Vraagje aan the Chief. Wat kun je beter hebben?
1) centralist die door krijgt dat een melding loos is en daarop de ts niet uir laat rukken of
2) geen contact gehad met het object en ts is ter plaatse en heeft melder gevonden en er is niets te doen en dan terug keert?
Je geeft zelf al aan dat de brandweer niet goed heeft gereset en je daarna terug moet keren omdat het brand.... Dus afblijven van die centrale op de eerste melding niets te doen dan gewoon terug naar de kazerne. Ik ga ervan uit dat je ook niet bij alle andere 700 bmc's gaat kijken als die even in onderhoud hebben gestaan of een loze melding door hebben gegeven die afgevangen is je gat controleren of de bmc weer goed staat
Mogen we dan jullie centralisten inhuren als het bij jullie allemaal zo goed gaat
In onze regio is het inderdaad redelijk strak geregeld en zit preventie er bovenop (zeker als de centralist een mailtje stuurt dat het een zooitje is bij de klant
.
Ik persoonlijk vindt het helemaal niks dat er ont-alarmeerd wordt, misschien wil ik als bevelvoerder toch nog even tp gaan controleren maar komen mijn chauffeur en bemanning niet opdagen. Ik begrijp het standpunt van de commandanten wel; zij willen het aantal onnodige uitrukken beperken.
Bij ons reset de brandweer vrijwel nooit maar laat dit doen door de sleutelhouder of iemand van het bedrijf of instelling (deze weten vrijwel nooit hoe het BMC precies bedient moet worden, laat staan hoe het systeem werkt
)..
Soms heeft de brandweer niet het geduld of de tijd om te wachten op het resetten of een goede controle te doen of men vertrouwt op de doorgegeven reden van het inkomen van het alarm.
Als onze centralisten twijfelen of de gegeven informatie juist is (bijv de wacht van een kazerne weet na 10 seconden al dat er een kilometer verder iemand aan het douchen is) dan sturen we gewoon een auto.
Verder zijn wij momenteel druk bezig met het werven en opleiden van 2 nieuwe centralisten zodat de centralisten van de AC van Shave hun vak toch echt zelf moeten leren
.
The Chief