Jou reactie slaat nergens op Luke. beetje respectloos.
Er zijn genoeg ambulance medewerkers welke vrijwilliger zijn bij het Rode Kruis of EHBO vereniging.
Er zijn ook genoeg supermarktmedewerkers welke vrijwilliger zijn bij de brandweer of politie.
Er zullen ook genoeg beroepsfotografen zijn welke vrijwilligerswerk bij andere instanties verrichten.
Deze mensen doen hun vrijwillige werkzaamheden met passie en liefde en staan ergens voor.
Dat mensen gepassioneerd en vrijwilligers zijn geloof ik meteen. Maar dat zegt natuurlijk niets.
Wat ik probeer te zeggen is dit; Mensen roepen allemaal wat het Rode Kruis allemaal zou kunnen doen en zien dat als reden complete ambulances in dienst te houden.
Wanneer komt de nadruk bij de aankoop van deze voertuigen nou eens te liggen op wat het Rode Kruis doet, en niet op wat zij eventueel zou kunnen. Het Rode Kruis doet geen ALS ambulancezorg, dus hebben die auto's ook niet nodig.
Immers, als een ambulanceverpleegkundige bij de Albert Heijn gaat werken krijgt hij ook geen bezorgambulance.
Ik snap dat het Rode Kruis meer verbintenis heeft met ALS zorg dan de Albert Heijn maar de status is hetzelfde. Beide doen het niet, dus beide hebben geen ambulance nodig. Of rijdt er ook echt alleen maar ALS Geschoold personeel op deze auto's?
Mijn reactie is niet bedoeld als respectloos. Deze mensen doen ongetwijfeld goed werk en zetten zich daar voor in. Maar ik zie dat niet als reden om een volledige ambulance te hebben.