Vaak hebben de Zorgambu's/hulpambu's geen OGS, alleen amber verlichting. En bij grote incidenten gaat echt niet alles gewoon rijden: Ook dan blijft men aangestuurd worden door de meldkamer van die tak.
Regio den Haag heeft de ligtaxi's aan laten passen en uitgevoerd met OGS en primaire striping, terwijl er voorheen geen enkel pitje op zat.
A'dam heeft de laatste tijd de zorgambulances vervangen(de oude hadden alleen amber verlichting), het zijn allemaal Hornis White ambulances vervangen met de primaire striping.
Brabant kiest ervoor om de zorg ambulance uit te voeren in primaire striping en OGS.
Tegenwoordig zie ik regelmatig dat een oude BLS ambulance, met belachelijk lage km. stand, word ingerolen bij Visser. Ik krijg dus een beetje het idee dat er het een en ander verandert is bij de BLS ambulances. Voorheen hadden ze alleen amber klopt, maar persoonlijk vind ik dat erg krom want je wilt het voertuig ook als reserve of als hulp ambulance in kunnen zetten.
Ik had een kritische stukje over striping en OGS geschreven in het BLS topic, en een tijd later zie je ineens dat er van alles aangepast is, toch fijn dat het LFR/IFV meeleest.
Ik heb ook niet bedoeld dat alles even gaat rijden. De 10-940 rijd ook wel eens A1 ritten blijkt uit oude berichten.
Tijdens de Schiphol crash meen ik toch ook rode kruis ambulances gezien te hebben tussen de velen ALS ambulances
In Gelderland was maanden geleden een groot ongeval op een snelweg, op dat moment zou een vrouw met de BLS ambulance van of naar een ziekenhuis vervoerd worden. Maar ze kon een uur of wat wachten want alle ambulances werden ingezet bij het snelweg incident. En natuurlijk word het allemaal aangestuurd door de meldkamer.