Sneeuw en ijs incidenten en nieuws 2009/2010

Auteur Topic: Sneeuw en ijs incidenten en nieuws 2009/2010  (gelezen 116255 keer)

0 gebruikers (en 6 gasten bekijken dit topic.

Gast48368

  • Gast
Reactie #230 Gepost op: 6 januari 2010, 22:18:55
De overheid waarschuwen? Volgens mij is het nog altijd je eigen verantwoordelijkheid voor wat je mee neemt. In dit geval, tenminste in ons NL is en blijft het weer onvoorspelbaar.

Mensen kunnen zich daar niet op voorbereiden en staan daar vaak ook niet bij stil dat het 's ochtends heel anders kan zijn dan smiddags en andersom.

Nu is het een feit dat er veel mensen/auto's vaststaan in urenlange file's. Ik vind dat de overheid hier adequaat op moet kunnen reageren. Deze mensen helpen. Waarvoor hebben we anders het sigma/leger enz? Onder andere voor dit soort situaties.

Tja, leuk al die spotjes op de televisie van crisispakket dit, en wees voorbereid dat... maar als je in de auto zit heb je niks bij je. Misschien moet de overheid daar eerst eens voor waarschuwen...


Gast48368

  • Gast
Reactie #231 Gepost op: 6 januari 2010, 22:20:26
en ja, ik heb een dekentje in mijn auto liggen ;)

en wij een schep.  ;) ;D


Dokterswacht

  • fotograaf/AED bediener
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 691
Reactie #232 Gepost op: 6 januari 2010, 22:26:00
Even terug chargeren: met 30 auto's per uur is het wat makkelijker schipperen dan met de hoeveelheid verkeer hier in de regio ;) maar inderdaad, het is verbazingwekkend hoeveel mensen hun rijbewijs in lijken te leveren bij een kleein beetje sneeuw of iets dergelijks.... :-X :-\
Helemaal mee eens... ik ga zo mijn brood smeren en op pad! 8)

Wie heeft het over auto's? We hebben hier nog paard en wagen  :D

Wacht maar tot de "Tocht der tochten" door gaat, dan is het hier ineens een stukje Nederland wat van "ons allemaal" is. Dat duurt even, en dan is het weer achtergebleven gebied, en zijn alle Friezen weer imboorlingen  ;)

OT:
Hopelijk vallen er geen slachtoffers tgv het weer. Hopelijk passen mensen zich vlot aan, aan de omstandigheden. het schijnt wat aanrijdingen ed betreft rustiger te zijn dan wanneer er geen sneeuw ligt.


Maarten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,543
    • Hulpverleningsforum
Reactie #233 Gepost op: 6 januari 2010, 22:52:22
Nu is het een feit dat er veel mensen/auto's vaststaan in urenlange file's. Ik vind dat de overheid hier adequaat op moet kunnen reageren. Deze mensen helpen. Waarvoor hebben we anders het sigma/leger enz? Onder andere voor dit soort situaties.

Dat zondermeer, maar als je problemen kunt voorkomen door voorlichting vooraf... ;)

Dan wil ik niet stellen dat de overheid de plicht heeft om die voorlichting te geven en nu tekort schiet. De burger moet zelf ook wat doen aan de zelfredzaamheid. Maar feit is wel dat de gemiddelde burger niet nadenkt over dat soort (veiligheids-)maatregelen. Het kan dus geen kwaad om een zetje in de goede richting te geven. Beschouw het dan als een stukje extra dienstverlening.

Liever dat, dan later de t*****zooi moeten opruimen.

Hopelijk vallen er geen slachtoffers tgv het weer. Hopelijk passen mensen zich vlot aan, aan de omstandigheden. het schijnt wat aanrijdingen ed betreft rustiger te zijn dan wanneer er geen sneeuw ligt.

Tsja, als er 25Km stilstaand verkeer is, valt er weinig aan te rijden :P
Groeten, Maarten  
Als je snel vooruit wilt, ga dan alleen. Als je ver wilt komen, ga dan s


JackM

  • HBT, ICET SAVER methodiek
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 896
Reactie #234 Gepost op: 6 januari 2010, 23:00:28
Hier in NHN (Zwaag) Ligt al 3 dagen een dik pak sneeuw.. de hoofdwegen zijn nu welweer te doen,maar echt de straatjes zoals bij mij zelf voor zijn ingereden sneeuw.. spekglad dus. Is toen 'savonds laat een pak gevallen zoals nu denk ik in kennemerland ligt.. Aan de andere kant, hier zijn weinig echte superdrukke wegen, en het was flink na de spits dus dan is het toch anders. O0
Wees duidelijk, niet halfbakken, en vooral : recht voor de raap wanneer nodig,dan kom je het verste.


J005T

  • Gast
Reactie #235 Gepost op: 6 januari 2010, 23:00:58
22:59:20   06-01-10   14/106   GROUP-1   ** GEEN ALARM ** AFGESCHAALD NAAR GRIP 0. ONDER DANK ZEGGING EINDE KAZERNERING. VANAF HEDEN OPKOMEN VOLGENS REGULIERE ALARMERING.
(enz.)


JordyDelwel

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,525
  • www.DelwelFotografie.nl
Reactie #236 Gepost op: 6 januari 2010, 23:06:06
p2kflex
23:03:46 06-01-10GROUP-1* GEEN ALARM* IVM SNEEUWVAL AFGESCHAALD NAAR GRIP 0.
0106500BRW Veiligheidsregio Kennemerland (Regionaal Commandant)
0106545BRW Veiligheidsregio Kennemerland (Leider Operationeel Team)
0106555BRW Veiligheidsregio Kennemerland (Leider Stafsectie Brandweer)
0106570BRW Veiligheidsregio Kennemerland (Operationeel Team)
0127059BRW Veiligheidsregio Kennemerland (Piket Hoofd MICK)
0127079BRW Veiligheidsregio Kennemerland (Multi Proces Coördinator MICK)
0127150BRW Veiligheidsregio Kennemerland (piket HAc - GHOR)
0127165BRW Veiligheidsregio Kennemerland (Kwartiermakers RCC)
0127170BRW Veiligheidsregio Kennemerland (Infomanager COPI)
0127175BRW Veiligheidsregio Kennemerland (piket Adviseur Openbare Orde en Veiligheid OT)
0127185BRW Veiligheidsregio Kennemerland (Persvoorlichting piket)

   <knip>
Fotograaf Harderwijk e.o. http://www.DelwelFotografie.nl


debaert

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 201
Reactie #237 Gepost op: 6 januari 2010, 23:13:25
en wij een schep.  ;) ;D

mijn schep heb ik uitgeleend en niet meer teruggekregen, ik moet het dus even met mijn vloermatjes doen.

Wel hoop ik dat mijn punt ongeveer duidelijk is: men denkt in Nederland amper meer zelf na, en als het fout gaan heeft de overheid/de hulpverleners/iemand anders het gedaan.
Moed is niet de afwezigheid van angst. Moed is het in je broek doen, en toch doorgaan.


Stefan Verkerk

  • Fotograaf Wezep e.o.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,968
  • Weerliefhebber
    • StefanVerkerk.nl
Reactie #238 Gepost op: 6 januari 2010, 23:27:19
www.stefanverkerk.nl | www.hmpaal.nl | PPK houder | Canon


VRK Fotografen

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,355
    • Brandweer Kennemerland VRK
Reactie #239 Gepost op: 7 januari 2010, 00:17:02
A9 Amsterdam - Alkmaar THV Haarlem-zuid nog altijd stilstaande file!
Mike Berghoeffs - District Noord Jan Kol jr. - District Midden George Bakker - District Zuid Jeffrey Koper - District Zuid  (Coördinator Brandweerfoto