GRIP 3 Aanrijding drie treinen, middel HV gev. stoffen - Barendrecht 24-09-2009

Auteur Topic: GRIP 3 Aanrijding drie treinen, middel HV gev. stoffen - Barendrecht 24-09-2009  (gelezen 90121 keer)

0 gebruikers (en 40 gasten bekijken dit topic.

Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Fijn maar laat hem komen als HV over is....

Als je je nu eerst eens in de HV processen gaat verdiepen en de gebeurtenissen die daar omheen hangen en dan pas gaat roepen... Hij en zijn mensen moeten daar nu op dit moment gewoon zijn om de sporen vast te gaan leggen. Anders gaat 'het volk' straks weer zeuren dat het onderzoek niet zorgvuldig geweest is... ::) :-X


Stefan Verkerk

  • Fotograaf Wezep e.o.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,968
  • Weerliefhebber
    • StefanVerkerk.nl
dit is van de zijkant, je ziet de wagon waarin de dode machinist zit!
Knap dat machinisten tegenwoordig al treinen besturen vanuit wagons. Zou ie de hele rit met de radiografische afstandsbediening hebben gereden..  ??? kortom, het niveau ligt hoog op Nufoto.nl. (Ook de kwaliteit van de foto, mag ook gezegd worden... :()
www.stefanverkerk.nl | www.hmpaal.nl | PPK houder | Canon


Red

  • HAP Eenheid Amsterdam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,255
Inderdaad, bovendien is het niet zo maar een 'persoon' die in de weg loopt etc. Hij kan doordat hij zo snel aanwezig is inderdaad een goed beeld krijgen van de situatie EN van de hulpverlening. Hij weet heus wel wat hij daar doet.
Success is born out of arrogance, but greatness comes from humility.


SRich

  • Proces Operator
  • Verbannen gebruiker
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 733
Als je je nu eerst eens in de HV processen gaat verdiepen en de gebeurtenissen die daar omheen hangen en dan pas gaat roepen... Hij en zijn mensen moeten daar nu op dit moment gewoon zijn om de sporen vast te gaan leggen. Anders gaat 'het volk' straks weer zeuren dat het onderzoek niet zorgvuldig geweest is... ::) :-X

Dit heeft toch maar 1 oorzaak, hoe je het went of keert. Die botsing met de IC oke daar weet ik niks van af maar de 2 goederentreinen op elkaar heeft maar 1 oorzaak
Doe normaal dan doe je al gek genoeg :P


Stefan Verkerk

  • Fotograaf Wezep e.o.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,968
  • Weerliefhebber
    • StefanVerkerk.nl
Het is niet bekend of het de machinist is die na de botsing bekneld zat in zijn cabine.
Is het niet een beetje vreemd dat men niet weet of het de machinist is die bekneld zat? Ik bedoel: als de machinist overlijdt maar men is er niet zeker van, dan gaan ze alsnog knippen? Kortom: in dat geval zou de machinist van de andere locomotief nog moeten leven. *hersenspinsel*
www.stefanverkerk.nl | www.hmpaal.nl | PPK houder | Canon


EwoudB

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 10
Zojuist vandaan, groot gedeelte afgezet en zag de heer van Vollehoven aankomen.

Je kan niet in de buurt komen, pers werd in eerste instantie doorgelaten, maar daarna terug gestuurd door brandweer.
Er is niks mooiers dan mensen te helpen en te steunen waar en wanneer je kan - SIGMA-lid Nieuwe Waterweg Noord & Hulpverlener Rode Kruis -


Timmos

  • Persfotograaf
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,326
    • Tim-Koster.nl
Dit heeft toch maar 1 oorzaak, hoe je het went of keert. Die botsing met de IC oke daar weet ik niks van af maar de 2 goederentreinen op elkaar heeft maar 1 oorzaak

Dan ga je TP, leg je het daar even fijn uit.. Hoeven wij je onzin iig niet aan te horen!


Guppie3335

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,143
Bakkeleien in de kranten ??... Bron : AD. nl

Of er gevaarlijke stoffen bij het ongeval zijn vrijgekomen is onduidelijk. De brandweer zegt van niet, maar volgens de politie zijn deze wel degelijk vrijgekomen. Hoe gevaarlijk de stoffen zijn, kon de politie niet zeggen.


Feder

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 854
Reizigers in een passagierstrein die de plek van het ongeval naderde zijn lichtgewond geraakt door het plotselinge remmen van de trein, aldus een politiewoordvoerder. De NRC-verslaggever ter plaatse meldt dat een van de containers op een wagon van een containertrein blijkbaar een pilaar heeft geraakt onder de flyover. De goederentrein bevat brandbaar materiaal (zoals diesel), maar geen giftige stoffen, aldus de woordvoerder.

De situatie ter plaatse is chaotisch. Bovendien is het spoor kort na het ongeval afgezet door de politie. Van de containertrein is de locomotief gekanteld. De trein ligt als een harmonica opgerold onder het viaduct waar het ongeval plaatsvond. De betonnen pilaren scheiden de wachtende passagierstreinen en goederentreinen. Op het ene spoor staat de internationale trein uit Brussel die plots moest stoppen, op het andere spoor staat een stoptrein stil. (en ook dit weer van www.nrc.nl)


Stefan Verkerk

  • Fotograaf Wezep e.o.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,968
  • Weerliefhebber
    • StefanVerkerk.nl
Dit heeft toch maar 1 oorzaak, hoe je het went of keert. Die botsing met de IC oke daar weet ik niks van af maar de 2 goederentreinen op elkaar heeft maar 1 oorzaak
Tijd dat jou eens de les wordt gelezen ;) Het gaat er niet om dat men 'denkt' hoe het is, het moet vastgelegd worden zodat het keiharde feiten zijn. En met keiharde feiten hebben wij het over de stand van de wissels, de stand van de seinen, de hele toestand van de trein voor en na het ongeval etc. Ook de gehele situatie rondom het tracé waar het is gebeurd wordt vastgelegd (stand seinen, zichtbaarheid, portalen etc.) - kortom, er komt veel meer bij kijken dan 'natte vingerwerk' zoals jij suggereert. Als je niks te doen hebt, lees dan eens een van de rapporten van het IVW door http://ivw.nl/onderwerpen/rail/publicaties/onderzoeksrapporten/2008/ - Succes!
www.stefanverkerk.nl | www.hmpaal.nl | PPK houder | Canon