Niet omdat hij het slachtoffer (hoop ik) niet gezien heeft, maar hij moet wel aan kunnen tonen dat hij capabel is om te rijden op het strand.
Moet de Palviljoenhouder (met vergunning ) bij dit ongeval. Aan kunnen tonen dat hij capabel is ??
Ik neem aan dat hij rijbewijs heeft. Verder zijn er zover ik begrijp geen speciale eisen voor op strand. Behalve dat je heel voorzichtig moet zijn , net als op de weg
Als deze man nou geen vergunning had gehad voor op strand tja. Ik weet niet hoe het op andere stranden is. Helaas moet ik zeggen dat in Wijk aan Zee regelmatig onbevoegden over het strand racen. En ik zit dus nog op het eerste ongeval te wachten.
Zeker als je met een brigade voertuig rijdt en er blijkt dat je niet bent opgeleidt hoe moet je het dan verantwoorden???
99100001
Zou dat veel verschillen ? juridisch dan In vergelijking met normale vergunninghouder. Dan heb ik het dus niet over rijden met toeters en bellen daar moet je wel voor zijn opgeleid.
Ik ga er toch vanuit dat bij reddingsbrigades niet zomaar iedereen even snel de 4WD pakt om te rijden. Maar dat de Brigades chauffeurs hebben aangewezen waarvan men weet dat die veilig overweg kunnen met de auto op strand.
Persoonlijk ben ik wel voor een dergelijke interne opleiding, niet te uitgebreid maar toegespitst op je eigen strand.