Rode Kruis Voertuigen

Auteur Topic: Rode Kruis Voertuigen  (gelezen 290465 keer)

0 gebruikers (en 11 gasten bekijken dit topic.

Koekerdt

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 367
Reactie #620 Gepost op: 1 september 2013, 23:53:01
Citaat van: gsdegoede link=msg=1197557 date=1378071323
De nieuwe logo's zijn leuk voor op briefpapier maar ik vind het op voertuigen echt walgelijk.
Biza geeft een professionele en herkenbare uitstraling aan het NRK.
Dus je wilt dezelfde striping gaan voeren als overheidsdiensten terwijl een van je grondbeginselen is dat je volledig onafhankelijk wil zijn van overheden? Nou, dan neem je de grondbeginselen wel erg serieus.

Citaat van: gsdegoede link=msg=1197557 date=1378071323
Biza word niet voor niets gebruikt door overheidsdiensten omdat dit gewoon super goed zichtbaar is.
Volgens mij is de Biza striping (in ieder geval de contourmarkering) pas aangepast omdat deze helemaal niet zo goed zichtbaar was. Ook zijn er op dit forum al meerdere discussies gevoerd over veel beter zichtbare stripings. zie: http://www.hulpverleningsforum.nl/index.php?topic=57182

Ik ben het met je eens dat de huisstijl met de blauwe streepjes niet egt een "noodhulp-uitstraling" heeft. Maar ik ben nog geen besluit tegen gekomen over de huisstijl op voertuigen, dus we blijven afwachten. Ik ben wel van mening dat als er een nieuwe stijl komt dat we het wiel niet opnieuw moeten uitvinden. Geleerde lessen van anderen moeten we zeker ter harte nemen (bijvoorbeeld de eerder genoemde contourmarkering), maar het moet wel een unieke en onafhankelijke uitstraling hebben.
Vers afgestudeerd Integraal Veiligheidskunde Veiligheidscoördinator op verschillende evenementen Geïnteresseerde in alle andere vormen van veiligheid


petre

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 314
Reactie #621 Gepost op: 2 september 2013, 09:55:20
De battenburg striping icm het nieuwe logo en de blauwe streep? Is daar een mooie combi van te maken?


HIT

  • Eigenaar HarmInfraTransport
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,047
    • Harm Infra Transport
Reactie #622 Gepost op: 2 september 2013, 10:04:52
Citaat van: petre link=msg=1197613 date=1378108520
De battenburg striping icm het nieuwe logo en de blauwe streep? Is daar een mooie combi van te maken?

Als je onafhankelijkheid echt serieus neemt dan wijk je af van alle landelijk gerelateerde stripings.
Professionele afzetter, ik irriteer weggebruikers.


petre

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 314
Reactie #623 Gepost op: 2 september 2013, 10:11:25
Citaat van: HIT link=msg=1197617 date=1378109092
Als je onafhankelijkheid echt serieus neemt dan wijk je af van alle landelijk gerelateerde stripings.
Dan zou het Rode Kruis wereldwijd een unieke eigen striping moeten starten vrees ik. Geen slecht idee, maar niet altijd haalbaar. Waarom zou de battenburg striping in nederland niet kunnen? Is wel erg onderscheidend..


Koekerdt

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 367
Reactie #624 Gepost op: 2 september 2013, 11:11:21
Citaat van: petre link=msg=1197625 date=1378109485
Dan zou het Rode Kruis wereldwijd een unieke eigen striping moeten starten vrees ik. Geen slecht idee, maar niet altijd haalbaar.
Interessante gedachtegang. Ik denk dat als het wereldwijd hetzelfde wordt dat het een redelijke simpele striping wordt, omdat het overal ter wereld gemaakt moet kunnen worden. Dus een witte wagen met alleen het logo of met de toevoeging van een rode rand. Zoiets als het Amerikaanse Rode Kruis.

Maar ik denk ook niet dat dit het wordt. De vele verschillende werkzaamheden die het Rode Kruis uitvoert in vele verschillende werelddelen vraagt vaak om andere eisen van een voertuig en zijn uiterlijk.

Citaat van: petre link=msg=1197625 date=1378109485
Waarom zou de battenburg striping in nederland niet kunnen? Is wel erg onderscheidend..
Klopt, alleen moet je er wel voor opletten dat je niet te veel op Engelse diensten gaat lijken, die zijn hier in Nederland erg bekend door verschillende TV-Series. Maar op zich wel interessant. Kan je eens wat tekenen zodat we jouw gedachtegang (visueel) kunnen volgen?

Persoonlijk zie ik niet in wat er mis is met de huidige stijl van de voertuigen. Ik zou wel bij nieuwe voertuigen de contourmarkering aanpassen met de lessen die geleerd zijn bij de Biza striping. O ja, en natuurlijk het nieuwe logo er op ipv het oude.
Vers afgestudeerd Integraal Veiligheidskunde Veiligheidscoördinator op verschillende evenementen Geïnteresseerde in alle andere vormen van veiligheid


petre

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 314
Reactie #625 Gepost op: 2 september 2013, 13:34:30
Citaat van: Koekerdt link=msg=1197639 date=1378113081
Interessante gedachtegang. Ik denk dat als het wereldwijd hetzelfde wordt dat het een redelijke simpele striping wordt, omdat het overal ter wereld gemaakt moet kunnen worden. Dus een witte wagen met alleen het logo of met de toevoeging van een rode rand. Zoiets als het Amerikaanse Rode Kruis.

Maar ik denk ook niet dat dit het wordt. De vele verschillende werkzaamheden die het Rode Kruis uitvoert in vele verschillende werelddelen vraagt vaak om andere eisen van een voertuig en zijn uiterlijk.
Klopt, alleen moet je er wel voor opletten dat je niet te veel op Engelse diensten gaat lijken, die zijn hier in Nederland erg bekend door verschillende TV-Series. Maar op zich wel interessant. Kan je eens wat tekenen zodat we jouw gedachtegang (visueel) kunnen volgen?

Persoonlijk zie ik niet in wat er mis is met de huidige stijl van de voertuigen. Ik zou wel bij nieuwe voertuigen de contourmarkering aanpassen met de lessen die geleerd zijn bij de Biza striping. O ja, en natuurlijk het nieuwe logo er op ipv het oude.
Ik ben niet zo goed met designprogramma's helaas. Maar dat men er mee bekend is, is juist een pré toch?


Koekerdt

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 367
Reactie #626 Gepost op: 2 september 2013, 19:27:40
Met wat googelen kwam ik dichterbij uit dan ik dacht: het Britse Rode Kruis.

Bedoel je zoiets? Maar dan ook de voorkant en het dak wit?

Het Rode Kruis is te herkennen aan witte wagens met een rood kruis erop. Een battenburg striping neemt vrij veel plaats in op de zijkant waardoor er weinig wit over blijft. Je wil natuurlijk als jezelf herkent worden, en niet verwart worden met iemand anders. En met het grondbeginsel onafhankelijkheid in het achterhoofd wil je al helemaal niet verward worden met een (al dan niet buitenlandse) overheidsdienst.

Maar goed, wat is er nou mis met de huidige striping?
Vers afgestudeerd Integraal Veiligheidskunde Veiligheidscoördinator op verschillende evenementen Geïnteresseerde in alle andere vormen van veiligheid


Arno-BN

  • Eerste hulpverlener, NHT, RK Biker
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 515
  • Eerste hulpverlener, NHT, RK Biker
Reactie #627 Gepost op: 2 september 2013, 19:35:18
Citaat van: Koekerdt link=msg=1197796 date=1378142860
Maar goed, wat is er nou mis met de huidige striping?
Ik vind er persoonlijk niets mis mee. De combinatie wit en rood is herkenbaar en de striping is niet gelijkend aan een bestaande. Het blauw vind ik lang niet zo goed passen bij het Rode Kruis  ::)


gsdegoede

  • Aspirant politie, 1905 lichting, eenheid Limburg.
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 207
Reactie #628 Gepost op: 2 september 2013, 22:11:06
Citaat van: Koekerdt link=msg=1197559 date=1378072381
Dus je wilt dezelfde striping gaan voeren als overheidsdiensten terwijl een van je grondbeginselen is dat je volledig onafhankelijk wil zijn van overheden? Nou, dan neem je de grondbeginselen wel erg serieus.

Ik neem ze zeker wel serieus, maar door een bepaalde striping te gebruiken, houd het nog niet in dat jij voor de overheid werkt.

Ik wacht vol spanning de nieuwe striping voor voertuigen af, ben erg benieuwd wat ze er van maken in Den Haag.


paulg

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 999
Reactie #629 Gepost op: 3 september 2013, 22:31:43
De huidige uitvoering is naar mijn mening zo slecht nog niet.
Dienst: Nederlandse Rode Kruis
District: Utrecht Midden
Standplaats: ?
Wagenparknummer: 23-70
Roepnummer:
Kenteken: 40-HVP-4
Soort voertuig: personenvervoer
Merk & Type: Peugeot Boxer 335 L3H22.2 HDI 120
Bijzonderheden: 3 x blauw, 1 x amber, flitsers in bumper, rolstoellift