Vergoeding voor evenementenhulpverlening

Auteur Topic: Vergoeding voor evenementenhulpverlening  (gelezen 11012 keer)

0 gebruikers (en 7 gasten bekijken dit topic.

Mederiacvm

• Forum gebruiker
  • The chances of anything coming from Mars.....
Reactie #20 Gepost op: 10 januari 2010, 15:21:41
Stukken van het NRK gepubliceerd 2006/2007..   Ik weet niet of het tarief inmiddels omhoog is gegaan.. bevestigd door diverse postings hier..

Zoals ik eerder in dit topic schreef is er in het voorjaar 2009 een richtlijn van de LCNN verschenen met tarieven voor evenementenhulpverlening. Hierin wordt een bedrag van 5 euro pppu genoemd, 15 euro pppu komt nergens (meer) terug. (stukken zijn terug te vinden in het intranet van het RK)

De stukken uit 2006/2007 ken ik helaas niet maar als je een datum of referentienummer hebt wil ik wel eens gaan terugzoeken in het afdelingsarchief. Ik kan mij echter geen stukken van een dergelijke strekking uit die periode herinneren.
Om quotes op dit forum aan te halen als bron vind ik niet erg sterk als ik zo vrij mag zijn.
Had een dag maar 48 uur

amstaf3

• Senior gebruiker
Reactie #21 Gepost op: 10 januari 2010, 18:37:13
Het spijt me dan te zeggen maar voor dat soort bedragen kom ik me bed niet uit op een schaarse vrije dag die ik heb.
Dan huren ze maar mider springkussens in of Brass bandjes.
Als je hulp wilt betaal je daar ook een goed tarief voor zo niet heb je pech heel simpel.

Geef een voorbeeld vorig jaar sinterklaas intocht 1 Verbindingswagen NRK de gehele organisatie op 1 kanaal
1 porto voor de EHBO ze willen dan wel dat er 9 EHBOers over het gehele parcours lopen en die zit ook op hetzelfde kanaal
De EHBO is niet bij de organisatie betrokken geweest werden 2 weken van tevoren gebelt of ze konden komen VOOR NIKS
het Draaiboek viel op vrijdag ineens op de deurmat terwijl het op zaterdag al was er is niet eens gezegd of ze het wel zouden doen
Ze zijn op Zaterdag ook niet gekomen.
CARPE DIEM QUAN MINIMUM CREDULA POSTERO oftewel Pluk de dag, vertrouw zo weinig mogelijk op de volgende

Chopsticks

• Forum gebruiker
Reactie #22 Gepost op: 11 januari 2010, 14:17:26
Uit: "Notitie Productgroep Noodhulp Nationaal inzake Richtlijn Tarieven voor evenementenhulp, Versie 1.0" En dan staat in de voettekst: "Notitie is goedgekeurd door LCNN d.d. 09-02-2009, Notitie is besproken en goedgekeurd in Netwerk Hoofden Evenementenhulp (werkgroep Organisatie)"

Citaat
3.   Kostprijsberekening
De kostprijsberekening is gebaseerd op onderverdeling van de kosten: direct en indirecte kosten of variabele en vaste kosten.
Variabele kosten zijn rechtstreeks gerelateerd aan de inzet. Het aantal inzetten en het aantal in te zetten vrijwilligers is recht evenredig aan de te berekenen kosten. Het betreft hier bij bijvoorbeeld de reis- en verblijfkosten van vrijwilligers, het materiaalgebruik en dergelijke
Vaste kosten zijn kosten die moeten worden gemaakt, ongeacht het aantal inzetten: de opleiding van de vrijwilligers, de vaste kosten van eventueel in te zetten voertuigen (afschrijving, wegenbelasting, verzekering) en overheadkosten (het gebouw van de afdeling, administratiekosten etc etc.). Deze vaste kosten drukken natuurlijk minder op een bepaalde inzet, naarmate er meer inzetten zijn. Anders gezegd: vijftig inzetten per jaar zijn per inzet aanmerkelijk goedkoper dan tien inzetten per jaar.
Dit verklaart een deel van de bestaande verschillen in tarieven.
Citaat
4.   Richtlijn.
Aan de hand van alle beschikbare gegevens heeft de productgroep een kostprijs berekening gemaakt. Uit deze berekening (bijlage 1) komt een vast tarief van € 5,00 per uur (inclusief opleidingskosten, kledingkosten, vrijwilligerskosten en overhead).
n.b. deze kosten gelden niet voor de inzet uren van centralisten en technisch personeel van de verbindingdienst. Die kosten zijn verdisconteerd in de tarieven van verbindingsmiddelen.

Naast dit vaste tarief voor de inzeturen van vrijwilligers bij evenementen, kunnen de volgende kosten nog in rekening worden gebracht:
reiskosten (€ 0,19 per km), de kosten voor verbruiks- en gebruiksmaterialen ( zoals AED), vaste en mobiele hulpposten, catering en verbindingsmiddelen. (bijlage 2)

De tarieven zullen jaarlijks moeten worden geïndexeerd volgens de landelijke CBS indexatie standaard.

mickel

• Junior gebruiker
  • **
Reactie #23 Gepost op: 17 januari 2010, 15:04:16
de mai heeft haar eigen vrijwilligers ook een vergoeding en dat doet het rode kruis niet , ik ken een ehbo vereniging die haar vrijwilligers ook een vergeoding geven.

Omdat je er veel vrije tijd mee bezig ben willen ze er zelf weinig aan over houden

gr mickel

Chopsticks

• Forum gebruiker
Reactie #24 Gepost op: 17 januari 2010, 16:21:22
het verschil zit hem in de grondbeginselen van het RK t.o.v. EH vereniging.
De grondbeginselen van het RK verhinderen het geven van een vergoeding voor vrijwilligerswerk.

KJS

• Senior gebruiker
  • Generalist OC
Reactie #25 Gepost op: 18 januari 2010, 00:34:14
Klopt daar mee ga je accoord voor aanvang als vrijwilliger;-)

Als het niet wil hoeft het niet, dan kan je naar een EHBO vereniging..
Maar bij het rode kruis zal je meer  'leuke' inzetten krijgen..
Tenminste dit is zo in Harderwijk.
EHBO'er  - AED Bediener HTV'er Buitengewoon Opsporingsambtenaar                                                                                      

petre

• Forum gebruiker
Reactie #26 Gepost op: 19 januari 2010, 00:56:03
het verschil zit hem in de grondbeginselen van het RK t.o.v. EH vereniging.
De grondbeginselen van het RK verhinderen het geven van een vergoeding voor vrijwilligerswerk.
Toch wordt er ook door het RK wel eens een vergoeding gegeven voor inzet bij bepaalde diensten.

Chopsticks

• Forum gebruiker
Reactie #27 Gepost op: 19 januari 2010, 05:56:36
Toch wordt er ook door het RK wel eens een vergoeding gegeven voor inzet bij bepaalde diensten.
Dat zou best kunnen, maar dat gaat in tegen de grondbeginselen.
Citaat
Vrijwilligheid
Het Rode Kruis werkt met mensen die zich vrijwillig inzetten, en die niet uit zijn op persoonlijk gewin.

Rescue

• Senior gebruiker
Reactie #28 Gepost op: 19 januari 2010, 10:24:57
ook het NRK laat in de grondbeginselen ruimte voor vrijwilligheid, die deels betaald word voor de inzetbaarheid, onkostenvergoeding etc..

Marnix

• Senior gebruiker
  • Ned. Rode Kruis
    • Rode Kruis
Reactie #29 Gepost op: 20 januari 2010, 19:35:18
Ook los van de grondbeginselen heeft het NRK landelijk de afspraak dat er geen urenvergoedingen plaatsvinden. Soms kan men wel een vergoeding voor maaltijd of zo kirijgen. Het kan natuurlijk zijn dat iemand zich niet aan de afspraken houdt...
CN NRK