Fikkie hier de toegezegde reactie
Wat ik in mijn verhaal probeer aan te geven is dat ik niet van mening ben om lukraak maar die tank met svm leeg te blazen. Zolang je niet weet wat er brand heeft dat geen zin.
Verder hou ik rekening met eventuele lekkages. In jou geval ga je zonder enig inzicht in explosiewaarden met een voertuig binnen worplengte van het waterkanon het voertuig benaderen? Hiermee verhoog je niet alleen het risico voor jezelf maar nog meer voor de omgeving.
Daarnaast kan een vloeistof naast brandbaar ook giftig zijn en is het misschien beter om de prioriteit op het tegengaan van verspreiding van de damp te leggen als blijkt dat de vloeistof lekt en daarnaast giftig is.
Maar zoals gezegd: ik zou ter plaatse pas een definitieve inzet bepalen aan de hand van het beeld wat ik daar op doe. Op voorhand middelbrand met schuimblusunit lijkt me wel te verantwoorden toch?
En wat betreft het "spannende" van het beroep: ook dit is spannend maar ik versta daar toch iets anders onder denk ik. Ik bedoel ermee te zeggen dat dit geen woningbrandje of zo iets is.
Het kan meevallen maar het gevalletje eindhoven van vorig jaar komt ook aardig in de buurt als het fout gaat!
Zijn er overigens geen reacties van politie of ggd zijde??