Voertuigen in opbouw / bij de opbouwer

Auteur Topic: Voertuigen in opbouw / bij de opbouwer  (gelezen 518501 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

André Welten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,369
Reactie #1070 Gepost op: 27 december 2015, 13:17:51
Maar die van Tilburg zal wel naar de pool van reserve-voertuigen gaan, net als een aantal hoogwerkers.


tygerpower

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 543
Reactie #1071 Gepost op: 27 december 2015, 13:23:45
dat word gezegd dat die ter vervangen van de 2e TS is.  Maar wie zegt dat die niet de 1e vervangt en de 1e doorschuift naar de 2e ;)


braboz

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 284
Reactie #1072 Gepost op: 27 december 2015, 22:40:34
Citaat van: André Welten link=msg=1394401 date=1451218671
Maar die van Tilburg zal wel naar de pool van reserve-voertuigen gaan, net als een aantal hoogwerkers.
Ik denk eerder dat de huidige TS van Tilburg-Centrum vrijwillig word dan. Maar ik denk wel dat ze zeer binnenkort alle beroeps TS'en vervangen aangezien ze langzaam naar de 10 jaar in dienst gaan.

Citaat van: tygerpower link=msg=1394402 date=1451219025
dat word gezegd dat die ter vervangen van de 2e TS is.  Maar wie zegt dat die niet de 1e vervangt en de 1e doorschuift naar de 2e ;)
Omdat ze in Bergen op Zoom de huidige 2e ts, een Scania 4x4 al sinds het voertuig aangeschaft is als 2e TS gebruiken. Verder heeft een Volvo FMX geen voordelen als 1e TS in de stad. Vanwege he gebied zullen ze waarschijnlijk een 'normale' TS houden als 1e en een 4x4 als 2e


Firefighter1970-b.d.

  • Belangstellende
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,293
Reactie #1073 Gepost op: 28 december 2015, 04:18:22
Citaat van: braboz link=msg=1394296 date=1451146460
De inhoud van de WTH's van BoZ en Rsd is 9.000 liter, is inderdaad niet superveel en die van Woensdrecht is 4.500 liter wat best weinig is ja, naar mijn mening is het inderdaad handig om per cluster een TW aan te schaffen maar ik denk niet dat ze zeer vaak gebruikt zullen worden, zeker niet als er in de regio 5 komen te staan, ze moeten aangeschaft worden en worden onderhouden en dat is niet goedkoop. Verder is deze TW zeer groot en kan niet op alle plekken komen waar de 6x6 HA's en de 4x4 TW van Woensdrecht wel kunnen komen.

De tankwagen is misschien groot maar wel op 4 van de 5 assen gestuurd en relatief kort het zou mij niet verbazen als dit voertuig op meer plaatsen kan komen als de 6x6 HA voertuigen.


Adriaan1988

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 913
Reactie #1074 Gepost op: 28 december 2015, 07:47:20
Citaat van: Firefighter1970-b.d. link=msg=1394661 date=1451272702
De tankwagen is misschien groot maar wel op 4 van de 5 assen gestuurd en relatief kort het zou mij niet verbazen als dit voertuig op meer plaatsen kan komen als de 6x6 HA voertuigen.
De achteras van de oplegger is sowieso gestuurd en dat is een voordeel, dan is hij super wendbaar, ik werk zelf bij een trailer bouwer in Kesteren waar ze mest opleggers maken waarvan As 1 en 3 gedwongen gestuurd zijn. die zijn super wendbaar.


Firefighter1970-b.d.

  • Belangstellende
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,293
Reactie #1075 Gepost op: 28 december 2015, 13:12:31
Citaat van: Adriaan1988 link=msg=1394667 date=1451285240
De achteras van de oplegger is sowieso gestuurd en dat is een voordeel, dan is hij super wendbaar, ik werk zelf bij een trailer bouwer in Kesteren waar ze mest opleggers maken waarvan As 1 en 3 gedwongen gestuurd zijn. die zijn super wendbaar.
Gezien de afstanden tussen de assen op de oplegger schat ik in dat alle 3 de assen gedwongen gestuurd zijn en zal de oplegger waarschijnlijk  in het spoor van de achteras van de trekker lopen.


braboz

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 284
Reactie #1076 Gepost op: 28 december 2015, 14:24:25
Citaat van: Firefighter1970-b.d. link=msg=1394661 date=1451272702
De tankwagen is misschien groot maar wel op 4 van de 5 assen gestuurd en relatief kort het zou mij niet verbazen als dit voertuig op meer plaatsen kan komen als de 6x6 HA voertuigen.

Het trekkende voertuig van de TW is maar 2 wiel aangedreven, op bospaden en zandwegen heb je er dus niks aan. Maar inderdaad ik heb de assen niet goed gezien dus misschien is ie wel wendbaarder ja.


braboz

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 284
Reactie #1077 Gepost op: 28 december 2015, 15:04:08
Citaat van: Adriaan1988 link=msg=1394667 date=1451285240
De achteras van de oplegger is sowieso gestuurd en dat is een voordeel, dan is hij super wendbaar, ik werk zelf bij een trailer bouwer in Kesteren waar ze mest opleggers maken waarvan As 1 en 3 gedwongen gestuurd zijn. die zijn super wendbaar.

Citaat van: Firefighter1970-b.d. link=msg=1394721 date=1451304751
Gezien de afstanden tussen de assen op de oplegger schat ik in dat alle 3 de assen gedwongen gestuurd zijn en zal de oplegger waarschijnlijk  in het spoor van de achteras van de trekker lopen.

Volgens een foto van Brandweer MWB is alleen de achterste van de 3 assen gestuurd

https://www.facebook.com/BrandweerMWB/photos/pb.443255665688195.-2207520000.1451311220./1172533099427111/?type=3&theater


Adriaan1988

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 913
Reactie #1078 Gepost op: 28 december 2015, 16:48:10
Citaat van: braboz link=msg=1394751 date=1451311448
Volgens een foto van Brandweer MWB is alleen de achterste van de 3 assen gestuurd

https://www.facebook.com/BrandweerMWB/photos/pb.443255665688195.-2207520000.1451311220./1172533099427111/?type=3&theater
dat klopt inderdaad dat alleen as 3 gedwongen gestuurd is


Waterkanon

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 102
Reactie #1079 Gepost op: 28 december 2015, 17:08:55
Citaat van: braboz link=msg=1394742 date=1451309065
Het trekkende voertuig van de TW is maar 2 wiel aangedreven, op bospaden en zandwegen heb je er dus niks aan. Maar inderdaad ik heb de assen niet goed gezien dus misschien is ie wel wendbaarder ja.

Met zo'n voertuig moet je niet op bospaden of zo gaan rijden dat is vragen om ellende.