Politie stopt met opnemen blikschade

Auteur Topic: Politie stopt met opnemen blikschade  (gelezen 8689 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,084
Reactie #40 Gepost op: 12 december 2009, 13:59:19
Dit ligt echt niet alleen bij Ter Horst. Het uitkleden van de politie is al jaren geleden begonnen. Vroeger had je de gemeentepolitie. Die zorgde voor zijn eigen gebiedje en vaak zag je in landelijke gebieden in elk dorpje wel een wijkpost waar de wijkagent zo veel mogelijk was. Dit was te duur, dus we smijten een paar gemeentes bij elkaar en noemen het een regio. Daardoor kon veel gecentraliseerd worden wat ook echt geld scheelde. Maar te gelijk verdwenen er ook functies. Wijkposten werden of worden gesloten. De wijkagent moet maar kijken wanneer er tijd is om in de wijk aanwezig te zijn.  De noodhulp werkt nu in de landelijke gebieden met meerdere dorpen tegelijk. 's Nachts is er maar een auto op de weg, en soms ook gewoon helemaal geen. Gevolg is, als er twee incidenten tegelijk zijn is er maar voor 1 inzet, en de ander moet wachten of zal nooit politie zien... of de politie moet uit een aanliggend district komen waardoor die weer geen politie op de weg heeft...
De capaciteit is om van te creperen. Hoe vaak komt er geen auto op de weg omdat er iemand ziek is. Hoe vaak zijn er nog agenten met een vrije dagdienst die op de overlast gaan zitten en zo de noodhulp ontlasten. Er is allemaal simpelweg geen capaciteit meer voor en in plaats van dat aan te vullen gaan ze nu er nog meer in knippen. Er wordt even niet naar gekeken dat over een jaar of vijf er een behoorlijke uitstroom zit aan te komen, maar maar weinig aspiranten om dat op te vangen. Gevolg is dat de sterkte nog minder wordt. Dan krijg je vacatures om de sterkte op te vullen, maar het duurt zo drie of vier jaar voordat iemand daarvoor inzetbaar is.
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein


r1200gs

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,275
Reactie #41 Gepost op: 13 december 2009, 20:46:00
Vroeger had je Rijks en gemeente deze werden door verschillende lijnen aangestuurd. Na de reg van 94/95 kwam de regio. Daarna is men begonnen met het centraliseren van de politie. Echter hier komt men nu van terug, wat je nu ziet is dat men steeds meer de term wijkteam + gebruikt. Dat houdt in dat je beter je buurt gaat leren kennen en zo ook je problemen gaat signaleren. Niks verkeerd mee toch. Echter men is ook bij de politie begonnen om te gaan kijken hoe wij beter konden gaan werken, dus de burger meer helpen, dus de taak waar wij voor zij.

Dan is het gevolg dat civile dingen, dus geen strafrechtelijk vergrijpen, niet meer door de politie worden gedaan. Het opnemen van een eenvoudige aanrijding is eeen civile aangelegenheid dus niks geen strafrecht. Echter wanneer er strafrechtelijk vergrijpen bij komen om men wil niet mee werken is de regio altijd behulpzaam. Maar reken er niet op dat je boven aan de lijst komt te te staan.


grizz

  • Senior GGP, Senior OC, opstapper KNRM Andijk
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,000
  • Niets is onmogelijk
Reactie #42 Gepost op: 13 december 2009, 22:35:45
Vroeger had je Rijks en gemeente deze werden door verschillende lijnen aangestuurd. Na de reg van 94/95 kwam de regio. Daarna is men begonnen met het centraliseren van de politie. Echter hier komt men nu van terug, wat je nu ziet is dat men steeds meer de term wijkteam + gebruikt. Dat houdt in dat je beter je buurt gaat leren kennen en zo ook je problemen gaat signaleren. Niks verkeerd mee toch. Echter men is ook bij de politie begonnen om te gaan kijken hoe wij beter konden gaan werken, dus de burger meer helpen, dus de taak waar wij voor zij.

Dan is het gevolg dat civile dingen, dus geen strafrechtelijk vergrijpen, niet meer door de politie worden gedaan. Het opnemen van een eenvoudige aanrijding is eeen civile aangelegenheid dus niks geen strafrecht. Echter wanneer er strafrechtelijk vergrijpen bij komen om men wil niet mee werken is de regio altijd behulpzaam. Maar reken er niet op dat je boven aan de lijst komt te te staan.



nou vergeet het r1200   ;).... hier in de regio worden alle kleine bureaus afgestoten en gaat men weer centraliseren... ofwel... de bekende slingerbeweging... ::)

over drie a vier jaar is alles weer gecentraliseerd... zijn de regio's groter en dus ook minder politie regio;s. Zal mij niet verbazen als men de inhaalslag maakt samen met de veiligheidsregios....
Ik breng altijd mijn eigen schoenen thuis.....


Maarten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,543
    • Hulpverleningsforum
Reactie #43 Gepost op: 13 december 2009, 23:12:14
nou vergeet het r1200   ;).... hier in de regio worden alle kleine bureaus afgestoten en gaat men weer centraliseren... ofwel... de bekende slingerbeweging... ::)

over drie a vier jaar is alles weer gecentraliseerd... zijn de regio's groter en dus ook minder politie regio;s. Zal mij niet verbazen als men de inhaalslag maakt samen met de veiligheidsregios....

Ach, zoals DD eerder zei in een ander topic:

(...) Schaalvergroting leidt doorgaans tot meer managementlagen en daarmee ook tot meer kosten. Na schaalvergroting komt altijd weer schaalverkleining, dus over enkele tientallen jaren zullen de grote meldkamers weer worden opgedeeld in overzichtelijke eenheden die een betere kwaliteit kunnen bieden.

Ik denk dat we de strekking van die opmerking wel kunnen doortrekken naar eventuele schaalvergroting bij politieregio's en veiligheidsregio's.
Groeten, Maarten  
Als je snel vooruit wilt, ga dan alleen. Als je ver wilt komen, ga dan s


r1200gs

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,275
Reactie #44 Gepost op: 14 december 2009, 19:27:45
Griss ik snap het wel jullie mogen ze eerst te woord staan en krijgen dan alle shit over je heen daarna krijgen wij de shit en dan is het balletje weer rond.
Toch blijf ik het politie werk met veelplezier doen. Oke dat heeft ook te maken met het feit dat ik natuurlijk bij de mooiste dienst binnen de politie werk.

HAHAHAAH


grizz

  • Senior GGP, Senior OC, opstapper KNRM Andijk
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,000
  • Niets is onmogelijk
Reactie #45 Gepost op: 14 december 2009, 21:38:48
Griss ik snap het wel jullie mogen ze eerst te woord staan en krijgen dan alle shit over je heen daarna krijgen wij de shit en dan is het balletje weer rond.
Toch blijf ik het politie werk met veelplezier doen. Oke dat heeft ook te maken met het feit dat ik natuurlijk bij de mooiste dienst binnen de politie werk.

HAHAHAAH

dat kan niet... dat doe ik al... lol gewoon de bpz.... lol
Ik breng altijd mijn eigen schoenen thuis.....