Ik vind het eerder verwarrender geworden.
Vroeger kon je eerdere hulpdienst "herkennen" aan de sirene die ze voerden. (uitzonderingen daargelaten)
Nu lijkt het soms net of er een politiemotor aankomt terwijl er dan een paar tellen later een ambu om de hoek komt zeilen....
Ach tja...we moeten het er maar mee doen.
Voordeel van de signaleringseisen vind ik wel dat er verplicht amber bij is gekomen. Een hoop politie korpsen hadden dat niet en ik denk dat ze dat gezien de centen kwestie ook niet hadden gedaan zonder de verplichting.
Over het herkennen, ik heb er zelf eerlijk gezegd nog geen 1x gehad dat ik dacht van er komt politie aan en dat het dan een ambu bleek te zijn of andersom. Maar buiten dat om, zou het ook niet uit moeten maken wat er aan komt rijden. Zolang je maar hoort dat er iets aan komt en er naar gaat handelen :p
En over dat amber, ik vind het zeker goed dat dit verplicht is, en ik gebruik het zelf ook echt wel bij een incident. Wij hebben dan wel gelukkig de amber goed verwerkt in de lichtbalken zitten, maar de politie auto's in de regio hebben zo'n pitje boven op de lichtbalk. Heb ook maar 1x meegemaakt dat een agent deze pit aan had op de snelweg, de rest gebruikt nog gewoon de blauwe lampen.
Helemaal met je eens, echter had ik gehoopt dat er (veel) meer knipperende koplampen en andere opvallende dingen voor terug zouden komen.
Ja, dit had ik ook graag in onze voertuigen gezien!! Ik ben nu zelf als een idioot aan het seinen wanneer ik een prio 1 rij :p