Drie hoogwerkers brandweer in het Gooi buitendienst - 14-12-2009

Auteur Topic: Drie hoogwerkers brandweer in het Gooi buitendienst - 14-12-2009  (gelezen 31246 keer)

0 gebruikers (en 22 gasten bekijken dit topic.

Wouter

• Senior gebruiker
Reactie #30 Gepost op: 18 december 2009, 17:27:24
Volgens mij is de oude ladder Osdorp (de nog oudere Teunis) nu in het bezit van Stichting Behoud Erfgoed Brandweer (of iets in die richting) en is hij dus niet meer inzetbaar. Hij is nog te gebruiken bij  bijvoorbeeld de sinterklaasintocht (waar ik hem ook voor het laatst heb gezien) ;)

De oude ladder osdorp staat op het BOCAS, zonder twijfel. Die van de anton is inderdaad schroot.

Zal die van ijsbrand dan niet op Pier Afrika staan dan? Ik neem aan dat de oude oude ladder willem er niet meer is.

Brandpreventist

• Senior gebruiker
Reactie #31 Gepost op: 18 december 2009, 18:06:13
Gaat het hier nu om de ladders van A'dam of over de hoogwerkers buitendient in G&V (en de vervanging uit Amstelveen)? ::) ;)

Shave

• Beroepsbrandweerman
  • Senior gebruiker
Reactie #32 Gepost op: 19 december 2009, 10:40:45
Eerste waar ik aan zou denken is overbelastingsbeveiliging van het bakkie. En misschien -ik weet niet hoe het heet- dat als je een boom raakt die effe in alarm slaat?

Ik vermoed dat je de aanstootbeveiliging bedoeld? Overigens is die beveiliging te overbruggen dus veel uitmaken doet het uitschakelen niet.

gignnl

• Senior gebruiker
  • Dit forum is het helemaal !
Reactie #33 Gepost op: 21 december 2009, 15:32:42
het was te verwachten citaat 112 actueel.......
Zondagavond moest de hoogwerker van Almere assistentie verlenen in Laren.
De hoogwerker van Hilversum (HW655 voormalig HW652) die normaal voor deze inzet komt, had eerder op de avond problemen bij een schoorsteenbrand in Hilversum. Uit veiligheid is besloten om ook de vervangende hoogwerker uit Hilversum buiten dienst te stellen.
De drie hoogwerkers uit het Gooi worden 28 december gekeurd
nou heeft t gooi nog maar 1 hoogwerker....

Wouter

• Senior gebruiker
Reactie #34 Gepost op: 21 december 2009, 19:41:51
Er is alweer een andere vervanger in Hilversum :)

Live

• Senior gebruiker
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum
Reactie #35 Gepost op: 21 december 2009, 19:58:43
Er is alweer een andere vervanger in Hilversum :)
je weet blijkbaar meer, wat houdt je tegen dit met ons te delen?  ;)
Samen sterk in de hulpverlening!

Wouter

• Senior gebruiker
Reactie #36 Gepost op: 22 december 2009, 07:54:29
je weet blijkbaar meer, wat houdt je tegen dit met ons te delen?  ;)

Zekerheid.

Er zou nu een demo MAN hoogwerker van Kenbri staan maar zeker weten doe ik niet ;)

Shave

• Beroepsbrandweerman
  • Senior gebruiker
Reactie #37 Gepost op: 22 december 2009, 08:28:08
Hoogwerkers brandweer niet allemaal veilig

Redactie - 22 december 2009

HILVERSUM - Drie van de vier hoogwerkers van de brandweer Gooi en vechtstreek zijn de afgelopen weken niet veilig bevonden bij het optreden tijdens incidenten. Daarom is besloten de voertuigen preventief buiten dienst te stellen en de hoogwerkers te onderwerpen aan een objectieve veiligheidsinspectie.

Vorige week kreeg de brandweer in deze regio tijdelijk hulp van de collega's uit Amsterdam doordat zij voor een paar dagen een hoogwerker uitleenden. Deze hoogwerker was onder meer nodig in Hilversum en Laren.

Dinsdagmorgen kwamen twee gehuurde hoogwerkers binnen. Hoe hoog de kosten daarvan zijn wil sectorcommandant Martin mager niet zeggen. 'Het belangrijkst is dat we door de inzet van deze hoogwerkers in staat zijn de minimaal noodzakelijk zorg te leveren bij brandweerincidenten en de assistentie die verleend wordt aan de ambulance. De zorg inzake de veiligheid van de burgers van Gooi en Vechtstreek staan centraal in de huidige tijdelijke oplossing en blijven hiermee op niveau.'

De vierde hoogwerker, die in Weesp staat en waar niets aan mankeert, is van een andere leverancier dan zijn drie 'collega's'. Waar de twee gehuurde voertuigen komen te staan is nog niet duidelijk. 'Eén van de twee komt waarschijnlijk in Hilversum, maar waar de andere komt te staan is nog niet geheel duidelijk', aldus mager, die wil benadrukken dat de drie hoogwerkers niet stuk zijn, 'maar men heeft niet objectief vast kunnen stellen of ze veilig zijn'. Wanneer deze drie niet veilige hoogwerkers weer wel veilig zijn is niet bekend.

http://www.echo.nl/ge-hi/buurt/redactie/950231/hoogwerkers.brandweer.niet.allemaal.veilig/

JordyDelwel

• Senior gebruiker
  • www.DelwelFotografie.nl
Reactie #38 Gepost op: 22 december 2009, 12:41:18
p2kflex
02:33:44 22-12-09GROUP-1P 1 ASS-CPA kupstraat 6 Hilversum Eenh: SST756
0708297BRW Soest (Bemanning HW 756)
p2kflex
02:30:05 22-12-09-ALPHA-Graag contact AC
0708298BRW Soest (BvD)

Nu mocht er dus een HW uit Soest naar Hilversum, maar dan snap ik niet dat er niet reserve HW/AL uit andere regios kunnen worden ingezet en die bijvoorbeeld op kazerne Hilversum neer te zetten.. Bij deze inzet gaat behoorlijk wat tijd verloren als ik het zo zie.  :-\ :-[
Fotograaf Harderwijk e.o. http://www.DelwelFotografie.nl

Shave

• Beroepsbrandweerman
  • Senior gebruiker
Reactie #39 Gepost op: 22 december 2009, 12:44:56
Ik vermoed niet dat er veel regio's een reserve voertuig beschikbaar hebben.