Nieuwe reddingboot KNRM Huizen

Auteur Topic: Nieuwe reddingboot KNRM Huizen  (gelezen 25440 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Doruz

• Senior gebruiker
  • De beste stuurlui staan aan wal.
Reactie #20 Gepost op: 28 december 2009, 12:35:37
Bla,bla,bla
Denk dat ze wel bevallen zijn er nog acht besteld waarvan twee met dubbelde jet/motor config.
Maar Henk jij hebt gelijk zijn klote boten, laten we allemaal van die dingen kopen waar jij in rond toert, dan blijf jij misschien happy en heb je een keer niets te zeuren.................
Res (die zich afvraagt waarom hij dit soort toppics nog steeds leest, is een soort van zelf kastijding geloof ik.)

He Resue Boy; Henk is inderdaad een ontzettende 'azijn pisser' maar wat zou het hier saai zijn zonder Hem!! ;) ;)
Henk geeft zelf ook toe dat dit allemaal uit pure jaloezie naar de KNRM is.
(Alleen jammer dat het zo vaak over dat zoetwater slootje bij Huizen gaat)

Maarten

• Senior gebruiker
    • Hulpverleningsforum
Reactie #21 Gepost op: 28 december 2009, 12:54:11
Nou weten we het wel weer geloof ik he ::) ;)

Laten we proberen de discussie inhoudelijk over de nieuwe boten te houden en niet over individuen.
Merci.

Ik denk dat ik dit board nomineer voor moeilijkste board van de jaren 2003 - 2009 ;D
Groeten, Maarten  
Als je snel vooruit wilt, ga dan alleen. Als je ver wilt komen, ga dan s

Docus

• Forum gebruiker
Reactie #22 Gepost op: 28 december 2009, 12:58:18
eh.. boten, ok, @rescue-boy dan maar: 8 is wel veel! gaan ze ook de atlantics op het Marker en Ijsselmeer vervangen dan? Dacht dat deze niet voor naast de valantijns was. maar anders kan ik niet bedenken waar ze allemaal heen gaan. en met 2 jest is misschien toch wel een goed idee als ik het zo allemaal lees, vindt Henk vast ook :)

9910001

• Senior gebruiker
Reactie #23 Gepost op: 28 december 2009, 13:47:43
Naast lauwersoog aan de binnenkant, Elburg en Veere, kan ik me iets voorstellen bij de zeeuwse stromen om hier ook voor deze boten te kiezen. 1 op reserve is voor de knrm niet vreemd.

9910001
9910001

stormvogel

• Forum gebruiker
Reactie #24 Gepost op: 28 december 2009, 23:20:00
Ze zouden bij de KNRM eigenlijk een aantal jaren terug al de kleine ribs vervangen voor een mk hof type, dat was geen succes die boot en zijn verder gaan zoeken kwamen uit op de atlantic 75 alleen vanwege het kostenplaatje zijn ze verder gaan zoeken en daar kwam deze boot uit vandaan. Dus wie weet liggen deze boten straks ook wel aan de kust wachten het wel af.
Naast lauwersoog aan de binnenkant, Elburg en Veere, kan ik me iets voorstellen bij de zeeuwse stromen om hier ook voor deze boten te kiezen. 1 op reserve is voor de knrm niet vreemd.

9910001

Docus

• Forum gebruiker
Reactie #25 Gepost op: 29 december 2009, 11:07:00
Tja maar dan zitten we nog niet op 8 (+NW en KBW = 10)
deze boot is toch speciaal een binnenwaterboot? Ik verwacht hem zeker in deze uitvoering niet op zee..

9910001

• Senior gebruiker
Reactie #26 Gepost op: 29 december 2009, 11:22:11
Als ik zou moeten gokken met 10 boten dan zijn dit boten welke zelfstandig optreden zonder dat er een grotere boot in buurt is. Zelf zou ik denken aan

- Stellendam (binnenkant)
- Ouddorp (binnenkant)
- Neeltje Jans (binnenkant)
- Veere
- Hansweert (tweede boot richting oosterschelde)
- Elburg
- Lauwersoog (Binnenkant)
- 1 op reserve met boten geen overbodige luxe

9910001
9910001

stormvogel

• Forum gebruiker
Reactie #27 Gepost op: 29 december 2009, 23:17:40
Heb vernomen van mensen die er mee hebben gevaren dat hij zich  op zee goed gedraagt dus wat dat betreft zou het geen probleem hoeven te zijn, maar goed we gaan het zien. In de offshore worden deze boten al jaren gebruikt ook niet voor niets denk ik.
Tja maar dan zitten we nog niet op 8 (+NW en KBW = 10)
deze boot is toch speciaal een binnenwaterboot? Ik verwacht hem zeker in deze uitvoering niet op zee..

Jeff

• Forum gebruiker
Reactie #28 Gepost op: 29 december 2009, 23:49:12
Heb vernomen van mensen die er mee hebben gevaren dat hij zich  op zee goed gedraagt dus wat dat betreft zou het geen probleem hoeven te zijn, maar goed we gaan het zien. In de offshore worden deze boten al jaren gebruikt ook niet voor niets denk ik.

Dat zal allicht, maar de KNRM heeft deze boten niet voor niets juist voor het binnenwater aangeschaft. Misschien dat de twee motorige uitvoering (als die er uberhaubt komt) ook met kantelzak   en dergelijke word uitgerust, en dan misschien wel op zee ingezet kan worden. Zolang dat niet gebeurt zie ik ze niet zo gauw op zee.

stormvogel

• Forum gebruiker
Reactie #29 Gepost op: 30 december 2009, 09:16:00
De KNRM is voor op de binnenwateren op zoek gegaan naar een boot met een grotere capaciteit voor gereddenen en meer trekkracht ten op zichte van een buitenboordmotor. Ze hebben ook gekeken naar een grotere atlantic maar het kostenplaatje daarvan is behoorlijk een 75 ligt boven de 2 ton daar hebben ze de nieuwe 9 meter boot ook voor. Dus vandaar deze keuze , de toekomst zal uitwijzen of het de juiste is geweest.