Het enige voertuig dat hier gelijk goed staat is de Ambu.
Wielen afdraaien naar verkeersluwe kant doe je alleen als het jezelf niet in gevaar brengt bij de hulpverlening. In dit geval staat de Ambu er te dicht op waar ik alleen maar uit kan concluderen dat men haast had voor de hulpverlening. Met de wielen de andere kant opgedraaid had de ambu bij een aanrijding zich in het SO voertuig geboord.
De politieauto heeft zich zoals je verderop in het filmpje kunt zien ook nog weer gedraaid maar staat nog steeds verkeert, zoals al is gezegd tweezijdig aanrijdend verkeer voertuig in lengte richting voor en/of voorbij het incident.
Weg afsluiten is hier alleen in uiterste geval wenselijk, de verkeersstroom is hier zo intens vanuit Hattem dat zelfs bij geplande werkzaamheden hier een file staat die niet te overzien is. De weg afsluiten vanaf de nieuwe Ijsselbrug is eigenlijk de enige oplossing, en dat is volgens mij ook gebeurd.
Blauw aan laten staan, kleine misvatting:
Elk voertuig dat een rijstrook afsluit mag blauw aan laten staan. Dus ook het voertuig dat een volgende rijstrook afsluit!Qua Fend-off snap ik het wel ondertussen (dankje wel Forum!)
Maar qua blauw en amber nog niet helemaal...
Wanneer moet men nou amber gaan voeren en wanneer moet blauw aan blijven staan?
Qua snelwegen is er voor amber gekozen omdat dit meer lijkt op wegwerkzaamheden dan ongeval...
(tenminste wat ik begrepen heb van een agent)
Maar op povincialprewegen en bebouwdekom...
wie kan daar beter uitleg over geven? Zodat ook dit weer bij mij goed tussen de 2 oren zit
Daar is geen verschil in reden voor. Amber geeft een rustiger beeldvorming en voorkomt "volgens onderzoekers" meer schadegevallen door mensen die teveel naar het Blauw kijken. Dit onderstreept dus ook gelijk de stelling dat mensen niet meer juist reageren op Amber.