Zeer grote brand school - Wormerveer 03-10-2009

Auteur Topic: Zeer grote brand school - Wormerveer 03-10-2009  (gelezen 2584 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

Vuurbaas

  • Bevelvoerder/ HV+Kraan/Inzetleider OGS
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 145
Reactie #10 Gepost op: 3 oktober 2009, 11:59:38
Oud schoolgebouw verwoest door brand
03 oktober 2009

WORMERVEER - Een zeer grote brand heeft in de nacht van vrijdag op zaterdag een gedeelte van het voormalige schoolgebouw 'de Rietveld' in Wormerveer in de as gelegd. De brandweer rukte rond 3.00 uur uit. Bij aankomst bleek het te gaan om een uitslaande brand.

De brand ontstond in een lokaal en is vermoedelijk aangestoken. De school is niet meer in gebruik. Om 5.00 uur was de brand meester. Er zijn geen schadelijke stoffen vrijgekomen. Wel was er korte tijd hinder van rookoverlast. Het gebouw is gedeeltelijk ingestort. Het terrein is afgezet.

bron: Webregio.nl

Verbaas je niet, Verwonder je slechts !


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #11 Gepost op: 3 oktober 2009, 13:10:48
http://www.noordhollandsdagblad.nl/nieuws/stadstreek/zaanstreek/article5217215.ece/Gebouw+Trias++uitgebrand

Gebouw Trias uitgebrand

    * Gepubliceerd op 03 oktober 2009, 11:53
    * Laatst bijgewerkt op 03 oktober 2009, 12:15

wormerveer -

Het leegstaande gebouw van het Trias aan de Krommenieërweg in Wormerveer is vannacht uitgebrand.

De brand werd omstreeks drie uur ontdekt. De brandweer rukte met groot materieel uit toen bleek dat het gebouw in lichterlaaie stond. Het vuur was moeilijk te bereiken omdat het gebouw omgeven wordt door water en bruggetjes.  De vuurhaard was eigenlijk alleen goed te blussen vanaf het schoolplein.

Ondanks het tijdstip liet de buurt massaal uit en waren er honderd toeschouwers.

De school - voorheen De Rietvelden - stond al twee jaar leeg, sinds de verhuizing naar het nieuwe Trias-gebouw in Krommenie.


grizz

  • Senior GGP, Senior OC, opstapper KNRM Andijk
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,000
  • Niets is onmogelijk
Reactie #12 Gepost op: 3 oktober 2009, 15:34:20
nou... ik ben er vanochtend tijdens de dienst er even geweest.... en ik kan je vertellen...(ja ik zit weer even op straat) dat ze hier nog wel een keer gaan komen, het is nog niet uitgebrand, er is een gedeelte uitgebrand...
Ik breng altijd mijn eigen schoenen thuis.....