Uw manier van voort bewegen tijdens een prio 1 melding richting kazerne staat wat mij betreft niet meer ter discussie, Tosa.
Ik ken er wel een paar waarbij wat mij betreft de auto aan de ketting mag bij een prio1.
En da's nou exact de categorie waar ik mij nu zorgen om maak.
En ja: Ook DB trekt bij deze het boetekleed aan: ik heb tijdens een prio 1 melding het gaspedaal tot op de bodem ingetrapt op een autosnelweg, midden in de nacht en heb mezelf daarbij in gevaar gebracht.
De weersomstandigheden lieten dat namelijk helemaal niet toe en toen ik merkte dat mijn rubber last kreeg van interventie van te grote hoeveelheden water ( een hoop woorden om het verschijnsel aquaplaning uit te leggen ) heb ik het een stuk rustiger aan gedaan. Ik ben mijn beschermengel achteraf gezien nog steeds dankbaar dat ik toendertijd reed in een Volvo 343 Variomatic ( er mag nu smadelijk gelachen worden! ) met een topsnelheid van een schokkende 140 kilometer per uur. Met mijn huidige auto had ik zonder enige twijfel nu vrolijk op een harp zitten spelen en het jullie niet zo lastig gemaakt.