AED-alert/ Burger AED - meldkamer procedure's e.d.

Auteur Topic: AED-alert/ Burger AED - meldkamer procedure's e.d.  (gelezen 23913 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

keiharddegekste

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 60
Reactie #30 Gepost op: 15 december 2009, 17:15:11
Als je dat vraagt via het formulier krijg je wellicht een antwoord. Voor zover ik ooit heb vernomen alarmeert de uitgiftecentralist de voertuigen en stuurt AED alert aan (als zijnde een voertuig, AED alert wordt aan het incident gekoppeld). Maar wat daar verder achter zit, zal je toch de website en vraagformulier voor moeten gebruiken: http://www.burgeraed.nl/index.php/24


Hunter

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,176
  • Zoetermeer, Haaglanden
Reactie #31 Gepost op: 15 december 2009, 18:37:27
Voor zover ik ooit heb vernomen alarmeert de uitgiftecentralist de voertuigen en stuurt AED alert aan (als zijnde een voertuig, AED alert wordt aan het incident gekoppeld).

Er wordt inderdaad een "gewoon" incident aangemaakt waarma de melding naar een zogenaamde SMS-koppeling wordt gestuurd. Deze filtert de postcode eruit en alarmeert aan de hand daarvan personen in de omgeving. Dat betekent dus dat dit systeem niet gebruikt kan worden voor ongevallen op straat, tenzij er een huisnummer "ter hoogte van" bij staat, anders kan er immers geen postcode aan gekoppeld worden.

Dit is dan ook de reden dat steeds meer regio's de postcode in de melding hebben staan. Bij het alarmeren kan geen onderscheid gemaakt worden tussen P2000 en SMS, dus bij de P2000-meldingen staat die postcode er voor Jantje Doedel bij :)


Dutchy_medic

  • Ambulancehulpverlener
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 59
  • Fervent aanhanger van de KISS-regel
Reactie #32 Gepost op: 17 december 2009, 22:14:16
Beste Hunter,

Dat de postcode er voor Jan Doedel bij staat ben ik, kijkend naar de regio waar ik werkzaam ben, niet me je eens.
Op het moment dat er binnen het gemeenschappelijk meldkamer systeem (GMS) een melding voor de AED wordt aangemaakt is die postcode noodzakelijk om de computer aan te sturen die dan de SMS verstuurt. Op die manier krijgen alleen die hulpverleners een SMS die in de directe omgeving van het incident wonen.

Groetjes,

Danny
Hoe meer kennis je opdoet, hoe meer je tot de ontdekking komt dat er nog veel te leren valt.


EHBjOOST

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 387
  • Dit forum is het helemaal !
Reactie #33 Gepost op: 20 december 2009, 10:23:12
Wordt er in de SMS wel een straatnaam en huisnr  mee gestuurd?

De straatnamen in mijn omgeving zou ik nog wel redelijk weten, maar een postcode daar bij  :-X
EHV, Rode kruis zandvoort, ex BHV ploegleider, Radio zendamateur. en zelfs nog tijd om te werken


Hunter

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,176
  • Zoetermeer, Haaglanden
Reactie #34 Gepost op: 20 december 2009, 10:34:12
Dat de postcode er voor Jan Doedel bij staat ben ik, kijkend naar de regio waar ik werkzaam ben, niet me je eens.
Op het moment dat er binnen het gemeenschappelijk meldkamer systeem (GMS) een melding voor de AED wordt aangemaakt is die postcode noodzakelijk om de computer aan te sturen die dan de SMS verstuurt. Op die manier krijgen alleen die hulpverleners een SMS die in de directe omgeving van het incident wonen.

Dat schreef ik toch ook? Laat ik het anders zeggen, waarom moet die capcode dan ook in de pagers verschijnen? Dat heeft toch niets met SMS te maken?

Wordt er in de SMS wel een straatnaam en huisnr  mee gestuurd?
De straatnamen in mijn omgeving zou ik nog wel redelijk weten, maar een postcode daar bij  :-X

Dat lijkt me wel zo logisch ja, ik denk dat 99% van de mensen geen flauw idee heeft waar je een postcode op de kaart zou moeten plaatsen. Die postcode is louter om de AED/SMS alert de ontvangers te laten selecteren.


jabmarijnissen

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 61
Reactie #35 Gepost op: 25 december 2009, 19:17:24
is dit projekt landelijk


JM

  • Arnemuiden, Zeeland
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 463
  • Arnemuiden 4534
Reactie #36 Gepost op: 25 december 2009, 19:32:54
is dit projekt landelijk

Als ik op www.burgeraed.nl kijk ga ik er van uit dat dit project alleen in Noord-Holland Noord wordt uitgevoerd


Hunter

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,176
  • Zoetermeer, Haaglanden
Reactie #37 Gepost op: 25 december 2009, 19:43:54
Als ik op www.burgeraed.nl kijk ga ik er van uit dat dit project alleen in Noord-Holland Noord wordt uitgevoerd
Actieve 112-meldkamers AED-Alert:

Alkmaar (Veiligheidsregio Noord-Holland-Noord)
Apeldoorn(Veiligheidsregio Noord- en Oost Gelderland)
Arnhem (Veiligheidsregio Gelderland Midden)
Den Bosch (Veiligheidsregio Brabant Noord)
Den Haag (Veiligheidsregio Haaglanden)
Eindhoven (Veiligheidsregio Zuid-Oost Brabant)
Hengelo (Veiligheidsregio Twente)
Maastricht (Veiligheidsregio Limburg Zuid)
Nijmegen (Veiligheidsregio Gelderland Zuid)
Tilburg (Veiligheidsregio Midden- en West Brabant)
Venlo (Veiligheidsregio Limburg Noord)

http://www.aed-alert.nl

Als ik mezelf probeer aan te melden (Postcode 2717, Zoetermeer) dan krijg ik :

Mededeling!

De meldkamer Haaglanden gaat gebruik maken van AED-Alert. Momenteel is echter alleen het proefgebied Midden Delfland aktief.
U kunt zich dus in eerste instantie alleen als deelnemer aanmelden als u binnen één van de volgende postcode gebieden woont :

2635
2636
3155


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #38 Gepost op: 25 december 2009, 22:38:49
En ik snap weer niet dat ze niet met cellbroadcast gaan werken.. :-X :-X


Danny V

  • Reddingsbrigade instructeur OW
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 183
Reactie #39 Gepost op: 26 december 2009, 23:49:20
Wat is een cellbroadcast precies als ik vragen mag?