Mag ik er van uit gaan dat je dan 99% van de mensen die Twitter gebruiken bedoeld en heb je daar ook een bron van ?
Uit andere onderzoeken komt naar voren dat het overgrote deel van deze 'social media' gebruikers veel minder productief is op hun werk, daarnaast ook veel minder betrokken is bij hun omgeving...
De bron die ik gebruik heet ervaring. Wij krijgen héél veel positieve feedback op onze twitteraccounts. Burgers krijgen een inzicht in de politiewereld die anders gesloten bleef of zich beperkte tot Wegmisbruikers-niveau. Het gaat mensen véél meer om de informatie uit hun wijk of gemeente in plaats van de wekelijkse berichtjes uit de krant.
Middels gebruik van de juiste # trek je ook nog eens andere mensen aan en bereik je zoekmachine's op bepaalde nieuwssite's (met autofeed functie). Het bereik van een enkele tweet is dus veel groter als een persberichtje op de Politie.nl website.
Daarnaast gebruiken wij Twitter voor getuigenoproepen, persberichten, bereikbaarheids (file) informatie en dergelijke.
Voor wat betreft de betrokkenheid bij de omgeving en de productiviteit van de medewerker, dat geldt voor ons niet. Twitteren als het kan. Foto'tje maken als je de handen vrij hebt en de tweet kan later. Daarnaast, niet iedere politiemedewerker twittert
Waar men voor het smartphone tijdperk nog gewoon met elkaar communiceerde, elkaar in de ogen kijkend, zo gaat tegenwoordig alles (lijkt het) via de digitale weg...
In die tijd dat Zwarte Piet nog kon, Greenpeace nog in boorplatforms klom en de politie een afstandelijk bedrijf was waar men nauwelijks iets tegen durfde te zeggen.
Iedere dag merken we dat burgers niet makkelijk de politie bellen of een politiebureau binnen lopen, simpelweg omdat de drempel te hoog is...
Vroeger fietste de wijkagent door de wijk en sprak de burger aan, tegenwoordig zit die zelfde burger 20 uur per dag naar een schermpje te turen en zie je weinig mensen meer op straat (of zien de mensen weinig meer op straat?)
Twitter is een van de manieren om contact te leggen met een specifieke wijkagent, jeugdagent of specialist. Een ''team-account'' is mooi voor de algehele nieuwsvoorziening uit het werkgebied van een team.