In de besluiten van de ARBO-wet staat dat de eerste hulpverlener die materialen ten dienste moeten worden gesteld, dat hij/zij de hulpverleningstaak naar behoren kan uitvoeren. Deze materialen moeten worden samengestelds naar de huidige stand der techniek.
Er staat dus niets in wat er precies moet inzitten. je zult zelf moeten beoordelen wat noodzakelijk is en waar je mee om kunt gaan.
Als ex-ambulanceverpleegkunige houdt ik mij bezig met BHV. Als ik je een tip mag geven. Zoek een even naar ESE en vraag daar naar info over de de "QUICK BAG".
Deze Eerste Hulp rugtas is speciaal samengesteld voor BHV-ers en toch voor een zeer geschikte prijs.
Er zit meer in dan verbandmateriaal. Een coldpack (om kneuzingen te koelen), een onderlegger ( om onder een wond te leggen of er een 'veldje' van te maken zodat spullen schoon blijven. Een allesknipper, waarmee je ook door kleding en ritssluitingen kunt knippen, een 20 cc spuit om ogen of wonden schoon te spoelen en nog heel veel meer. Ik vond de oranje koffer een onding. Je moet slachtoffers kunnen begeleiden en dus je handen vrij hebben. 3 rollen synthetische watten, 4 driekante doeken, allerlei zwachtels en noem maar op. Erg lastig. Hier zitten bijvoorbeeld 2 maten schuimvewrband in, waarmee je alle dek en (wond-) drukverbanden kunt aanleggen wat je maar wil. Je hebt dan geen snelverbanden, zwachtels etc. meer nodig.
Je moet zelf maar eens kijken. We hebben er lang over gedaan om een goede samenstelling te maken.
Veel succes. Peter