Spoedbegeleiding door de politie

Auteur Topic: Spoedbegeleiding door de politie  (gelezen 420557 keer)

0 gebruikers (en 16 gasten bekijken dit topic.

Grumpy91

• Rode Kruis hulpverlener, werkzaam in zorgsector
  • Senior gebruiker
  • If you can Dream it, you can do it!
Reactie #960 Gepost op: 21 mei 2014, 20:18:25
Citaat van: Marrk link=msg=1269311 date=1400680151
Ff voor de duidelijkheid; filmpje speelt zich af in Den Haag. Niet te verwarren met die afgrijselijke stad die we hoofdstad moeten noemen.

Woeps  998765  98uiye Maar daar staat dus zo'n zelfde hokje op poten

Citaat van: voske83 link=msg=1269303 date=1400679821
Het Consulaat van de Verenigde Staten ligt aan het Museumplein.

Dankjewel!  ;D
Hulpverlener, vrijwilliger, beheerder Social Media bij Rode Kruis locatie Roermond.    Al mijn bijdragen zijn volledig op eigen titel

thetwin84

• EHBO,AED-bediener/evenementen vkr/hobby fotografie
  • Senior gebruiker
  • Dag niet gelachen is een dag niet geleefd.
    • EHBO-Hedrin
Reactie #961 Gepost op: 21 mei 2014, 21:35:04
Citaat van: Marrk link=msg=1269311 date=1400680151
Ff voor de duidelijkheid; filmpje speelt zich af in Den Haag. Niet te verwarren met die afgrijselijke stad die we hoofdstad moeten noemen.

Klein detail: Hofstad of hoofdstad ;)
[URL=http://www.t-tools.nl/CCount/click.php?id=

Pepernoot

• Forum gebruiker

jeroen21

• manschap brandweer
  • Forum gebruiker
Reactie #963 Gepost op: 1 juni 2014, 12:21:55
Zeer langzaam glijdend transport Zoetermeer naar Westeinde SEH 09-05-2014

In verband met ernstig letsel is door het ambulancepersoneel een aanvraag gedaan voor een glijdend transport. Dit transport gaat van Zoetermeer naar het MCH Westeinde in Den Haag.

Bij aankomst op de locatie worden er met de ambulancechauffeur afspraken gemaakt over hoe hij de rit wil hebben; moet het met spoed of wil hij juist een geleidelijke rit? In dit geval zo min mogelijk hobbels, remmingen en stuurbewegingen i.v.m. de toestand van de patiënt.

Zoals in deze rit vanuit het perspectief van de commandant te zien is gaat het dan ook echt glijdend. Door de spitsers worden alle oneffenheden als hobbels, drempels en tramrails etc. op tijd doorgegeven via de mobilofoon. Ook al luistert de ambulancechauffeur mee, toch geeft de commandant middels handgebaren deze hobbels ook nog door aan hem zodat hij zijn snelheid hier op tijd kan aanpassen.

Normaal zal er op de autosnelweg inhalend gereden worden. In dit geval is er voor gekozen om uiterst rechts te blijven en 1 spitser "op te offeren" als staartrijder. Deze zal het achteropkomend verkeer (in verband met het snelheidsverschil) op afstand houden en ervoor zorgen dat de ambulance op rijstrook 3 en 2 voldoende ruimte heeft om vrij te bewegen. Ook vangt hij het verkeer af bij de toevoegingen.

Binnen de bebouwde kom gaat de staartrijder weer naar voren om zijn taak als spitser weer op te pakken. In deze film is dan ook goed te zien hoe de ambulance stapvoets over kruisingen, hobbels en tramrails komt. Dit is dan ook vaak goed te zien in de spiegel van de commandant.

Deze film is dan ook een goed voorbeeld waarom het "glijdend" transport heet. In dit geval is snelheid duidelijk ondergeschikt aan comfort.

klf grimmenstein markt

• Belangstellende
  • Senior gebruiker
  • De enige particuliere bepakte VW LT brandweerbus
    • KLF Grimmenstein markt
Reactie #964 Gepost op: 1 juni 2014, 13:57:46
Dit lijkt me bijkans nog lastiger dan een spoedtransport, normaal is het alles op en aan en gaan in dit geval alles op en aan en kalm aan, dat moet gevoelsmatig denk ik enorm tegen je natuur ingaan.

Ik denk dat het team door dit soort filmpjes op jetroep te plaatsen een heel goed beeld geeft van het werk wat ze doen en daarmee een geweldig stukje voorlichting op internet zetten.

Ik blijf het in elk geval een knap staaltje werk vinden om een ambu op deze manieren door het verkeer te loodsen, zeker zoals in dit laatste filmpjes zou ik zevenkleuren in mijn broek hebben vanwege het snelheidsverschil met het overige verkeer want ook blauw is geen garantie dat je optijd gezien wordt.....
Eigenaar van het voormalige KLF Grimmenstein markt http://www.vwbrandweerbus.nl Namens Perfact-group werkvoorbereider bij stadsverwarming Purmerend

112 rotterdam-oost

• Forum gebruiker
Reactie #965 Gepost op: 10 juni 2014, 20:14:38
https://www.youtube.com/watch?v=SQEWt7r7vzI

Spoedbegeleiding van ambulance 17-140 de 2 motoren.
Een van de motoren trok iets te snel op waardoor hij een soort wheelie maakte  :o
Helaas reed er net een auto voor (die naar mijn mening helemaal die weg niet op had mogen draaien) maarja...

Grumpy91

• Senior gebruiker
Reactie #966 Gepost op: 10 juni 2014, 20:30:31
Citaat van: 112 rotterdam-oost link=msg=1275565 date=1402424078
http://www.youtube.com/watch?v=SQEWt7r7vzI

Spoedbegeleiding van ambulance 17-140 de 2 motoren.
Een van de motoren trok iets te snel op waardoor hij een soort wheelie maakte  :o
Helaas reed er net een auto voor (die naar mijn mening helemaal die weg niet op had mogen draaien) maarja...

Hoezo had het niet gemogen? Ikzelf kende het filmpje al een tijd, weet niet of deze al eerder hier was verschenen..
Hulpverlener, vrijwilliger, beheerder Social Media bij Rode Kruis locatie Roermond.    Al mijn bijdragen zijn volledig op eigen titel

sylvester1986

• Gast
Reactie #967 Gepost op: 10 juni 2014, 20:34:27
Citaat van: 112 rotterdam-oost link=msg=1275565 date=1402424078
Vanaf een andere kant gezien.
Citaat van: Max Snelderwaard link=msg=1263935 date=1398948809
http://www.youtube.com/watch?v=-WPG_NNS_tg

let op die motoragent achter de witte auto!

©Hulpdienstenzhz

Grumpy91

• Senior gebruiker
Reactie #968 Gepost op: 10 juni 2014, 20:36:13
Citaat van: Sylvester link=msg=1275580 date=1402425267

Dat was het filmpje wat ik bedoelde  :P

Marrk

• Forum gebruiker
Reactie #969 Gepost op: 10 juni 2014, 20:38:24
Een slecht uitgevoerde gelegenheids wheelie😉