"Het leven zoals het is: de brandweer" - VRT Eén - vanaf woensdag 3 feb 2010

Auteur Topic: "Het leven zoals het is: de brandweer" - VRT Eén - vanaf woensdag 3 feb 2010  (gelezen 11764 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Timmos

• Persfotograaf
  • Senior gebruiker
    • Tim-Koster.nl
Hou er rekening mee dat het inmiddels 4 jaar oude opnames zijn.. O0

Jos v L

• Senior gebruiker
  • Dbbo & Vrw Brandweer
    • Brandweer Zuid-Limburg - Team FVT
Ik vind het optreden van de brandweer in Gent schandalig en de serie van matige kwaliteit.

Om met dat laatste te beginnen. We hebben nu een aantal weken een beginnende brandwacht gevolgd die het er niet zo goed van af bracht en uiteindelijk gestopt is. Ik vond het raar dat alleen de toetsmomenten in beeld werden gebracht en niet hoe zo jongen iets geleerd wordt. Nu lijkt het alsof iemand alleen een examen moet doen en daar voor zakt.

Daarnaast is het optreden van de brandweer en verschrikkelijk:
  • 1 Ambulanciers zonder TomTom raken de weg kwijt.
  • 2 En werken aan een patiënt langs een provinciale weg, zonder afzetting waarbij het verkeer met zo'n 60 tot 80 km/uur op één meter afstand voorbij raast.
  • 3 Het actievoeren van de brandweerlieden in het gemeentehuis (maar daar hebben we al genoeg over gezegd nav de actie in NL
  • 4 Het blussen van een autobrand in de opleiding zonder ademlucht. Als je dit aan het begin van je opleiding er niet in stampt hoe moet het dan in je verdere loopbaan. Oké, één autobrandje in ademen kan misschien geen kwaad maar wel 10-tallen de rest van je leven.
  • Het niet dragen van ademlucht en nekflappen van de instructeur bij de binnenbrandoefening.

Klopt, viel me ook op, en vooral de punten die jij ook noemt. Anderzijds charmeert het me dat ze hun tekortkomingen laten zien. In een NL serie zul je niet snel zien dat een ambu de weg kwijt is. Zou het in NL niet voorkomen? of worden dit soort zaken in NL snel en angstvallig uit de serie gehouden? Ik denk het laatste.

De serie heet ''BRANDWEER, Het leven zoals het is'' En dan denk ik, ja dat klopt wel!
Al mijn bijdragen op het forum zijn volledig op persoonlijke titel.

1300001-MR

• Senior gebruiker
Hou er rekening mee dat het inmiddels 4 jaar oude opnames zijn.. O0
En toen bestond ademlucht ook al gewoon :D Ik vind het er allemaal amateuristisch uitzien, maar desalniettemin wel grappig om te zien.

112Rene

• Forum gebruiker
Ben benieuwd hoe het is in Belgie. Morgen maar even kijken.
Flikken Gent was altijd leuk om te kijken.

brwfan

• Forum gebruiker
Heeft iedereen de zender gewoon op tv ???
Ik leer steeds meer op dit forum

Piles

• Geïnteresseerde
  • Senior gebruiker
Uhh ja? :P
Ik zit dan ook bijna in België, maar vooruit :)

Haageneesch

• Foto- en videograaf.
  • Senior gebruiker
  • Foto- en videograaf Den Haag, PPK-houder.
    • Haageneesch

Ook hier in Den Haag, 'EEN' en 'Canvas'

brwfan

• Forum gebruiker
Okee bedankt ik keek net ook maar ik heb hem ook  ;D

Menneke86

• Forum gebruiker
De oude aflevering zijn vanuit nederland nerges terug te zien als ik het dus goed begrijp?

brwfan

• Forum gebruiker
De oude aflevering zijn vanuit nederland nerges terug te zien als ik het dus goed begrijp?

Ik zoek ook al een tijdje maar ik kan niks vinden misschien weet iemand het  :(