Eerste Hulp wedstrijden ? Open NK ?

Auteur Topic: Eerste Hulp wedstrijden ? Open NK ?  (gelezen 4636 keer)

0 gebruikers (en 3 gasten bekijken dit topic.

Zeeuw

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 455
Reactie #10 Gepost op: 28 januari 2010, 13:51:17
Lijkt me leuk om dit te organiseren.


Ik ga er mee aan de slag en zal contact opnemen met rescue, die had al plannen zag ik


Rescue

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,278
Reactie #11 Gepost op: 28 januari 2010, 17:58:04
Is er al wat meer bekend over dit open NK, of is het meer een losse flodder???

Mzzl, d'n Druif

Het inventariserend deel is voorbij..  En ik denk dan we ruim 10 deelnemende teams kunnen behapstukken, dat we voldoende informatie hebben voor een reglement wat echt ONK, waarin alle doelgroepen gelijkwaardig beoordeeld kunnen worden..
Tja, en dan komen we bij de volgende fase..  hoe en wat en in welke vorm wil je het organiseren..  Dan denk je aan wie word de gastorganisatie, hoe doe je het met veiligheidsnormen, de welke opleiding vraag je van jury leden, en welke uitvoeringswijze van bijvoorbeeld het aanleggen van een spalk zijn wel goed.. en welke zijn vormen leveren absolute min punten op...

Daarnaast moet je slachtoffers (lotussen, siso  en acteurs) vinden die akkoord gaan met de omgevingsfactoren.. (in mijn visie zijn grote delen van de casus namelijk buiten in lastige omstandigheden..  

Als je een vorm van transport in een casus meeneemt, zijn dan alle vormen van brancards toegestaan.. Of zijn bepaalde brancards per definitie onveilig voor die casus..
Welke materialen stel je als wedstrijd organisatie beschikbaar, of welke materialen moet een team zelf voor zorgen..

Dan heb je te maken met aardig wat kosten, sponsoring, locaties, vergunningen, risico-analyses, veiligheidsnormen etc..

Dus het lijkt even simpel. maar wil je het echt goed organiseren komt daar flink wat bij kijken.  Zeker voor gevorderde teams, van verschillende pluimages voor wat lastigere casussen..

In mijn visie doen we niet aan wedstrijdje pleisterplakken in een sporthal.., maar meer in complexere situatie..


EHBO-er

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,554
  • Ik denk dat ik denk
Reactie #12 Gepost op: 29 januari 2010, 20:54:41
Ik zie veel meer in een ontmoeting waarbij het speerpunt "leer van elkaar door in elkaars keuken te mogen kijken en waar mogelijk ervaren"
En  wat mij betreft zijn de leden uit de andere kolommen van harte welkom, vooral als we ook in hun keuken mogen kijken
De juryleden mogen dan ook meedoen in plaats van aan de kant te moeten kijken....


Kanarie

  • Gast
Reactie #13 Gepost op: 29 januari 2010, 21:27:11
Dat is ook een leuk initiatief; misschien kunnen we allebei (afzonderlijk) organiseren!
Of een weekend met op de eerste dag een wedstrijd en op de tweede dag ongeveer dezelfde elementen, maar dan als demo.