Nijmeegse Vierdaagsefeesten 17 t/m 23 juli 2010

Auteur Topic: Nijmeegse Vierdaagsefeesten 17 t/m 23 juli 2010  (gelezen 24060 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

Maxx

• Senior GGP
  • Senior gebruiker
Reactie #60 Gepost op: 9 juli 2010, 00:37:24
Ik kan me nog steeds niet voorstellen dat mensen zich vrijwillig opgeven om de hele dag ranzige blaren op vieze stinkvoeten door te prikken. Kan iemand me uitleggen wat hier leuk aan is, en iedereen hier zoveel zin in heeft?

tebby

• Verpleegkundige
  • Senior gebruiker
    • mijn hyves
Reactie #61 Gepost op: 9 juli 2010, 00:42:28
de groep die in dit topic reageert zijn geen blaren prikkers
maar zijn de mensen van de feesten in de binnenstad. wij doen daar een hele week ehbo.

en ja ook het blarren prikken is geweldig om te doen, de sfeer, de dankbaarheid en de gezelligheid. de zweet voeten geur is al snel weg door de geur van achole, betadine, kleefplesiter. kavaspiretus.

heb ooit een man 3 keer zijn blaren mogen verzorgen en op vrijdag zag ik hem bij de finisch en kwam hij aan met een bos gladiolen dat is toch prachtig
flappus  niet elke verandering is een verbetering

LarsAmbu

• Aanstormend EHVer
  • Verbannen gebruiker
  • Forum gebruiker
Reactie #62 Gepost op: 9 juli 2010, 01:48:42
Iemand moet het doen toch?
Waar een wil is, is een weg.. Ik wil Ambulanceverpleegkundige worden. --------------------------------------------------------------------------------

Maxx

• Senior GGP
  • Senior gebruiker
Reactie #63 Gepost op: 9 juli 2010, 10:48:53
Ik in iedergeval niet, maar ik wens jullie veel sterkte  ;D

Joffry Ambu-Vpk

• Ambulanceverpleegkundige
  • Senior gebruiker
  • Ambulanceverpleegkundige
Reactie #64 Gepost op: 10 juli 2010, 11:00:09
Iemand moet het doen toch?

tja, maar weegt het zich grates en voor niets inzetten op tegen de vrije tijd die je in een semi commercieel evenement steekt?

Komen we weer op de veelgevoerde discussie of vrijwilligers al of niet een vegroeding moeten krijgen voor hun inzet.
Prachtig werk etc. maar er wordt bij dit soort evenementen wel erg snel van uitgegaan dat eerste hulpverleners en aanverwante vrijwilligers het werk gratis verrichten en hun vrije tijd erin steken terwijl anderen daarvoor wel worden vergoed/betaald.
Of weegt het mee mogen ervaren van het evenemnt op tegen het onbetaald verrichten van soms semiprofessionele arbeid?
HBO-V, ACLS, IC, SOSA, PHTLS, PALS, LOV. PO AMLS en nog wat andere semi-interessante afkortingen. Ambulanceverpleegkundige instructeur (P)BLS AED, rod

LarsAmbu

• Aanstormend EHVer
  • Verbannen gebruiker
  • Forum gebruiker
Reactie #65 Gepost op: 10 juli 2010, 11:27:02
Een vergoeding zou naar mijn mening wel op zijn plaats zijn ja. Het is toch ietsie anders dan bijvoorbeeld een wielerwedstrijd!
Waar een wil is, is een weg.. Ik wil Ambulanceverpleegkundige worden. --------------------------------------------------------------------------------

Kanarie

• Gast
Reactie #66 Gepost op: 10 juli 2010, 15:15:45
Ik zie het verschil niet zo met een wielerwedstrijd en ik heb er ook geen problemen mee dat het vrijwilligerswerk is. Voor mij zou de charme van de EHBO afgaan als alles maar om die paar euro per uur draaide. Vrijwilliger zijn heeft wel iets.
Kunnen we trouwens voor het blaren prikken een aparte topic maken, want EHBO-ers van de feesten doen expliciet niets met blaren van lopers, behalve een gewone pleister.

GHD

• Forum gebruiker
Reactie #67 Gepost op: 11 juli 2010, 12:44:27
Ik kan me nog steeds niet voorstellen dat mensen zich vrijwillig opgeven om de hele dag ranzige blaren op vieze stinkvoeten door te prikken. Kan iemand me uitleggen wat hier leuk aan is, en iedereen hier zoveel zin in heeft?

Wat is de reden waarom jij bij het NRK zit???
of doe jij alleen het ''mooie'' werk...
Ik neem aan dat jij in Almere ook inzetten draait...en als er iemand met een blaar bij jou komt....weiger jij dan om te helpen???
Als er echt niemand meer is om blaren te prikken is er ook geen 4 daagse meer.
Je kan dan gaan zeggen, zoeken we betaalde krachten op.....
denk dat de 4 daagse niet meer te betalen is...

Conclusie....
zonder vrijwilligers geen evenementen...

en stinkvoeten valt wel mee.op een gegeven moment ruik je het niet meer... ;D

tebby

• Verpleegkundige
  • Senior gebruiker
    • mijn hyves
Reactie #68 Gepost op: 11 juli 2010, 13:44:52
nog 6 dagen !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
flappus  niet elke verandering is een verbetering

Delta

• AIOS Anesthesie
  • Senior gebruiker
  • Arts
Reactie #69 Gepost op: 11 juli 2010, 13:51:32
Wat precies de charme is, is niet uit te leggen als je nooit hebt meegedaan. Wel weet ik dat ik, en volgens mij iedereen, zeer voldaan vrijdags weer naar huis gaat.
Arts  www.alphalog.nl