HAha ,nee hoor, we gaan gewoon door!
Er doet heel wat zin en onzin de ronde over die mexicaan, maar wat nu precies zin en wat nu onzin is, is lastig te zeggen, denk ik. Er is heel veel onrust over die vaccinatie en het slechte is dat gerichte en duidelijke informatie van de overheid uitblijft.
Voorlopig de die mexicaan niets erger dan een gewone griep. 'Ja, maar als ie gaat muteren....'. Tja, dat doen de griepvirussen elk jaar en dan rennen ze ook niet alsnog met een spuit achter je aan. Laten we wel zijn!
Bovendien gaat het bij H1N1 om een vaccin dat nog niet uitgebreid getest is en de eerste resultaten worden in januari verwacht. Dan zullen we meer weten misschien....
Als het virus zo eenvoudig over te dragen is, kunnen ook gevaccineerden het doorgeven (zij het dan minder lang). Maar ik vraag me af wat nu erger is:
-iemand die niet gevaccineerd is en bij ziekte netjes thuisblijft of
-iemand die wel gevaccineerd is en met weet ik hoeveel mensen te maken heeft (en dus ook alle kans heeft het beestje over te dragen).
Ik kan me hier geen goed oordeel over vormen, dus vooralsnog hou ik me maar vast aan: Uit voorzorg vaccineren juich ik niet toe, het is met een kanon op een vlieg schieten, en mensen die tot de risicogroep behoren doen er misschien wel verstandig aan zich te laten vaccineren, maar ook dit is geen garantie dat ze niet ziek worden...
Moeilijk, hoor!!! Iemand die er wat meer van kan zeggen? Ik hoor het graag!
Groet
Sampie