Denk er nog eens over na een dag of wat, en probeer te begrijpen dat amber op de rijksweg of waar dan ook, net zo goed kan betekenen dat ik of een collega daar staat, en dat ook wij, al kunnen we niet bekeuren als je door rijdt, het erg op prijs stellen als je ruim van te voren een baantje opschuift.
Het is waar,jan en alleman rijden met amber op, meestal nutteloos, en dat geldt ook voor collega bergers die met een auto in de lepel oranje voeren, nutteloos, zinloos, en de attentiewaarde als je het echt nodig hebt neemt af.
Of een zwaar transport met flitsers in de grille, waarom in godsnaam? Alsof ze in gaan halen en de vluchtstrook gaan gebruiken.....flitsers direct verbieden voor iedereen die geen spoed heeft lijkt mij al een fijn begin.
Berger,
Graag reageer ik hier op en heb ik er al een poosje over nagedacht... Wanneer jullie als eerste tp zijn bij een ongeval zou het naar mijn weten prettiger voor jullie werken als jullie amber blauw zou zijn... Als een kijker van helden op de weg hoor ik veel al dat banen gekruist worden om voor te zorgen dat jullie veiligheid gewaarborgd is... Of dat RWS met een auto TP komt om een weggedeelte af te sluiten.. Wanneer ik dat op een afstand zie aankomen zou ik persoonlijker wijs kunnen besluiten om eerder een rijstrook op te schuiven zo ook wanneer er gewerkt word op de vluchtstrook.
Of als er een pechgeval tegen zijn portier aanstaat te wachten op de pechhulp zoals vanmiddag op de A12. Maar velen zien op de snelweg amber als normaal erbij horen...
- vrachtwagens met uitstekende lading (of geen lading)
- Aannemer die zijn zwaailamp vergeten is uit te zetten...
- Pechhulp met een wagen in de lepel
- ANWB die een sleep heeft
Je kunt het zo gek niet bedenken of op de snelweg zie je wel amber opduiken. Ik als geïnteresseerde let daar dan nog wel eens extra op. Daarom vind ik de attentie waarde op de snelweg amberverlichting afnemen omdat het er al op de snelweg zoveel van is. En dan wordt er geroepen van berger of rws geen blauw want dan krijg je een overdone aan blauw vind ik persoonlijk een onzin mening.
Aangezien op de snelweg met hoge snelheden gereden kan worden vind ik dat bestuurders zo snel mogelijk moeten weten dat er wat aan de hand is. Wanneer dit niet kan door de matrixborden zal dit door de hulpverlening moeten gebeuren en dan is amber naar mijn mening niet het juiste middel om aan te geven van het staat hier stil. Ja dat zie je pas als je dichtbij bent . Van tijd om een baan op te schuiven het staat stil. Wanneer je niets anders hebt zul je naar amber moeten grijpen maar RWS en de Bergers behoren naar mijn mening bijna tot de blauw / geel en rode ploeg misschien wel de optie oranje ploeg wat betreft de bergers. en RWS vind ik behoren tot de blauwe ploeg.