Bergers

Auteur Topic: Bergers  (gelezen 23889 keer)

0 gebruikers (en 20 gasten bekijken dit topic.

Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #50 Gepost op: 9 april 2010, 11:40:35
Stel jij werkt bij een bakker. Als er tegenover die banketbakker een kraam komt die met overheidssubsidie mogelijk gemaakt gratis brood uit gaat staan delen wat de nekslag voor de bakkerszaak betekent en het einde jouw baantje, dan vind je dat nog steeds geen oneerlijke concurrentie?

Deze mening houdt geen veroordeling van de KNRM en Reddingsbrigade als geheel in. Het werk van de KNRM en de reddingsbrigade is prachtig en ik juich het goede werk dat al deze vrijwilligers verichten van harte toe.

Henk


water-spotter

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 159
Reactie #51 Gepost op: 9 april 2010, 12:07:04
Gaan we weer ,het begint weer die discussie die al jaren de kop opsteekt.
ik ben het met de volgende stelling eens,daar kan de "bergers"wat mee bereiken niet met discuseren op een forum jaar in jaar uit.

Volgens mij moet dus deze discussie met de Kustwacht gevoerd worden ;) ;) ;)

zet dat eens op bij de kustwacht  en men zal bij de knrm ook blij zijn,van de week een urker gesproken,die overdag een klusje hadden naar een zeiljacht ten anker op het ijsselmeer, waren er echt niet blij mee vanwege werk , maar geen "berger"te zien vertelde hij
Cees
hulpdiensten-spotter


Waterhulpdienst

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 9
Reactie #52 Gepost op: 9 april 2010, 12:19:22
Dat klopt. Er zit een prima bergingsbedrijf in Urk. Post watersport. Deze vaart niet meer omdat het telkens weer een race partij is, en ook daar de KNRM geen afspraken wil maken.
Je denkt toch niet dat Post alleen maar gaat varen als de reddingboot niet kan/wil?

Er is daar een prima berger, maar die heeft wel wat beters te doen dan alleen in de vervelende uren het werk van de KNRM opknappen.

Ga eens met hem om de tafel. Hij heeft ook alles al geprobeerd om tot een normale en werkbare situatie voor iedereen te komen.
Zou ook beter zijn voor een ieder. Redder, berger, watersporter, kustwacht en verantwoordelijke gemeentes. Zelfs de werkgevers van alle reddingboot bemanning zal blij zijn.

Simon.


Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #53 Gepost op: 9 april 2010, 12:26:33
Gaan we weer ,het begint weer die discussie die al jaren de kop opsteekt.
ik ben het met de volgende stelling eens,daar kan de "bergers"wat mee bereiken niet met discuseren op een forum jaar in jaar uit.

Volgens mij moet dus deze discussie met de Kustwacht gevoerd worden ;) ;) ;)

zet dat eens op bij de kustwacht  en men zal bij de knrm ook blij zijn,van de week een urker gesproken,die overdag een klusje hadden naar een zeiljacht ten anker op het ijsselmeer, waren er echt niet blij mee vanwege werk , maar geen "berger"te zien vertelde hij
Cees

Blij dat je dit naar voren haalt. Die berger is Klaas Post. Wij hebben regelmatig contact met Klaas. Enkele jaren geleden gaf hij al aan het helemaal beu te zijn met die KNRM van 't Eiland. "Die gasten zijn net een paar jonge honden, die overeal op af vliegen. Met die oude ploeg daar was goed mee samen te werken, maar wat er nu op die boot zit... Ik ga mij nu richten op de verhuur van RIB's en mijn winkel en kap met de hulpverlening, laat ze maar al die jachtjes gaan slepen bij de KNRM, kijken hoelang dit nog leuk blijft voor ze, je spreekt al gauw over 100 stuks in een paar maanden."


Ik zal jouw uitspraak aan 'm mailen, hij zal daar zeer in zijn nopjes mee zijn!

Henk


Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #54 Gepost op: 9 april 2010, 12:28:09
oops Simon, was tegelijk met jou aan 't posten, maar wij weten het zelfde kennelijk...


Henk


Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #55 Gepost op: 9 april 2010, 12:31:48
Gaan we weer ,het begint weer die discussie die al jaren de kop opsteekt.
ik ben het met de volgende stelling eens,daar kan de "bergers"wat mee bereiken niet met discuseren op een forum jaar in jaar uit.

Volgens mij moet dus deze discussie met de Kustwacht gevoerd worden ;) ;) ;)

zet dat eens op bij de kustwacht  en men zal bij de knrm ook blij zijn,van de week een urker gesproken,die overdag een klusje hadden naar een zeiljacht ten anker op het ijsselmeer, waren er echt niet blij mee vanwege werk , maar geen "berger"te zien vertelde hij
Cees

De kustwacht weigert een melding die bij haar binnenkomt te prioriteren. Je zou daar je handen aan kunnen branden door een prio 2 uit te delen aan iets dat achteraf een prio 1 verdiend had, dan krijg je gezeik. Dus gewoon alles prio 1 en geen gezeik.

Deze mening houdt geen veroordeling van de KNRM en Reddingsbrigade als geheel in. Het werk van de KNRM en de reddingsbrigade is prachtig en ik juich het goede werk dat al deze vrijwilligers verichten van harte toe.

Henk


water-spotter

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 159
Reactie #56 Gepost op: 9 april 2010, 12:54:47
Henk Ik dacht enkele maanden geleden het anders uit je mond te horen,toen was je blij met die knrm Urk geen ego hadden en jouw hulp zelfs op hun website vermelden.
ik spreek niet zo vaak met de jongens van knrm Urk hoor ze wel op mn scannertje maar hoor die klaas post zelden, als je die en die jongens uit laaksum bij elkaar zet en naar de kustwacht gaan als /samenwerkende bergers die 24/7/365 oproepbaar zijjn heb je 90% van de binnenwateren gedekt en kan je garanties afgeven,dat is de hete brij waar men omheen roert denk ik als spotter die verder met niemand iets heeft te maken.
MAAK AFSPRAKEN MET DE KUSTWACHT en dat is alles waar het omdraait llijkt mij! :) :)
hulpdiensten-spotter


stormvogel

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 139
Reactie #57 Gepost op: 9 april 2010, 12:57:29
Je wilt het graag zo regelen zoals op de weg met de waterhulpverleningsdienst maar het vervelende is dat het niet mogelijk is omdat zo te regelen.Zoals je zelf al aangeeft is er op deze manier te weinig te verdienen om bedrijven te laten bestaan en worden ze dood geconcureerd dus na het seizoen is er voor de hulpdiensten geen werk genoeg en taaien ze af dus de meeste zijn niet 24/7 het hele jaar door inzetbaar. Op de weg rijden het hele jaar door genoeg auto,s om weg te slepen hele jaar door dus inkomsten, beetje slecht vergelijk dus wat je maakt. Wie kan er dus op komen draven als het koud en ellendig is juist de KNRM. Financieel gezien is het ook niet eerlijk die concurentie maar normaal gesproken wel altijd bereikbaar en inzetbaar en dat wil de kustwacht graag hebben een partner waar op te bouwen is en niet een club die vaak ook uit hobbieisme is ontstaan.
De Kustwacht alarmeert de KNRM omdat de afspraken zo zijn gemaakt met de KNRM.
Deze willen ten alle tijde gealarmeerd worden, bij ons op de zuidelijke randmeren zelfs met 2 boten. Afhankelijk van de locatie wordt ook de reddingsbrigade Blaricum of Naarden meegepiept.
Dat betekend dus in de praktijk dat er 2 reddingsboten en 1 waterhulpdienst boot varen op een bootje wat voor anker ligt in de zon met motorstoring en graag van Uitdam naar Almere gesleept wil worden. (praktijkvoorbeeld...) Goed bezig!
Overigens was station Huizen vorig jaar in het hoogseizoen 3 weken niet inzetbaar ivm personeelsgebrek.

Nogmaals, ga om de tafel met de juiste mensen en zorg dat je elkaar aanvult in plaats van afvalt.

Simon. :)


stormvogel

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 139
Reactie #58 Gepost op: 9 april 2010, 13:07:08
Nu werd er nog door henk gezegd dat de bergingsbedrijven door de KNRM worden kapot gemaakt omdat hun schepen niet snel genoeg waren, nu is het volgens mij zo dat BTS jarenlang zich staande heeft kunnen houden en later ook 2 snelle hulpverleningsvaartuigen had die heel wat werk op het IJsselmeer deden . De reden waarom die weg zijn is dat er teveel concurretie kwam van andere hulpverleningsbedrijven die nog snellere vaartuigen had en daar niet in mee wilde gaan.


Waterhulpdienst

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 9
Reactie #59 Gepost op: 9 april 2010, 13:12:42
Ga om de tafel, maak afspraken en ik garandeer je een 24/7 dekking op de zuidelijke randmeren.
Afgelopen winter ook genoeg klusjes gedaan, rechtstreeks voor de verzekering.

Met elkaar is altijd beter als tegen elkaar.

Simon.