SIGMA chauffeurs

Auteur Topic: SIGMA chauffeurs  (gelezen 14447 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

ambukampen

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 170
Reactie #10 Gepost op: 28 december 2009, 21:49:09
noord-oost gelderland door de sigmachauffeurs
ik ben hier heel makelijk in, ik weiger om in een auto stappen (sigmabus of ambuteam bus) waar achter het stuur een sigma lid zit. Rij opleiding of niet ze hebben niet genoeg ervaring om met OGS te rijden. En die ervaring krijg je niet door eenpaar maal per jaar te gaan trainen. Vraag mij dus ook wel af waaruit die traning bestaat.  De rijervaring met OGS krijg je door het veel in de praktijk te doen, en niet door een paar maal per jaar een training. Ben mijn leven nog niet zat!!!!!!!!!!!!! klinkt misschien wel bot maar het is wel de realiteit. :-X
Ambulancechauffeur,  Verpleegkundige B ambulance, PHTLS, TECC


RAdeR

  • Hoofd Rode Kruis Noodhulpteam, BLS instructeur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 14,616
Reactie #11 Gepost op: 28 december 2009, 22:05:51
Heb verschillende keren bij een sigma-chauffeur tijdens een inzet in de auto gezeten.
Inderdaad met OGS, ging perfect!
Heb weleens met kromme tenen tijdens een ambulancestage achterin gezeten.
Kortom het is niet met een schaartje te knippen.  ;)


Kusje

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,064
Reactie #12 Gepost op: 28 december 2009, 22:36:52
ik ben hier heel makelijk in, ik weiger om in een auto stappen (sigmabus of ambuteam bus) waar achter het stuur een sigma lid zit. Rij opleiding of niet ze hebben niet genoeg ervaring om met OGS te rijden. En die ervaring krijg je niet door eenpaar maal per jaar te gaan trainen. Vraag mij dus ook wel af waaruit die traning bestaat.  De rijervaring met OGS krijg je door het veel in de praktijk te doen, en niet door een paar maal per jaar een training. Ben mijn leven nog niet zat!!!!!!!!!!!!! klinkt misschien wel bot maar het is wel de realiteit. :-X

dus  je gaat ook niet bij beginnende ambu-chauffeurs in de wagen zitten, deze hebben immers ook niet genoeg ervaring in jouw optiek en alleen maar de rij-opleiding.


DerDikke

  • HGE Sigma
  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 22
Reactie #13 Gepost op: 28 december 2009, 23:21:33
ik ben hier heel makelijk in, ik weiger om in een auto stappen (sigmabus of ambuteam bus) waar achter het stuur een sigma lid zit. Rij opleiding of niet ze hebben niet genoeg ervaring om met OGS te rijden. En die ervaring krijg je niet door eenpaar maal per jaar te gaan trainen. Vraag mij dus ook wel af waaruit die traning bestaat.  De rijervaring met OGS krijg je door het veel in de praktijk te doen, en niet door een paar maal per jaar een training. Ben mijn leven nog niet zat!!!!!!!!!!!!! klinkt misschien wel bot maar het is wel de realiteit. :-X

Ik ga ervan uit dat iedere chauffeur zijn gezond verstand heeft en dit gebruikt. Wettelijk zijn er een aantal zaken geregeld t.a.v. prio1 rijden. (o.a. aanwijzing door staf en opleiding). Ervaring is dan zeker meegenomen maar geen waarborg. Als iedereen zich zo opstelt, dan heeft SIGMA Nederland een groot probleem. Een professionele chauffeur is namelijk niet altijd beschikbaar en ff wachten tot hij/zij er wel is lijkt mij niet wenselijk. Ik stap graag bij mijn chauffeurs in de wagen. Ik heb vertrouwen in het hele team.


Heleen Lotus

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,245
Reactie #14 Gepost op: 30 december 2009, 00:25:34
ik ben hier heel makelijk in, ik weiger om in een auto stappen (sigmabus of ambuteam bus) waar achter het stuur een sigma lid zit. Rij opleiding of niet ze hebben niet genoeg ervaring om met OGS te rijden. En die ervaring krijg je niet door eenpaar maal per jaar te gaan trainen. Vraag mij dus ook wel af waaruit die traning bestaat.  De rijervaring met OGS krijg je door het veel in de praktijk te doen, en niet door een paar maal per jaar een training. Ben mijn leven nog niet zat!!!!!!!!!!!!! klinkt misschien wel bot maar het is wel de realiteit. :-X

Ach ik ben blij dat ik op mijn werk met regelmaat met OGS rijd.
Tja en daarnaast ben ik ook nog eens Sigma chauffeur.  ;D

Maar ik heb wel eens naast ambulance chauffeurs in de ambu gezeten....................met kromme tenen..............en waarvan ik dacht..............dit heb je nooit met je opleiding geleerd.  :-X


En denk je nu werkelijk dat je met die sigma bussen 120 km over de weg kan scheuren?  :-X
Nou vergeet het maar. Als je geluk hebt, red je het net om de 90 te halen. ;D vooral met de aanhangers erachter.
Dus op de snelweg, zet ik de blauwe lampen echt wel uit hoor. Heb totaal geen zin om alles aan te zetten, terwijl het overige verkeer je gewoon voorbij rijdt.
Alleen op de binnen wegen is het zinvol om alles aan te zetten.


RuudF

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 577
Reactie #15 Gepost op: 30 december 2009, 09:17:35
Mijn ervaring met Sigma-chauffeurs is dat ze juist extra behoedzaam rijden met OGS, juist omdat ze die zware aanhanger trekken, ambulance-chauffeurs rijden op sommige plekken in de stad zelfs met 90 tot 100 KM/U, iets dat een Sigma/Ambu combinatie niet eens zou halen, laat staan dat op een kruising dan tijdig afgeremd kan worden tot stapvoets conform de branche-richtlijnen.
Ik herken ook de opmerking van Heleen dat ze soms met kromme tenen in de ambulance zit tijdens een A1-rit.

Ruud


Heleen Lotus

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,245
Reactie #16 Gepost op: 30 december 2009, 14:42:40
ik ben hier heel makelijk in, ik weiger om in een auto stappen (sigmabus of ambuteam bus) waar achter het stuur een sigma lid zit. Rij opleiding of niet ze hebben niet genoeg ervaring om met OGS te rijden. En die ervaring krijg je niet door eenpaar maal per jaar te gaan trainen. Vraag mij dus ook wel af waaruit die traning bestaat.  De rijervaring met OGS krijg je door het veel in de praktijk te doen, en niet door een paar maal per jaar een training. Ben mijn leven nog niet zat!!!!!!!!!!!!! klinkt misschien wel bot maar het is wel de realiteit. :-X

Heb jij trouwens ooit wel eens in een ambu/sigma bus mee gereden? ??? Tijdens een inzet ?


rjvaneyk

  • Noodhulpteam Hollands Midden
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 579
Reactie #17 Gepost op: 30 december 2009, 15:35:52
ik ben hier heel makelijk in, ik weiger om in een auto stappen (sigmabus of ambuteam bus) waar achter het stuur een sigma lid zit. Rij opleiding of niet ze hebben niet genoeg ervaring om met OGS te rijden. En die ervaring krijg je niet door eenpaar maal per jaar te gaan trainen. Vraag mij dus ook wel af waaruit die traning bestaat.  De rijervaring met OGS krijg je door het veel in de praktijk te doen, en niet door een paar maal per jaar een training. Ben mijn leven nog niet zat!!!!!!!!!!!!! klinkt misschien wel bot maar het is wel de realiteit. :-X

Ik heb zelf wel genoeg vertrouwen om in te stappen bij de SIGMA-chauffeurs van ons.

Verder is het in ieder geval heel simpel.
Als jij zelf niet wil instappen, stapt er wel een andere collega in de SIGMA-bus in jouw plaats.

Tot slot mag je in je handen klappen als de SIGMA- en Ambuteambus al 90km per uur halen.


rob-r

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 190
  • SIGMA Breda, EHBOver. Breda
Reactie #18 Gepost op: 30 december 2009, 19:42:59
ik ben hier heel makelijk in, ik weiger om in een auto stappen (sigmabus of ambuteam bus) waar achter het stuur een sigma lid zit. Rij opleiding of niet ze hebben niet genoeg ervaring om met OGS te rijden. En die ervaring krijg je niet door eenpaar maal per jaar te gaan trainen. Vraag mij dus ook wel af waaruit die traning bestaat.  De rijervaring met OGS krijg je door het veel in de praktijk te doen, en niet door een paar maal per jaar een training. Ben mijn leven nog niet zat!!!!!!!!!!!!! klinkt misschien wel bot maar het is wel de realiteit. :-X

Scheelt weer een plekje voor iemand die wel mee wil  ;D
Ik heb zelf (als SIGMA chauffeur) met OGS gereden naar een inzet en was mij er terdege van bewust dat ik nog 7 mensen in het voertuig had zitten.
Je bent op dat moment zeer gefocust op het verkeer omdat je weet dat je met OGS rijd en dus ook weet dat mensen daar anders op kunnen reageren.
Ik vraag me overigens af of je angst ergens op gebaseerd is ? Heb je b.v. ervaring met roekeloos rijdende SIGMA chauffeurs ?
Hoewel het je eigen keuze is om in te stappen vind ik je reactie wel een beetje kort door de bocht (om in vaktermen te blijven  ;D )


peter h

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 353
  • instructeur EH/BHV/(P)BLS, AED, WO, verder Sigma
Reactie #19 Gepost op: 30 december 2009, 19:51:50
bij ons in Noord-Holland Noord rijden de ambu-chaufs. Niks mis mee. 1 sigma-lid gaat in het ambu-voertuig en we wisselen zo dus van plaats..
ander probleem is het rijbewijs... wie van de ambu-chaufs mogen wel of niet op een dergelijke combinatie rijden?  ???
sigmabus met ahw schijnt geen probleem te zijn, ambu-bus met ahw wel.
ik heb mij er niet in verdiept, hoe dit wettelijk geregeld is, met gewichten etc.. ::)

ik heb zelf groot rijbewijs, heb rij-training in Rijssen gehad met een ambu, maar ik zit net zo lief achterin bij een daadwerkelijke inzet. Maar ik stap net zo makkelijk achter het stuur; geen probleem ;)

en inderdaad..met ambustage ook wel "stunts" meegemaakt van de ambu-chauf.. maar dan wel op een positieve manier..