwisseld heeft
-Uitvoeringsbegeleider bij Traffic Service Nederland & Hobbyfotograaf -AED-bediener / Reanimator / BHV

Marrk

• Forum gebruiker
Reactie #911 Gepost op: 27 april 2014, 17:38:29
Citaat van: enrico1972 link=msg=1262857 date=1398608248
De tweet die Haageneesch citeert is een antwoord op mijn getwitter van afgelopen nacht die ik had.

Ze gaven ook nog aan dat de Rotterdamse collega's de Haagse werkwijze niet kennen wat ik dan nog enigsinds kan begrijpen.
Echter denk ik dan bij mezelf zorg dan dat ze die wel leren kennen of ga eens met elkaar praten en probeer van elkaar te leren.

Op zich hoeft het helemaal niet moeilijk te zijn want als men gewoon de locatie doorgeeft dan weet iedereen op de kruising waar men is.
Mijn ervaring is dat als de VP R'dam zelf een spoedtransport doet dat men de route altijd (ruim) op tijd vrij heeft gemaakt (lees: leeggetrokken) en dan had men de vertraging op het tunneltrace zoals men nu had niet gehad.
Uit mijn hoofd gezegd als de Centralist hoorde dat het spoedtransport t.h.v. de Texaco op de A13 reed dan kwam de opdracht om de route vrij te maken en te houden en dat werkte gewoon super.

Mijn persoonlijke mening:
De politie Den Haag vindt altijd dat zij alles beter weten en kunnen. De Amsterdammers doen dat ook maar vind ik aanzienlijk minder arrogant.
Heb het persoonlijk nooit echt fijne agenten gevonden vergeleken met andere vroegere regio's.

Als je niet weet waar je het over hebt hou dan lekker je mond. En die persoonlijke mening is leuk en waarschijnlijk gebaseerd op een persoonlijk contact. Om daar een hele regio of eenheid mee af te schilderen lijkt me niet op z'n plaats.

GWB Foxtrot

• KMar
  • Forum gebruiker
Reactie #912 Gepost op: 27 april 2014, 18:10:13
Citaat van: Haageneesch link=msg=1262865 date=1398611307
Ik zie het probleem niet. Het zijn twee totaal verschillende werkwijzen, waar de mensen op het veld (lees: politieagenten van bureau verkeer op de motor) van mening zijn dat die niet goed samengaan, blijkbaar uit ervaring. Bovendien zitten de motorrijders en de te begeleiden ambulance op een apart C2000-kanaal; daar luistert de centralist in principe niet op mee.

Haagse en Amsterdamse agenten zijn best fijne agenten, ook in vergelijking met andere regio's. Maar ik snap niet waarom 'het Rotterdamse systeem' per se overgenomen moet worden. Is dat niet 'vinden dat je iets beter weet en kunt'?

In principe luister ik altijd mee als centralist. Ik wil weten waar het transport tegen aanloopt, en of er iets is wat ik kan doen om het zo spoedig mogelijk te laten verlopen.

Zeker in dit geval. Het transport gaat de eigen regio verlaten, en zit nog bij jou in de verbindingen. Wat nu als het fout gaat? Met wie gaan die motorrijders in eerste aanleg contact hebben? (Ik zou er voor kiezen om qua verbindingen een gespreksgroep te kiezen waar interregionaal op gewerkt kan worden, en de regie te laten bij de meldkamer in wiens gebied men rijdt. (Maar dat is vanaf de zijlijn..  98uiye )

Over de verschillen van aanpak VTB;
Het één zou een goede aanvulling kunnen zijn op het ander. Door het "leegtrekken" van de route voorkom je opstroping, in mijn ogen. Maar als daar bewust niet voor gekozen word.. Prima.

De uitspraken over arrogantie etc herken ik niet, van welk korps dan ook.

Verkeermeneer

• Beroepsmatig Verkeersregelaar
  • Junior gebruiker
  • **
Reactie #913 Gepost op: 27 april 2014, 18:56:17
Normaal gesproken rijd er een commandant mee met begeleidingen
Ik ga er van uit dat die normaal contact heeft met de ambulance chauffeur, hoe is dat geregeld met 2 spitsers ?
Beide contact of duidelijk vooraf afspraken gemaakt.

Haageneesch

• Foto- en videograaf.
  • Senior gebruiker
  • Foto- en videograaf Den Haag, PPK-houder.
    • Haageneesch
Reactie #914 Gepost op: 27 april 2014, 18:57:58
Citaat van: Verkeermeneer link=msg=1262896 date=1398617777
Normaal gesproken rijd er een commandant mee met begeleidingen
Ik ga er van uit dat die normaal contact heeft met de ambulance chauffeur, hoe is dat geregeld met 2 spitsers ?
Citaat van: enrico1972 link=msg=1262710 date=1398553076
Echter waren er voor deze ambulancebegeleiding slechts twee motorrijders beschikbaar. In dat geval kan een begeleiding gedaan worden met twee spitsers en vervalt de rol van commandant. Voorwaarde hiervoor is wel dat beide motorrijders volledig opgeleid zijn (VTB 1 en 2) en dat de ambulancechauffeur vaker onder begeleiding heeft gereden.

GWB Foxtrot

• KMar
  • Forum gebruiker
Reactie #915 Gepost op: 27 april 2014, 19:13:59
Men kan gewoon een multidisciplinaire gespreksgroep gebruiken, dat is niet voorbehouden aan de commandant van de begeleiding. (In de regio waar ik werk tenminste.  98uiye )

Jerommeke

• Senior gebruiker
  • Blauwe Motormuis
Reactie #916 Gepost op: 28 april 2014, 01:08:04
Citaat van: Verkeermeneer link=msg=1262896 date=1398617777

In dit filmpje hoor je aan het begin dat er gezegd wordt dat de ''ambulance niet in de verbindingen zit''.
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !

Marrk

• Forum gebruiker
Reactie #917 Gepost op: 28 april 2014, 01:10:31
Citaat van: Jerommeke link=msg=1262968 date=1398640084
In dit filmpje hoor je aan het begin dat er gezegd wordt dat de ''ambulance niet in de verbindingen zit''.

Klopt. Mob ambu werkte niet mee.

ReinierNH

• Hoofdagent, motorrijder, ME-lid
  • Forum gebruiker
  • Noodhulp
Reactie #918 Gepost op: 28 april 2014, 16:25:31
Citaat van: enrico1972 link=msg=1262857 date=1398608248

Mijn persoonlijke mening:
De politie Den Haag vindt altijd dat zij alles beter weten en kunnen. De Amsterdammers doen dat ook maar vind ik aanzienlijk minder arrogant.
Heb het persoonlijk nooit echt fijne agenten gevonden vergeleken met andere vroegere regio's.

Jouw persoonlijke mening schetst het beeld dat juist jij degene bent die het allemaal beter denkt te weten.

Niet zo netjes om dit over een complete regio te zeggen.
Daarbuiten zal het altijd zo blijven dat we van elkaar kunnen leren en alles zijn voor en nadelen heeft.

guest12562

• Gast
Reactie #919 Gepost op: 28 april 2014, 22:27:51
Jullie hebben het in ieder geval voor elkaar, jullie staan op dumpert: http://www.dumpert.nl/mediabase/6595507/3cccc901/van_nootdorp_naar_rotterdam.html