Voertuigen in opbouw / bij de opbouwer

Auteur Topic: Voertuigen in opbouw / bij de opbouwer  (gelezen 524288 keer)

0 gebruikers (en 13 gasten bekijken dit topic.

Dennis 2331

• ICT'er (Engineer Wireless) - Fractielid gemeente Eindhoven
  • Senior gebruiker
  • Eindhoven
Reactie #820 Gepost op: 28 juni 2014, 12:08:05
Citaat van: Firefighter1970 link=msg=1280545 date=1403939568
Dan zou volgens jou DAF op de eigen website liegen. ;)

http://www.daf.eu/NL/News-Media/News/Pages/Premier-Di-Rupo-bezoekt-DAF-Trucks-Vlaanderen.aspx

Ja.... Er staat niks over de assemblage? Want van Rooy uit Geldrop levert ze hier af om te assembleren.
 As ge nie mėr nčijsgierig bent, dan worde aau

Firefighter1970-b.d.

• Belangstellende
  • Senior gebruiker
Reactie #821 Gepost op: 28 juni 2014, 14:30:14
Assembleren is het samenbouwen of samenstellen van diverse onderdelen tot een nieuw product.
Dus een truck bestaat uit meerdere aparte geassembleerde onderdelen zoals daar zijn cabine,assen, motoren en chassis.

Omdat jij het niet wilt snappen of kunt begrijpen wat ik zeg zal ik het op een zelfs voor minder geschoolde mensen begrijpelijke wijze proberen uit te leggen.
Het samenbouwen van de as gebeurd in Westerlo, het samenbouwen van de cabine gebeurt in Westerlo daarna gaan deze samengebouwde onderdelen naar Eindhoven en daar word het voertuig samengebouwd , met onder andere in Westerlo samengebouwde assen en cabines en in Eindhoven samengebouwde PACCAR motoren en een in Eindhoven samengesteld chassis.

Dennis 2331

• Senior gebruiker
  • Eindhoven
Reactie #822 Gepost op: 28 juni 2014, 16:57:21
Duidelijk! Maar dit was wat ik dus probeerde te zeggen steeds...... Dat deze in Eindhoven uiteindelijk als een volwaardige DAF vrachtwagen uit de fabriek komt.

Had iets minder uitgebreid gemogen, want met MBO-4 ben ik nog steeds niet dom  98uiye

Firefighter1970-b.d.

• Belangstellende
  • Senior gebruiker
Reactie #823 Gepost op: 28 juni 2014, 18:24:24
Citaat van: Dennis 2331 link=msg=1280604 date=1403967441
Duidelijk! Maar dit was wat ik dus probeerde te zeggen steeds...... Dat deze in Eindhoven uiteindelijk als een volwaardige DAF vrachtwagen uit de fabriek komt.

Had iets minder uitgebreid gemogen, want met MBO-4 ben ik nog steeds niet dom  98uiye

Alleen uit je antwoorden leek het, en niet alleen voor mij, dat je zei dat de hele assemblage in Eindhoven plaats vondt.
Want ik had het nooit over chassis en motor alleen de cabine en assen en als ik dan als antwoord krijg.

Citaat van: Dennis 2331 link=msg=1280383 date=1403866875
Uhm...... De productie van motoren, cabines, assen, chassis en eindassemblage vindt gewoon plaats hier aan de Geldropseweg in Eindhoven. Hier staan ze altijd bij het hoofdbureau van de DAF te pronken buiten. Hier zit ook meteen de testbaan van hun.

Hier schrijf je dat alle onderdelen in Eindhoven geproduceerd worden, dus dat wat ik geschreven had onzin was en nu doe je net of je dat altijd wilde zeggen, kom op zeg !
Dus je draait nu want in eerste instantie was het niet zo, of zie ik dat nu verkeerd.
Duidelijk en helder voor mij, je kunt zo manager worden met dat draaien als je in het nauw komt, alleen trap ik hier niet in.
Gezien je eerdere hoog van de toren blazen over dit onderwerp.

Shire

• Verkeersleider / OvD-OV in Rotjeknor.
  • Senior gebruiker
  • Back to the sixties.
Reactie #824 Gepost op: 28 juni 2014, 22:28:51
Citaat van: Firefighter1970 link=msg=1280545 date=1403939568
Dan zou volgens jou DAF op de eigen website liegen. ;)

http://www.daf.eu/NL/News-Media/News/Pages/Premier-Di-Rupo-bezoekt-DAF-Trucks-Vlaanderen.aspx

DAF heeft ook nooit de waarheid gesproken als het erop aankomt.
De enigste vrachtwagen die hier in NL compleet wordt gebouwd en geassembleerd is SCANIA in Zwolle !
De hele dag met metro-treinen spelen en nog betaald krijgen ook ! Soms buiten spelen als OvD-OV

Dennis 2331

• Senior gebruiker
  • Eindhoven
Reactie #825 Gepost op: 29 juni 2014, 01:02:45
Citaat van: Firefighter1970 link=msg=1280616 date=1403972664
Alleen uit je antwoorden leek het, en niet alleen voor mij, dat je zei dat de hele assemblage in Eindhoven plaats vondt.
Want ik had het nooit over chassis en motor alleen de cabine en assen en als ik dan als antwoord krijg.

Hier schrijf je dat alle onderdelen in Eindhoven geproduceerd worden, dus dat wat ik geschreven had onzin was en nu doe je net of je dat altijd wilde zeggen, kom op zeg !
Dus je draait nu want in eerste instantie was het niet zo, of zie ik dat nu verkeerd.
Duidelijk en helder voor mij, je kunt zo manager worden met dat draaien als je in het nauw komt, alleen trap ik hier niet in.
Gezien je eerdere hoog van de toren blazen over dit onderwerp.

Ik schreef alleen van wat ik gelezen en gehoord had, Kan toch dat ik er langs zat?
Heb niet alles even goed doorgelezen van wat jij zei dus er was gewoon wat miscommunicatie. Maar ik had niet meteen zo'n reactie terug verwacht, die voor mij erg aanvallend is en ongepast is  :(
Wat ik nou probeerde te zeggen dat hier de vrachtwagen als geheel uit de fabriek komt (dus in elkaar gezet wordt). Misschien wat onhandig geschreven van mij. Wist niet dat in Vlaanderen de cabine en assen gemaakt werden....

Zou binnenkort een keer aan mijn opa vragen hoe het in zijn werk gaat precies. Zodat ik daar ook meer over leer. Deze heeft altijd in de directie bij de DAF gezeten en nu zijn lief en leed deelt aan iedereen die bij het DAF museum Eindhoven komt voor een rondleiding.

Panigale

• Underthekuffer......
  • Forum gebruiker
  • Team ABC
Reactie #826 Gepost op: 29 juni 2014, 01:51:18
Citaat van: Shire link=msg=1280637 date=1403987331
DAF heeft ook nooit de waarheid gesproken als het erop aankomt.
De enigste vrachtwagen die hier in NL compleet wordt gebouwd en geassembleerd is SCANIA in Zwolle !

Zwolle & Meppel ;)

jelte

• Forum gebruiker
Reactie #827 Gepost op: 29 juni 2014, 21:41:31
Is dat zo?? Ben er jaren geleden eens geweest en toen werd er ons verteld dat de V8 motor nog in Zwolle werd gemaakt maar dat ze daarmee gingen stoppen en dat alle motoren nu in Zweden gemaakt zouden worden en elke dag vervoerd zouden worden naar Zwolle voor assemblage.

HIT

• Eigenaar HarmInfraTransport
  • Senior gebruiker
    • Harm Infra Transport
Reactie #828 Gepost op: 29 juni 2014, 21:47:48
Citaat van: Panigale link=msg=1280670 date=1403999478
Zwolle & Meppel ;)
Als dat zo is, waarom komen de cabine's dan in casco vanuit Zweden net als de motoren?
En geloof me dat weet ik uit eerste hand vanwege het feit dat het bedrijf waar ik nu voor rijdt ze transporteert.  O0
Professionele afzetter, ik irriteer weggebruikers.

Firefighter Robert

• Bevelvoerder, Fire & Safety Inspector, Instructeur, Gaspakdrager, Chauffeur & Industrial Firefighter
  • Senior gebruiker
    • Stichting MPHV
Reactie #829 Gepost op: 9 juli 2014, 19:38:05

Het chassis voor onze nieuwe SB is binnen bij Ziegler, dus nu kunnen ze gaan bouwen.
Veiligheidsregio Zeeland Post Zuidlandstraat (Terneuzen) https://www.facebook.com/B