Drie hoogwerkers brandweer in het Gooi buitendienst - 14-12-2009

Auteur Topic: Drie hoogwerkers brandweer in het Gooi buitendienst - 14-12-2009  (gelezen 31245 keer)

0 gebruikers (en 21 gasten bekijken dit topic.

Cobra4

  • Ploegleider BHV, CBRN instructeur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,476
Reactie #60 Gepost op: 1 mei 2010, 10:48:48
Welke HW gaat er dan nu rijden voor een inzet in Bussum? Weesp of Hilversum?


voske83

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,368
Reactie #61 Gepost op: 1 mei 2010, 10:59:55
Op 112actueel.nl is een document zichtbaar waarin lijkt te staan dat de drie hoogwerkers definitief niet terugkeren en er een aanbesteding voor 2 nieuwe of tweedehands komt.

http://www.112actueel.nl/cgi-bin/index.html?menu=zoeken&id=111000458434&web=link111000458434

Het document is ook volledig te raadplegen op: http://www.aanbestedingskalender.nl/noticedetails.aspx?id=b7f0afeb-7d8b-4c38-9343-065e43271b11&src=rss


Mattijs

  • Verkeersregelaar
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 985
Reactie #62 Gepost op: 2 mei 2010, 12:23:07
De drie hoogwerkers stonden onlangs nog in opslag te wachten op reparatie, naar mijn beste informatie  :)
basis EHBO / BHV AED/reanimatie/BOA OV


Firefighter1970-b.d.

  • Belangstellende
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,293
Reactie #63 Gepost op: 2 mei 2010, 13:01:32
De drie hoogwerkers stonden onlangs nog in opslag te wachten op reparatie, naar mijn beste informatie  :)

Ach, zal wel zijn omdat G&V en Hilton het er nog niet over eens zijn dat de DAF/Hilton combinatie nog te repareren is,danwel definitief afgekeurd zijn.  ;)


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #64 Gepost op: 2 mei 2010, 13:57:11
Ach, zal wel zijn omdat G&V en Hilton het er nog niet over eens zijn dat de DAF/Hilton combinatie nog te repareren is,danwel definitief afgekeurd zijn.  ;)

Wel opvallend dat het wederom een Hilton product is ....
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


gignnl

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 964
  • Dit forum is het helemaal !
Reactie #65 Gepost op: 2 mei 2010, 14:04:35
groningen verving anders hun vrij recente metz b32 door een hilton ivm vele problemen.


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #66 Gepost op: 2 mei 2010, 14:41:56
groningen verving anders hun vrij recente metz b32 door een hilton ivm vele problemen.

Amsterdam-Amstelland kocht een hoogwerker met een Hilton opbouw, dat ding heeft meer buiten dienst gestaan dan welk ander voertuig in Nederland dan ook ....
Is nu ook afgevoerd (en tijdelijk ingezet geweest in G&V vanwege de problemen aldaar)
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Firefighter1970-b.d.

  • Belangstellende
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,293
Reactie #67 Gepost op: 2 mei 2010, 15:16:03
groningen verving anders hun vrij recente metz b32 door een hilton ivm vele problemen.

Als je weet hoeveel Metz/Wumag HW ook problemen hadden,werd je daar ook niet vrolijk van.


tower-ladder

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,406
Reactie #68 Gepost op: 2 mei 2010, 23:04:10
Zijn die beveiliging soms noodzakelijk om bedienings fouten van de  gebruiker te voorkomen? In de jaren 70 had een autoladder hand bediende stempels, deze schoof je naar buiten en je draaide ze naar beneden. Dan werd de achteras vergrendelt(sommige autoladders hadden een mechanische vergendeling die geactiveerd werd als de slanghaspel werd losgekoppeld)  Als dit was gebeurd kon je de ladder bedienen. Aan de zijkant stond een tabel waar de bediener kon zien bij welke hellingshoek en lengte de maximale toelaatbare belasting was. (in kilogram) Bedieners van Autoladders en Hoogwerkers waren ervaren brandweermensen. Je mocht niet eens in de buurt van zo'n voertuig komen als je niet minimaal 10 jaar bij de brandweer zat. ;)
En tegenwoordig, de computer regelt alles, overal microswitches, hydrauliekventielen, PLC, etc. De bediener mag op een paar knoppen drukken en de PLC controleert wat er opgedragen wordt en voert het uit. Klopt de opdracht niet met zijn meetgegevens dan doet hij niets.

Voorbeeld van het doorslaan in electronica. Oude hoogwerkers hadden een mechanische aanstootbeveiling onder de korf. Gewoon een geveerde beugel die als hij wat aanraakt een schakelaar bedient. Moderne hoogwerkers hebben infraroodsensoren om de korf als aanstootbeveiling. Nadeel, als er waterdruppels op de sensor komen ziet hij dat als een object, en de storing is geboren. Daar komt dan weer een overbrugging op, weer een bedienknop, weer een programmeerregel in de PLC en het systeem is weer complexer geworden.
Als de temperatuur van het water dat via het zolderraam naar binnen wordt gespoten gelijk is aan de temperatuur van het water dat via de voordeur naar


Cobra4

  • Ploegleider BHV, CBRN instructeur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,476
Reactie #69 Gepost op: 11 juni 2010, 19:11:23
Is de "nieuwe" hoogwerker van hilversum nu al weer buiten dient?

p2kflex
18:29:59 11-06-10GROUP-2Pr 1 Overig A1 HAVENSTRAAT 127 HILVERSUM RV751
0703012BRW Huizen (Bevelvoerder ploeg 2)
0703017BRW Huizen (Commandant)
0703032BRW Huizen (Blusploeg 2)
0703038BRW Huizen (Dienstwissel)
0703901BRW Huizen (Lichtkrant)