Directeur Veilig Verkeer Nederland + BOA's flitsteams rijden veel te hard

Auteur Topic: Directeur Veilig Verkeer Nederland + BOA's flitsteams rijden veel te hard  (gelezen 32998 keer)

0 gebruikers (en 7 gasten bekijken dit topic.

Uitgerust!

  • Veiligheids functionaris overheid, vrijwilliger BRW
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 589
  • Pluk de dag!
Reactie #150 Gepost op: 16 november 2009, 12:41:59
T feit waarin jij verschilt is dat jij niet achter die boef hoeft aan te rennen, t feit dat als iemand de deur van een pit auto optrekt ik graag meteen wil kunnen staan, t feit dat jij niet naar die brand gaat,

t feit dat het altijd maar moet ja maar waarom hij wel en ik niet... weet je hoe IK dat noem ? Kinderachtig wijs-gedrag.

Waarom niet gewoon eens accepteren dat sommige diensten iets meer en  kunnen en n mogen dan een burger, jij mag ook niet met een vuurwapen op straat lopen daar hoor ik je ook niet over ?

Beetje kromme vergelijking Grizz. Ik snap Fanny wel: de overheid bepaald dat de burger niet mag bellen achter het stuur ivm de aandachtverslapping op de weg. De politie mag het wel, Hoezo??? verslapt bij hunnie de aandacht niet.....

Desondanks snap ik Grizz ook wel weer. We moeten niet zo zeiken: Wie appels vaart wie appels eet... ;)
“Loop niet voor me, want ik volg niet.  Loop niet achter me, want ik leid niet.  Loop gewoon naast me en wees mijn vriend.”


Dinges

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,168
Reactie #151 Gepost op: 16 november 2009, 12:46:56
De politie mag het wel, Hoezo??? verslapt bij hunnie de aandacht niet.....

Desondanks snap ik Grizz ook wel weer. We moeten niet zo zeiken: Wie appels vaart wie appels eet... ;)

Precies, hullie en zullie motte nie zo zeiken!  :D

(sorry, kon het niet laten)  ;D


Dinges

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,168
Reactie #152 Gepost op: 16 november 2009, 13:00:57

Overigens krijgt de gewone agent geen mediatraining, daar hebben we de persvoorlichting voor

Da's waar. En ik weet dat het vanaf m'n stoel makkelijk praten is..

Maar het had de flitser gesierd als ie gewoon had uitgelegd hoe de apparatuur werkt en dat je je gewoon aan de snelheid moeten houden blablabla...Dan had Rutger vanzelf wel weer afgedropen.


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #153 Gepost op: 16 november 2009, 14:15:07
ja dat is logisch en had ik niet aangedacht!

En dat is dus het ''probleem'', iedereen vind altijd iets en overal word er aandacht aan besteed ''Ik zag de politie zonder toeters en bellen veel te hard/door rood/ over het fietspad rijden, mag dan?'', ''Ja, ik krijg een bon voor m'n gordel, maar ik zag gister ook een agent zonder gordel''

Totaal zonder enige kennis van zaken en van vrijstellingen etc.

Mijn vergelijking met brandweer en ambulancedienst trok ik even, we hebben volgens mij ook nog zo iets als een samenwerkingsverband met andere HV-diensten.



Maar het had de flitser gesierd als ie gewoon had uitgelegd hoe de apparatuur werkt en dat je je gewoon aan de snelheid moeten houden blablabla...Dan had Rutger vanzelf wel weer afgedropen.

En wat als interne regels zeggen dat een individuele agent niet met de pers praat?
Buiten dat zou ik, op deze wijze, ook elke medewerking aan het programma cq. toneelstukje van Rutger weigeren  :-X
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Uitgerust!

  • Veiligheids functionaris overheid, vrijwilliger BRW
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 589
  • Pluk de dag!
Reactie #154 Gepost op: 16 november 2009, 14:22:30

En wat als interne regels zeggen dat een individuele agent niet met de pers praat?
Buiten dat zou ik, op deze wijze, ook elke medewerking aan het programma cq. toneelstukje van Rutger weigeren  :-X

Mooi, kunnen wellicht binnekort weer lachen ;D
“Loop niet voor me, want ik volg niet.  Loop niet achter me, want ik leid niet.  Loop gewoon naast me en wees mijn vriend.”


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #155 Gepost op: 16 november 2009, 15:05:59
Mooi, kunnen wellicht binnekort weer lachen ;D

Ach, de primeur heb ik al gehad en overleeft   ;D   ;)
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Kusje

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,064
Reactie #156 Gepost op: 16 november 2009, 15:13:45
En dat is dus het ''probleem'', iedereen vind altijd iets en overal word er aandacht aan besteed ''Ik zag de politie zonder toeters en bellen veel te hard/door rood/ over het fietspad rijden, mag dan?'', ''Ja, ik krijg een bon voor m'n gordel, maar ik zag gister ook een agent zonder gordel''

Totaal zonder enige kennis van zaken en van vrijstellingen etc.
en waarom dat probleem niet bij de wortel aan pakken?

er worden overal foldertjes van gemaakt........... misschien is het eens tijd voor voorlichting "hoe werkt de politie"
en wat is er mis mee om het uit te leggen aan diegenie die dat vragen?  (ja ik krijg een bon maar ik zag.......)  
de mensen worden/ zijn eenmaal mondiger en als het op een goede manier wordt uitgelegd heeft 9 van de 10 er wel begrip voor.

daarom ben ik ook zo blij met dit 'open' forum, op een normale manier (hoop ik) dingen uitgelegd krijgen waardoor ik (en andere dit wel gaan weten)
  niemand kan alles  weten
En wat als interne regels zeggen dat een individuele agent niet met de pers praat
Dit moet Dingens toch bekend voorkomen........


grizz

  • Senior GGP, Senior OC, opstapper KNRM Andijk
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,000
  • Niets is onmogelijk
Reactie #157 Gepost op: 16 november 2009, 15:50:42
en waarom dat probleem niet bij de wortel aan pakken?

er worden overal foldertjes van gemaakt........... misschien is het eens tijd voor voorlichting "hoe werkt de politie"
en wat is er mis mee om het uit te leggen aan diegenie die dat vragen?  (ja ik krijg een bon maar ik zag.......)  
de mensen worden/ zijn eenmaal mondiger en als het op een goede manier wordt uitgelegd heeft 9 van de 10 er wel begrip voor.

daarom ben ik ook zo blij met dit 'open' forum, op een normale manier (hoop ik) dingen uitgelegd krijgen waardoor ik (en andere dit wel gaan weten)
  niemand kan alles  wetenDit moet Dingens toch bekend voorkomen........

Omdat dat probleem misschien wel de burger is, diezelfde burger gaat ook niet aan de bakker, timmerman of loodgieter vragen hoe of wat en waarom. Waarom dan wel bij de politie. Ik ben mij er stevig van bewust dat ik een voorbeeldfunctie heb en dat juist ik integer hoor te zijn. Geloof me integriteit staat niet ter discussie, maar de voorbeeldfunctie schuif ik aan de kant als ik denk dat ik daardoor een boef kan vangen of beter dat kan bereiken waar ik mij op dat moment mee bezig houd. Dat de burger dan loopt te janken dat zij het wel mogen en diezelfde burger niet, zegt mijn inziens meer over de burger in kwestie dan desbetreffende politieagent. NEE ik ga niet elke keer uitleggen waarom ik zonder gordel door een horecagebied rijd, ik ga niet uitleggen waarom ik bij bepaalde meldingen door rood licht rijd zonder optische en geluidssignalen. Omdat diezelfde o zo mondige burger kennelijk te dom is om op internet te gaan zoeken waarom de politie en misschien ook wel andere diensten dit wel mogen. Diezelfde burger verwacht wel dat ik, als die burger een melding doet, er zo snel mogelijk ben. Hoe ik dat dan gedaan heb is die burger een worst, en geheel terecht...

Nogmaals ik ben mij terdege bewust van mijn voorbeeldfunctie, en ik wil zelfs hier nog wel e.e.a. uit de doeken doen waarom iets gebeurd, echter als diezelfde "mondige" burger het zo nodig vindt om ergens commentaar op te hebben dan gaat ie ook zelf maar zoeken waarom het dan niet of wel zou mogen.

Wat denk je overigens wat het kost om even 17 miljard folders te maken met daarin (in jip en janneke taal) wat de politie wel en niet mag ? Ik denk dat je daarmee volledig het doel voorbij streeft. Gaan we dan ook folders maken hoe de elektronica verkoper zijn werk moet doen, of de bakker, de timmerman of de brandweermens of ambulance personeel..
Nee... maar het is wel leuk om de politie af te zeiken, want dat is altijd een onderdeel die het nooit goed doet, je ziet ze nooit, ze zijn altijd te laat...totdat diezelfde burger de politie o zo hard nodig heeft.... dan bellen ze toch...
Ik breng altijd mijn eigen schoenen thuis.....


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #158 Gepost op: 16 november 2009, 15:57:46
en waarom dat probleem niet bij de wortel aan pakken?

er worden overal foldertjes van gemaakt........... misschien is het eens tijd voor voorlichting "hoe werkt de politie"
en wat is er mis mee om het uit te leggen aan diegenie die dat vragen?  (ja ik krijg een bon maar ik zag.......)  
de mensen worden/ zijn eenmaal mondiger en als het op een goede manier wordt uitgelegd heeft 9 van de 10 er wel begrip voor.

Als je een beetje TV kijkt word dit toch regelmatig verteld en aangegeven. En buiten dat sluit ik me aan bij het verhaal van Grizz

Overigens ligt het natuurlijk wel aan de toon, deze maakt de muziek
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Kusje

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,064
Reactie #159 Gepost op: 16 november 2009, 16:10:08
Laat ik voor op stellen dat ik niemand probeer af te zeiken, maar ik kan me indenken dat als een burger iets vraagt en geen antwoord krijgt cq wordt afgesnauwd (ik zeg niet dat jij dat doet) zich wel afgezeken voelt. Maar dat mag schijnbaar............

Tussen commentaar of ergens naar vragen, dat is nogal een verschil. En niet iedereen loopt te "janken" en " te zeiken"
Ik vraag me af jou jij tegen de mensen op straat spreekt.

Het grappige is dat jij die dingen aanhaalt die voor je dienst noodzakelijk zijn, terwijl je collega's zonder noodzaak hard terug reden naar het bureau of door rood omdat anders de friet koud werd.........
Ja, daar vallen de burgers over....

Tuurlijk ik kan alles wel vinden op internet, maar waar blijft het contact dan?
Of mag het contact tussen de burger en de agent alleen maar bestaan uit  " Hier mevrouwTJE (grr) heeft u een bon voor........."  "dank u wel, agent, voor meer informatie kijk ik wel op internet......"

En ja, als ik een bakker, timmerman of weet ik wie iets zie doen (op zijn/haar vakgebied) dan vraag ik wel waarom en hoe enz.
Iedereen mag mij ook vragen waarom ik iets doe, waarom niet??


17 miljard folders lijkt me iets aan de overdreven kant..........