Porto los, spreeksleutel of oortje?

Auteur Topic: Porto los, spreeksleutel of oortje?  (gelezen 90565 keer)

0 gebruikers (en 13 gasten bekijken dit topic.

AureliusM

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 789
  • A'dam
Reactie #250 Gepost op: 8 december 2014, 23:46:39
Citaat van: Duncan link=msg=1312632 date=1417889161


Zo hobby bob heeft van zijn oude blauwe parka's zijn portohouderclip afgeschroefd. En deze op z'n nieuwe hessie geknutseld.

Ideaal!  O0 En geen last meer van die vervelende spreeksleutel.  >:D

Duncen, vindt je t niet zonde om het door het vest heen te drukken? Heb zelf de portohouderclip aan de lus bevestigd. Werkt prima.


Nachtbroeder

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,399
Reactie #251 Gepost op: 9 december 2014, 00:10:48
Citaat van: Grumpy91 link=msg=1313220 date=1418076527

Hmm, dat gaat het inderdaad niet worden nee zo'n houder: 1 de prijs en 2 alles wat je om moet hebben voor je porto eraan kan hangen. Er is geen makkelijkere/andere manier? Moet de porto dus op schouder/borsthoogte hebben hangen.

Met een riemclip aan een borstvakje of lusje, werkt prima over het algemeen, moet je echter niet willen in een drukke en risicovolle omgeving.


Duncan

  • RPAA
  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 20
  • "verbaas u niet, verwonder u slechts"
Reactie #252 Gepost op: 9 december 2014, 00:30:54
Citaat van: AureliusM link=msg=1313226 date=1418078799
Duncen, vindt je t niet zonde om het door het vest heen te drukken? Heb zelf de portohouderclip aan de lus bevestigd. Werkt prima.

Zonde?  :-\ Het is maar een hoes. En ik maak ook niks stuk, ik verbeter het enkel maar  998765


Grumpy91

  • Rode Kruis hulpverlener, werkzaam in zorgsector
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,145
  • If you can Dream it, you can do it!
Reactie #253 Gepost op: 9 december 2014, 06:57:28
Citaat van: -Joost- link=msg=1313241 date=1418080248
Met een riemclip aan een borstvakje of lusje, werkt prima over het algemeen, moet je echter niet willen in een drukke en risicovolle omgeving.

Ik heb 'm al eens in het borstvakje gedaan maar dat is niet echt ideaal, moet je er ook weer zorgen dattie er niet uit valt enzo. En ook wij lopen wel eens in drukke omgevingen rond (al doen we het liever niet). Dus vandaar dat ik verder wil kijken.
Hulpverlener, vrijwilliger, beheerder Social Media bij Rode Kruis locatie Roermond.    Al mijn bijdragen zijn volledig op eigen titel


jelte

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 426
Reactie #254 Gepost op: 9 december 2014, 07:56:49
Bij ons zit hij in een houder met lange riem. Je ene arm door de riem dan via je nek op de borst hangen.
Ik vind dit niet handig want als je voorover bukt bengelt hij tussen mij en so.
Waarom mag het niet meer aan de koppel dan?? Want dan heb je er het minste last van.


Grumpy91

  • Rode Kruis hulpverlener, werkzaam in zorgsector
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,145
  • If you can Dream it, you can do it!
Reactie #255 Gepost op: 9 december 2014, 08:10:33
Zo zit die bij ons ook. En nu ben ik best fors en hangt de porto op randje van mijn schouder zo. Aan koppel mag niet vanwege bereik en het beschadigen/kapot gaan van de.porto bij zitten e.d.. Ikzelf heb m t liefste weer terug aan de koppel, geen last ervan en evengoed bereik als op de schouder (merk in ieder geval geen verschil dat je aan koppel slechter bereik hebt doordat 'ie iets.lager hangt.
Hulpverlener, vrijwilliger, beheerder Social Media bij Rode Kruis locatie Roermond.    Al mijn bijdragen zijn volledig op eigen titel


jelte

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 426
Reactie #256 Gepost op: 9 december 2014, 09:00:01
De halve wereld loopt met de Porto aan de koppel waarom gaan die van jullie kapot en de rest niet. Als ze willen dat je hem anders gaat dragen laat je ze toch ook zelf een oplossing vinden bv langere riemen.


Grumpy91

  • Rode Kruis hulpverlener, werkzaam in zorgsector
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,145
  • If you can Dream it, you can do it!
Reactie #257 Gepost op: 9 december 2014, 09:07:35
Zelfs dan is het verdomd irritant dat je hem los op de borst hebt hangen, helft van de tijd hangt de antenne in je neus en als je bukt bungelt die los. Om je nek is gewoon niet comfortabel door de riem die onder je oksel hangt en in je nek en de porto zo los bungelt. Ik heb samen met nog een paar geroepen dat de halve (als het al niet meer is) met de porto aan de koppel hangt en slechter bereik hierdoor in ieder geval geen punt is. En beschadigen/kapot gaan van porto wordt voorkomen als men goede instructie krijgt hoe men de porto goed aan de riem kan dragen.
Hulpverlener, vrijwilliger, beheerder Social Media bij Rode Kruis locatie Roermond.    Al mijn bijdragen zijn volledig op eigen titel


enrico1972

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,591
  • Openbare Orde en Veiligheid
    • Instagram Enricoveilig
Reactie #258 Gepost op: 9 december 2014, 12:51:43
Kan op de rode kruis verhaal maar 1 ding zeggen. Ze zijn niet wijs bij jullie.
In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen


Grumpy91

  • Rode Kruis hulpverlener, werkzaam in zorgsector
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,145
  • If you can Dream it, you can do it!
Reactie #259 Gepost op: 9 december 2014, 13:58:23
Citaat van: enrico1972 link=msg=1313305 date=1418125903
Kan op de rode kruis verhaal maar 1 ding zeggen. Ze zijn niet wijs bij jullie.

Sjah,,,, ik weet :-X
Hulpverlener, vrijwilliger, beheerder Social Media bij Rode Kruis locatie Roermond.    Al mijn bijdragen zijn volledig op eigen titel