toevallig werd ik getipped over nog tegen sportgel aan. Powergel..
per gel 41 g
Energie kJ (kcal) 455 (107)
Eiwitten 0,0 g
Koolhydraten 27,0 g
Vetten 0,0 g
echter een goede beschrijving hiervan heb ik nog niet gevonden.. en ik weet nog niet of deze geschikt is om een hypo op te lossen..
De snelle suikers hier zou zijn : Maltodextrine, fructose, ipv glucose, tja en dan heb ik me toch ff verder verdiepen..
Maltodextrine is een hoogwaardig koolhydraat. Het bestaat uit complexe glucose-polymeren en smaakt matig zoet.
Het is op dezelfde manier opgebouwd als zetmeel, maar bevat minder glucosedeeltjes per polymeer, waardoor maltodextrinen sneller door het lichaam opgenomen kunnen worden. Complexe koolhydraten worden sneller en beter opgenomen in het bloed en leveren daarmee energie op langere termijn en reguleren de bloedsuikerspiegel. Maltrodextrine kan gemaakt worden uit willekeurig welk zetmeel, bijvoorbeeld uit aardappelen of maïs. In Europa wordt het vaak uit graan gemaakt, en daarom kan maltodextrine soms gluten bevatten, wat ongunstig is voor mensen die lijden aan coeliakie.
Maltodextrine wordt als additief gebruikt in maïs-, aardappel- en tarwezetmeel en vooral in koffiemelkpoeders, puddingpoeders en sportdranken, maar ook in sommige snoepjes.
Ontvangen van "http://nl.wikipedia.org/wiki/Maltodextrine"
Dit even nagelezen te hebben,
het is dus polysacharide, dus meervoudige suikers, (glucose is een monosacharide) en moet echt in de maag worden omgezet tot suikers..
In tegenstelling tot bijvoorbeeld AA-Dink gel en Hypiofit..
En een nadeel is dat dit middel ook gluten bevat..
Dus mijn conclusie is, dit is niet te gebruiken als eerste hulp middel, of als Glucose Gel.