Rode Kruis Voertuigen

Auteur Topic: Rode Kruis Voertuigen  (gelezen 290514 keer)

0 gebruikers (en 19 gasten bekijken dit topic.

Arno-BN

  • Eerste hulpverlener, NHT, RK Biker
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 515
  • Eerste hulpverlener, NHT, RK Biker
Reactie #490 Gepost op: 27 mei 2013, 08:10:50
Bij 'ons' in elk geval wel O0


virtugon

  • Gast
Reactie #491 Gepost op: 27 mei 2013, 10:43:51
Citaat van: Wouter link=msg=1166733 date=1369603173
Was het niet zo dat SIGMA bussen van BiZa (of V&J tegewoordig) zijn en worden beheerd door de regionale GHOR?

Als antwoord een citaat uit de Kaderstelling Noodhulp in Nederland van Het Nederlandse Rode Kruis.
Genomen uit hoofdstuk 3: Geneeskundige Eenheden:
Citaat
3.6 Middelen
Alle middelen (materialen, kleding etc.) zijn in eigendom van de GHOR.


Dion

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,214
Reactie #492 Gepost op: 27 mei 2013, 10:57:22
Citaat van: Theo link=msg=1166426 date=1369558891
Het zal wel aan mij liggen maar het grote publiek gaat hier gewoon een ambulance in zien en verwacht dan ook die zorg.
Ik hoop maar dat jullie aan dat niveau kunnen voldoen... :-\

Mijn mening: Zo snel mogelijk die markering eraf, het woord ambulance verwijderen, optische signalering eraf en je bezig houden met waar je voor opgeleid bent. Niks meer maar ook niks minder. Wees trots op wat je kan en geef je niet uit als ambulancepersoneel...

Sorry, moest het ff kwijt... 98uiye

Citaat van: rjvaneyk link=msg=1166642 date=1369594617
Een SIGMA-voertuig zonder AMBU-voertuig is niets anders dan een groepje EHV-ers zonder hulpverleningsmateriaal.

Waarom maakt men zich dan wel zorgen om een RK voertuig in BiZa striping, maar niet op SIGMA voertuigen met BiZa striping.
Het argument dat Theo aanhaalt heeft niks te maken met de eigenaar.

Ook het argument dat het SIGMA met spoed rijdt gaat niet op, MET-R, Sanquin en bijvoorbeeld het NFI rijden ook met spoed. Deze zijn ook niet voorzien van BiZa  ;)


Wouter

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,542
Reactie #493 Gepost op: 27 mei 2013, 14:27:42
Citaat van: Virtugon link=msg=1166805 date=1369644231
Als antwoord een citaat uit de Kaderstelling Noodhulp in Nederland van Het Nederlandse Rode Kruis.
Genomen uit hoofdstuk 3: Geneeskundige Eenheden:

Gaat dat dan over de inhoud van de voertuigen of de voertuigen zelf?
Als het om "Materialen, kleding etc." gaat vermoed ik de inhoud van het voertuig.


virtugon

  • Gast
Reactie #494 Gepost op: 27 mei 2013, 15:51:41
Citaat van: Wouter link=msg=1166873 date=1369657662
Gaat dat dan over de inhoud van de voertuigen of de voertuigen zelf?
Als het om "Materialen, kleding etc." gaat vermoed ik de inhoud van het voertuig.

Het gaat om alle middelen die door een SIGMA gebruikt worden, dat is dus inclusief de voertuigen. Het enige dat het Nederlandse Rode Kruis in dezen levert zijn opgeleide vrijwilligers.

Citaat
3.1 Dienstverlening
Het NRK biedt ten behoeve van de assistentie en ondersteuning van medische professionele hulpverleners aan de besturen van GHOR regio’s groepen vrijwilligers aan, de Geneeskundige Eenheden. Zij worden ingezet in zogenoemde SIGMA’s (Snelle Inzetbare Groepen ter Medische Assistentie). Een SIGMA bestaat uit acht opgeleide en gecertificeerde vrijwilligers. Het doel van deze teams is de vergroting van de behandelcapaciteit van de medische professionele hulpverleners.


gsdegoede

  • Aspirant politie, 1905 lichting, eenheid Limburg.
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 207
Reactie #495 Gepost op: 29 mei 2013, 20:49:43
Dit is het nieuwe voertuig van mijn afdeling:

Merk: Volkswagen
Type: Transporter T5 ANS (terberg opbouw)
Kenteken: 14-GHF-5
Afdeling: Elburg en Oldebroek
Standplaats: Oldebroek
Bijzonderheden: Word gebruikt als mobiele EHBO post. Is voorzien van de nieuwe secundaire striping. OGS werkt nog.




Arno-BN

  • Eerste hulpverlener, NHT, RK Biker
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 515
  • Eerste hulpverlener, NHT, RK Biker
Reactie #496 Gepost op: 29 mei 2013, 22:05:58
Nette bak, maar wel wederom de vraag waarom de BZK huisstijl en niet de NRK huisstijl?


gsdegoede

  • Aspirant politie, 1905 lichting, eenheid Limburg.
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 207
Reactie #497 Gepost op: 29 mei 2013, 22:09:59
Citaat van: Arno-BN link=msg=1167819 date=1369857958
Nette bak, maar wel wederom de vraag waarom de BZK huisstijl en niet de NRK huisstijl?

Dat ziet er niet uit op een gele bus, + zo straal je toch een extra stukje professionaliteit uit.
Het NRK draaft zelf teveel door met al haar regeltjes (mijn mening)...


cavia

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,113
Reactie #498 Gepost op: 29 mei 2013, 22:13:42
Citaat van: gsdegoede link=msg=1167824 date=1369858199
Dat ziet er niet uit op een gele bus, + zo straal je toch een extra stukje professionaliteit uit.
Het NRK draaft zelf teveel door met al haar regeltjes (mijn mening)...

Waarom zou je opnieuw hem laten bestikkeren en dan niet eens de afgesproken striping gebruiken? Het NRK heeft niet voor niets gekozen voor de doorgetrokken rode strepen? Dit is nu weer een compleet eigen kleur welke door het rode kruis niet gebruikt wordt en tevens niet toegestaan is om zo te voeren...
Ik zeg zonde van het geld als de kans is dat je het binnenkort weer opnieuw moet laten doen... Had dan alleen de blauwe echt secundaire strepen gehouden.
Voor de rest lijkt het mij een mooie aanwinst voor de afdeling O0


gsdegoede

  • Aspirant politie, 1905 lichting, eenheid Limburg.
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 207
Reactie #499 Gepost op: 29 mei 2013, 22:20:31
Citaat van: cavia link=msg=1167827 date=1369858422
Waarom zou je opnieuw hem laten bestikkeren en dan niet eens de afgesproken striping gebruiken? Het NRK heeft niet voor niets gekozen voor de doorgetrokken rode strepen? Dit is nu weer een compleet eigen kleur welke door het rode kruis niet gebruikt wordt en tevens niet toegestaan is om zo te voeren...
Ik zeg zonde van het geld als de kans is dat je het binnenkort weer opnieuw moet laten doen... Had dan alleen de blauwe echt secundaire strepen gehouden.
Voor de rest lijkt het mij een mooie aanwinst voor de afdeling O0

Het is inderdaad een hele mooie aanwinst.
Je zegt dat we de echte secundaire striping moesten nemen..
Dit is de nieuwe secundaire striping.

Volgens mij is de dicussie over Biza of NRK striping verder al genoeg gevoerd volgens mij..