Voertuigen in opbouw / bij de opbouwer

Auteur Topic: Voertuigen in opbouw / bij de opbouwer  (gelezen 524141 keer)

0 gebruikers (en 9 gasten bekijken dit topic.

Shire

  • Verkeersleider / OvD-OV in Rotjeknor.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 828
  • Back to the sixties.
Reactie #1010 Gepost op: 9 oktober 2015, 21:06:18
Citaat
Wat ook vreemd is dat de kentekens reeds op de voertuigen zitten en dan pas een weging wordt uitgevoerd.

Voertuig wordt op kenteken gezet als het lege voertuig voldoet aan de RDW-eisen en dus als het lege voertuig, tijdens de keuring, aan de toegestane aslast per as voldoet.
Pas als al het materiaal op het voertuig is geplaatst wordt er gewogen en dan pas blijkt dat je 700 kilo meer aan boord hebt dan het door de RDW toegestane aslast op je achteras. Het kan elk korps overkomen .............
Behalve als de fabrikant een hogere aslast heeft beloofd of als je een hogere aslast hebt besteld, dan stuur je de auto terug naar de fabrikant.
De hele dag met metro-treinen spelen en nog betaald krijgen ook ! Soms buiten spelen als OvD-OV


CopVR3

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,194
Reactie #1011 Gepost op: 10 oktober 2015, 00:42:07
Voertuig wordt op kenteken gezet als het lege voertuig voldoet aan de RDW-eisen en dus als het lege voertuig, tijdens de keuring, aan de toegestane aslast per as voldoet.
Pas als al het materiaal op het voertuig is geplaatst wordt er gewogen en dan pas blijkt dat je 700 kilo meer aan boord hebt dan het door de RDW toegestane aslast op je achteras. Het kan elk korps overkomen .............
Behalve als de fabrikant een hogere aslast heeft beloofd of als je een hogere aslast hebt besteld, dan stuur je de auto terug naar de fabrikant.
Is het niet zo dat bij brandweerauto's ook tal van vrijstellingen omtrent voertuigeisen worden vastgelegd in het kentekenbewijs?
Bij veel (specialistische) politievoertuigen is dit wel zo.



Luke_BNV

  • Freelance Cameraman
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,262
    • Bekijk mijn Youtubepagina!
Reactie #1012 Gepost op: 10 oktober 2015, 01:02:25
Citaat van: CopVR3 link=msg=1377955 date=1444430527
Is het niet zo dat bij brandweerauto's ook tal van vrijstellingen omtrent voertuigeisen worden vastgelegd in het kentekenbewijs?
Bij veel (specialistische) politievoertuigen is dit wel zo.



Het gaat om 700 kilo. Op  het moment dat het voertuig gekeurd wordt is het nog niet bepakt. Dan komt er 4500 liter (kilo) aan water in, en nog alle materialen. Het is goed mogelijk dat men daarna pas constateerde dat de aslast te hoog geworden was.
Volg mij op: Twitter: @LukeBNV Youtube: Luke Beens


r.bles

  • Ambuchauff
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 506
Reactie #1013 Gepost op: 10 oktober 2015, 01:31:22
Citaat van: CopVR3 link=msg=1377955 date=1444430527
Is het niet zo dat bij brandweerauto's ook tal van vrijstellingen omtrent voertuigeisen worden vastgelegd in het kentekenbewijs?
Bij veel (specialistische) politievoertuigen is dit wel zo.

Vrijstelling voor een maximale aslast krijg je natuurlijk nooit!
Zeker niet als deze die de fabrikant als maximale as belasting is opgegeven.
1:87 modelletjes:  


Gijs

  • Oud brandweer-instructeur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 669
Reactie #1014 Gepost op: 10 oktober 2015, 07:17:41
Inderdaad is de weging volgens de berichtgeving na aflevering gebeurd, maar neemt net weg dat ik het van de leverancier/fabrikant en afnemer niet volledig begrijp. Daarnaast is het bij de fabrikant niet het eerste voertuig wat wordt afgeleverd, dus zou met redelijkheid het gewicht van de bepakking bekend mogen zijn. Of heeft men bij die regio een afwijkende en meervoudige bepakking?
Bij instappen begint de inzet.


jasir

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 556
  • veiligheidsregio drenthe 03
Reactie #1015 Gepost op: 10 oktober 2015, 08:51:07
ik las ergens dat dit voertuig voorzien van een ander soort bepakking dan normaal op een TST-NBB


CopVR3

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,194
Reactie #1016 Gepost op: 10 oktober 2015, 09:25:54
Vrijstelling voor een maximale aslast krijg je natuurlijk nooit!
Zeker niet als deze die de fabrikant als maximale as belasting is opgegeven.
Eh.. dat zei ik toch ook niet?
Bedoelde het meer algemeen.


HIT

  • Eigenaar HarmInfraTransport
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,047
    • Harm Infra Transport
Reactie #1017 Gepost op: 10 oktober 2015, 11:07:05
Citaat van: r.bles link=msg=1377959 date=1444433482
Vrijstelling voor een maximale aslast krijg je natuurlijk nooit!
Zeker niet als deze die de fabrikant als maximale as belasting is opgegeven.
Gelukkig zitten bij scania altijd assen met een veiligheidsmarge van 25% minimaal, dus een asdruktest voor een andere homologatie en we zijn weer klaar.
Dit gebeurt bijna dagelijks voor zwaartransport auto's.
Professionele afzetter, ik irriteer weggebruikers.


r.bles

  • Ambuchauff
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 506
Reactie #1018 Gepost op: 10 oktober 2015, 11:16:19
Citaat van: HIT link=msg=1377977 date=1444468025
Gelukkig zitten bij scania altijd assen met een veiligheidsmarge van 25% minimaal, dus een asdruktest voor een andere homologatie en we zijn weer klaar.
Dit gebeurt bijna dagelijks voor zwaartransport auto's.

Voor normale TS-en zou dat niet erg zin maar het wordt natuurlijk een zware draak om het terrein in te gaan. Lijkt me niet bevorderlijk voor de rijeigenschappen zo'n gewicht.
1:87 modelletjes:  


HIT

  • Eigenaar HarmInfraTransport
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,047
    • Harm Infra Transport
Reactie #1019 Gepost op: 11 oktober 2015, 00:27:21
Citaat van: r.bles link=msg=1377978 date=1444468579
Voor normale TS-en zou dat niet erg zin maar het wordt natuurlijk een zware draak om het terrein in te gaan. Lijkt me niet bevorderlijk voor de rijeigenschappen zo'n gewicht.
Dat ligt aan het motorvermogen, want ter compensatie kan men ook gewicht verplaatsen.
Professionele afzetter, ik irriteer weggebruikers.