Ja ik dacht dat de nieuwe CE's een svm tank hebben van 500 liter en de oude CE's hebben er dacht ik 1 van 1500 liter. Ik dacht dat de watertank ook kleiner is maar dit weet ik niet zeker.
De CE met 3 assen heeft een svm tank met 4000 liter en een watertank met 1500 liter, de CE met 2 assen heeft een svm tank van ongeveer 1500 liter en een watertank van ongeveer 2000 liter, als ik het goed heb.
De nieuwe autospuiten worden respectievelijk AS 54-1 (kazerne Botlekweg) en AS 56-1 (kazerne Maxima), de oude CE 54-1 wordt reservevoertuig.
Trouwens de naam roepnaam CE is in het leven geroepen toen men van de eerste calamiteitenbestrijdingseenheid wat een combinatie-eenheid van een TS + AS was, overgegaan werd naar 1 voertuig.
Toen was er 1 roepnaam nodig voor het alarmeren van de verschillende eenheden die met 1 of 2 voertuigen reden.
Bij het nieuwe voertuig werd er gewoon van 2 verschillende voertuigen (TS + AS) 1 groot voertuig gemaakt, en hoe ga je zo'n voertuig dan noemen AS, TS of SB, aangezien de klassieke brandweervoertuig aanduiding niet meer klopte met de voertuig specificaties van de 3 nieuwe auto's van toen, dit was toen een compleet nieuw concept, heeft men een nieuwe lettercombinatie gemaakt van de calamiteitenbestrijdingseenheid namelijk CE.
Deze roepnaam kan je altijd blijven gebruiken ook in de toekomst als je werkt met eenheden die met een verschillend aantal voertuigen uitrukken, wat ook nu nog gebeurt bij de GB.