Vergoeding voor evenementenhulpverlening

Auteur Topic: Vergoeding voor evenementenhulpverlening  (gelezen 11009 keer)

0 gebruikers (en 5 gasten bekijken dit topic.

KJS

• Senior gebruiker
  • Generalist OC
Reactie #10 Gepost op: 5 januari 2010, 23:59:01
Dag delen bestaan uit ochtend middag en avond (en evt.  nachts)

Daarnaast ligt het ook een beetje aan of het een meerdaags of een 1 dags evenement is, voor de normale hulpverlening op een 1 dags evenement word hier dacht ik 55 euro gevraagd.. (dit is dan 1 dagdeel)

Dus dat valt nog wel mee hoor dan;-)
EHBO'er  - AED Bediener HTV'er Buitengewoon Opsporingsambtenaar                                                                                      

Rescue

• Senior gebruiker
Reactie #11 Gepost op: 6 januari 2010, 10:19:56

Daarnaast ligt het ook een beetje aan of het een meerdaags of een 1 dags evenement is, voor de normale hulpverlening op een 1 dags evenement word hier dacht ik 55 euro gevraagd.. (dit is dan 1 dagdeel)

is dat een tarief per persoon, of een team, met  communicatievoorziening, met een eerste hulppost inrichting,  en een PAM ?

KJS

• Senior gebruiker
  • Generalist OC
Reactie #12 Gepost op: 7 januari 2010, 19:52:51
Nee per dag deel.. dat is minimaal 2 personen..

Bij een groot evenement met 16 mensen word er niet speciaal meer gerekend, en de kosten van evt verbandmateriaal zit hier bij in begrepen.. Voor de pam word er wel wat in rekening gebracht maar weet zo niet hoeveel..

behalve bij de plaatselijke ijsbaan.. daar krijgen we altijd vaste vergoeding voor
Hier zijn aparte afspraken voor gemaakt.. ijsbaan is altijd vanaf 6 dec tm 3 januari ongeveer, en omdan perdag deel 55 euro te vragen is wel iets te veel van het goede :-P
Daarvoor is een speciaal tarief voor gemaakt..

En hier wordt wel PP betaald, en op feestdagen/zondagen 200% ;-)

Rescue

• Senior gebruiker
Reactie #13 Gepost op: 10 januari 2010, 12:19:35
Nee per dag deel.. dat is minimaal 2 personen..

Bij een groot evenement met 16 mensen word er niet speciaal meer gerekend, en de kosten van evt verbandmateriaal zit hier bij in begrepen.. Voor de pam word er wel wat in rekening gebracht maar weet zo niet hoeveel..

behalve bij de plaatselijke ijsbaan.. daar krijgen we altijd vaste vergoeding voor
Hier zijn aparte afspraken voor gemaakt.. ijsbaan is altijd vanaf 6 dec tm 3 januari ongeveer, en omdan perdag deel 55 euro te vragen is wel iets te veel van het goede :-P
Daarvoor is een speciaal tarief voor gemaakt..

En hier wordt wel PP betaald, en op feestdagen/zondagen 200% ;-)

De prijs is dus gebasseerd op 13,75 per uur

Daarvoor krijg je twee personen uit gerust met een tas en kleding met een stoel ? Hebben die dan ook extra persoonlijke beschermingsmiddelen ?

Nemen ze dan een (goedgekeurde) brancard etc mee (Ik ben een keer een rode kruis club op een motorcross evenement gekomen, die hadden oude nato brancards, waar je met je hand door heen drukt..)

Is dat inclusief catering of exclusief catering en mag je ook een hamburger pakken ?,  of krijgen vrijwilligers wel goed te eten.. ? verantwoord voedsel, ook voor de vegatarier.. etc..

Moet de opdrachtgever zelf een EHBO ruimte organiseren, en zorg de opdrachtgever heb je dan behandeltafel ?

amstaf3

• Senior gebruiker
Reactie #14 Gepost op: 10 januari 2010, 12:43:40

Dus 1 dagdeel is dus 6 uur
CARPE DIEM QUAN MINIMUM CREDULA POSTERO oftewel Pluk de dag, vertrouw zo weinig mogelijk op de volgende

Rescue

• Senior gebruiker
Reactie #15 Gepost op: 10 januari 2010, 13:23:26
Dus eigenlijk werk een NRK medewerker voor veel minder dan de kostprijs dus voor minder dan 4,5 uur per uur..  Lekker goedkoop.!!!

En als je meer uren afneemt, krijg je nog korting ook.. ?  en zitten de reiskosten van de medewerkers en verbruik van materialen daar ook bij in ? de kosten van gebruik van portofoon.?,  batterijen, slijtage,  
Los van kosten vaste kosten per medewerker van kleding, persoonlijke beschermingsmiddelen, training, medische uitrusting, rekenen we alleen al 5 euro er dagdeel voor catering en snacks(vreugdesnoepjes, warmhouderjtes etc..),om niet geheel afhankelijk te zijn van opdrachtgevers ...  
Je hebt soms incidenten die al voor meer dan 40 euro aan materiaal verbruiken, laat staan dan je een reanimatie hebt met AED.. Dat kost alleen 120 euro..

Dus je draaid 1 dag (twee dagdelen), met twee personen op een braderie, en je hebt 1 reanimatie met AED dan kost het de afdeling geld om daar met vrijwilligers te zijn..  En dan heb ik alleen nog maar over de directe kosten..

En dat terwijl het NRK landelijk 15 euro per persoon per uur als adviesprijs handteert, exclusief verbruikte materialen..
Het zal wel een heel erg rijke afdeling zijn in Hardewijk..  
En vind je gek dat opdrachtgevers geen serieuze prijzen wil betalen..  Ik neem toch aan de het NRK professionele diensten wil leveren op evenementen ?

Rescue

• Senior gebruiker
Reactie #16 Gepost op: 10 januari 2010, 13:32:44
Ik ga het NRK hardewijk inhuren voor diverse evenementen..  En dan krijgen ze van mij nog nieuwe kleding, en goede catering.. Dat is bijna   goedkoper dan onze eigen vrijwilligers inzetten, zelfs als ik er 65 euro per dagdeel betaal....

Mederiacvm

• Forum gebruiker
  • The chances of anything coming from Mars.....
Reactie #17 Gepost op: 10 januari 2010, 13:37:52

En dat terwijl het NRK landelijk 15 euro per persoon per uur als adviesprijs handteert, exclusief verbruikte materialen..

Hoe kom je erbij dat de adviesprijs van het RK 15 euro pppu is?
Had een dag maar 48 uur

KJS

• Senior gebruiker
  • Generalist OC
Reactie #18 Gepost op: 10 januari 2010, 13:53:54
De prijs is dus gebasseerd op 13,75 per uur
Daarvoor krijg je twee personen uit gerust met een tas en kleding met een stoel ? Hebben die dan ook extra persoonlijke beschermingsmiddelen ?
Nemen ze dan een (goedgekeurde) brancard etc mee (Ik ben een keer een rode kruis club op een motorcross evenement gekomen, die hadden oude nato brancards, waar je met je hand door heen drukt..)
Is dat inclusief catering of exclusief catering en mag je ook een hamburger pakken ?,  of krijgen vrijwilligers wel goed te eten.. ? verantwoord voedsel, ook voor de vegatarier.. etc..
Moet de opdrachtgever zelf een EHBO ruimte organiseren, en zorg de opdrachtgever heb je dan behandeltafel ?
Kleding en tas wel bij een (klein) evenement van niet langer dan 1 dag moet de organisatie zelf een ruimte verzorgen ect. (afgesloten ruimte met stoelen) Brancards bij ons zijn wel 'oud' maar worden elke keer 'gekeurd' VOOR ze evt. gebruikt worden, dus voor elke inzet dat ze weg gaan! Als er een 'grote' kans bestaat dat we SO's liggend moeten helpen nemen we (als de organisatie daar niet over beschikt) een eigen brancard mee. (met steunen)  De Catering moet geregeld worden via de organisatie zodat er fatsoenlijke maaltijden worden 'geleverd' gebeurd dit niet? Krijgen ze rekening (met extra kosten;-) (vaak 10 euro per vrijwilliger. Als er bijv een vegatarier mee gaat of een moslim word dit van te voren door gegeven aan organisatie zodat zij er rekening mee moeten houden, weer zelfde regel houden ze er geen rekening mee? ==> 10 euro extra (voor de vrijwilliger die zelf eten moest halen)

En bij kleine verwondingen word hier niks op door berekend aan de organisatie, maar word er stuctureel veel gebeurd bij 1 evenement  of is er een reanimatie geweest word dit (neem ik aan wel gewoon in rekening gebracht zelf ga ik niet over de hulpverlening als (plv.) Coördinator )

Rescue

• Senior gebruiker
Reactie #19 Gepost op: 10 januari 2010, 14:42:04
Hoe kom je erbij dat de adviesprijs van het RK 15 euro pppu is?

Stukken van het NRK gepubliceerd 2006/2007..   Ik weet niet of het tarief inmiddels omhoog is gegaan.. bevestigd door diverse postings hier..

Sterker nog.... Die richtlijn is een verlichte prijs (zo heb ik van ons bestuur begrepen). Maar afdelingen mogen zelf beslissen hoeveel korting er gegeven word op die prijs. En de prijs is (dacht ik) 15 euro per persoon per uur. Die prijs moet ook op de factuur staan.

EDIT: 5 euro moest 15 euro zijn

Het laatste model dat ik ken is meer het kostprijs model, Als je het kostprijsmodel handteerd, kom je vooreen prijs op ongeveer het zelfde neer..
Het kostprijs model van het NRK, gaat voor de vaste kosten van erg lage kosten uit..  Verder maken ze in dat stuk verkeerd gebruik van de terminoligie.. variable kosten en vaste kosten, terwijl ze directe en indirecte kosten bedoelen.

Het NRK calculatie model, gaat wel van nacalculatie methodiek uit van verbruikte materialen, en aparte huurkosten per EH post.. etc.

Als alle afdelingen nu eens beginnen met dit tarief in te voeren, dan valt er nog steeds geen evenement buiten de boot.. Als je kijkt dat wanneer ze vaak voor proffesionele mensen voor catering, electra, facciliteiten etc inhuren.. maar de EH nog voor minder dan 5 euro staat, dan staat dan niet in verhouding tot de diensten en verantwoordelijkheden die men levert..  Een parkeerhulp, of verkeersregelaar krijgt vaak al 15 euro per uur..