Ik volg ook al een tijdje hoe het Nederlandse Rode Kruis mensen probeert te werven via de Media, maarrrrrrrrrr ook al leveren rampen en met alle respect de Welfare enzo betere plaatjes op, toch moet het Nederlandse Rode Kruis eens af van dat stoffige image. Toen ik eens folders ging hangen vroeg iemand mij ."ben u ook al druk aan het breien?"....Het Rode Kruis zal eens wat meer moeten laten zien dat we staan op evenementen, concerten, en dat het best
is om bij het Rode Kruis te gaan.
Ze zullen dus de bezem door de kast moeten halen en eens kijken hoe o.a. onze zuiderburen het doen
Ik heb het genoegen gehad om met afd. Doesburg naar het Vlaamse Rode Kruis te gaan en we werden daar ingewijdt in hun werk...Het Nederlandse Rode Kruis kan daar heel veel van leren, want zij hoeven niet te bedelen om leden. Zowieso vind ik het dat we toch lid zijn van het Internationale Rode Kruis en misschien dat het een optie kan zijn om ook internationaal de grenzen open te gooien. Ik ben namelijk ook lid van afd. Emmerich in Duitsland, hun werkwijze is ietwat anders maar het verrijkt mijn leven als Rode Kruizer wel. Het zou toch top zijn dat mensen vooral in grensplaatsen lid zouden kunnen worden van zowel het Nederlandse Rode Kruis als van een buurland., dat we van elkaar leren in handelen, dat je waar je ook bent samen kunt werken met je buitenlandse collega?. Gewoon Internationaal Lid..maar dat zal wel een eutopie blijven. Tja die droom heb ik dus nog...Samen leden werven over de grenzen heen.
Maar goed ik droom weer te ver... Hoor eens hoe onze buren het doen en misschien is dat ook optie in Nederland.