www.feuerwache.net (online Brandweer spel)

Auteur Topic: www.feuerwache.net (online Brandweer spel)  (gelezen 83273 keer)

0 gebruikers (en 49 gasten bekijken dit topic.

Meerdam

  • Verbannen gebruiker
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 336
Reactie #470 Gepost op: 12 februari 2010, 18:56:41
Ik heb er nu een stuk of 10 gehad en ben er voor mijzelf uit met dit uitrukvoorstel:
6 x TS
2 x AL
1 x OVD

Ik red het meestal wel met 4 TS'en
Brandmeester Bevelvoerder Adjunct-Hoofdbrandmeester Preventie Vrijwilliger en Beroeps


1964Frank

  • particulier beveiliger
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 105
  • 1 dag niet gelachen is 1 dag niet geleefd.
Reactie #471 Gepost op: 12 februari 2010, 19:07:37
2x LF10, 1x LF20, 1xGW-L2, 1xLF16, RW, GWA, ELW1, en DLA(K). eventueel nasturen 1xTLF.
Wat zijn jullie ervaringen met woonblokbrand?

Ik heb er pas 2 gehad maar met 4x TS, 1x AL (meestal stuur ik dat standaard naar grote branden) duurt het meer dan 4 uur.


Piles

  • Geïnteresseerde
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,157
Reactie #472 Gepost op: 12 februari 2010, 19:12:35
Wat zijn jullie ervaringen met woonblokbrand?

Ik heb er pas 2 gehad maar met 4x TS, 1x AL (meestal stuur ik dat standaard naar grote branden) duurt het meer dan 4 uur.
Heb 'm nog niet gehad, ben wel benieuwd :P

@Meerdam en Frank: zouden jullie je bericht ónder de quote willen typen?  :-[ Leest een stuk makkelijker O0


Meerdam

  • Verbannen gebruiker
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 336
Reactie #473 Gepost op: 12 februari 2010, 20:01:35
Waarom stuur je voertuigen die niet noodzakelijk zijn? Voor een woonblokbrand heb je geen DPU, HV en AB nodig.

2x LF10, 1x LF20, 1xGW-L2, 1xLF16, RW, GWA, ELW1, en DLA(K). eventueel nasturen 1xTLF.
Brandmeester Bevelvoerder Adjunct-Hoofdbrandmeester Preventie Vrijwilliger en Beroeps


1300001-MR

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,198
Reactie #474 Gepost op: 13 februari 2010, 16:59:20
Waarom stuur je voertuigen die niet noodzakelijk zijn? Voor een woonblokbrand heb je geen DPU, HV en AB nodig.
Ik stuur naar een wohnblockbrand: 3x ts, 1x ovd, 1x HW, 1x AB, 1x DPH, en meestal is 3 TS niet voldoende. Dan stuur ik vaak nog een SB en een extra TS ter plaatse. Ademlucht lijkt me in het echt wel handig bij een flatbrand, dus daarom stuur ik altijd een AB mee.


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #475 Gepost op: 14 februari 2010, 00:51:38
Ik stuur naar een wohnblockbrand: 3x ts, 1x ovd, 1x HW, 1x AB, 1x DPH, en meestal is 3 TS niet voldoende. Dan stuur ik vaak nog een SB en een extra TS ter plaatse. Ademlucht lijkt me in het echt wel handig bij een flatbrand, dus daarom stuur ik altijd een AB mee.

Gevolg is onnodige kilometers, onnodige slijtage en onnodige reparatie terwijl je een AB/DPH écht niet altijd mee hoeft te sturen. Zelfde geld voor een SB
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


BHN849

  • Gewezen IVK-student
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,005
  • Benthuizen
    • FotoBPR.nl
Reactie #476 Gepost op: 15 februari 2010, 11:59:19
En de duikers zitten inmiddels in het spel, ik ben er 20 aan het opleiden, maar volgens mij is er geen apart voertuig voor.
Vanaf 25 beroepskazernes krijg je duikinzetten.
Voor nieuws uit de regio Zoetermeer keek je vroeger op www.fotobpr.nl!


Luke_BNV

  • Freelance Cameraman
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,262
    • Bekijk mijn Youtubepagina!
Reactie #477 Gepost op: 15 februari 2010, 12:28:44
En de duikers zitten inmiddels in het spel, ik ben er 20 aan het opleiden, maar volgens mij is er geen apart voertuig voor.
Vanaf 25 beroepskazernes krijg je duikinzetten.

is wel een voertuig voor maar die kan je pas kopen bij 25 beroepsposten
Volg mij op: Twitter: @LukeBNV Youtube: Luke Beens


Luke_BNV

  • Freelance Cameraman
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,262
    • Bekijk mijn Youtubepagina!
Reactie #478 Gepost op: 15 februari 2010, 13:32:04
zo weer 5 kazern's bij meteen allemaal  uitgebouwdnaar stufe 5 en volgezet
Volg mij op: Twitter: @LukeBNV Youtube: Luke Beens


Meerdam

  • Verbannen gebruiker
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 336
Reactie #479 Gepost op: 15 februari 2010, 17:06:12
Ik heb inmiddels 10 man in de opleiding, morgen nog 10 man. Verdeeld over 2 posten trouwens. Was eerst van plan om op mijn eerste post 2 WO's neer te zetten omdat ik er rekening mee hield dat ik, met mijn 10 beroepsposten, direct WO-meldingen zou krijgen. Nu dit niet zo is denk ik er nog even over na 2 WO's op de middelste post in mijn stad. Met de OGS-voertuigen is deze tactiek wel erg goed bevallen.

Ik betwijfel of je een WO pas bij 25 posten kan kopen. Dit kon met OGS-voertuigen al eerder. Daarnaast staat de WO ook nog niet in de Wiki vermeld dus misschien volgt dat beide later (vandaag).
Brandmeester Bevelvoerder Adjunct-Hoofdbrandmeester Preventie Vrijwilliger en Beroeps