De reden waarom "Fend-off" + 100m veiligheidszone belangrijk is!

Auteur Topic: De reden waarom "Fend-off" + 100m veiligheidszone belangrijk is!  (gelezen 221424 keer)

0 gebruikers (en 7 gasten bekijken dit topic.

Scaniafan

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 542
  • HV geïnteresseerde
Reactie #450 Gepost op: 1 juni 2015, 12:01:28
Weet niet zeker waar ik 'm kon zetten, dit lijkt mij de beste plek...



Vind 't een beetje karig met eigen veiligheid eerst...

- Veel mensen stoppen (perfect!) maar ze stoppen zonder 2 seconden na te denken. Puntstuk, vluchtstrook... enige die "veilig" staat is de eerste auto die in de middenberm stopt. Niet het beste, maar het beste van alle kwaden naar mijn mening. De auto rechts in beeld op de vluchtstrook van de andere rijbaan... Tenzij het een arts ofzo betreft... Waarom daar stoppen?
- Wegenwacht stopt. Perfect, maar die hebben ook IM training gehad. Naar mijn mening? Zet die bus op de linkerrijstrook met amber signalering aan in fend-off
- Ambulance snap ik dat ie 'm daar neerzet, is het meest veilige punt op dat moment.
- Politie snap ik de positie niet. Mijn mening als leek? Je bent buffervoertuig, zorg voor voldoende afstand tot het incident... Rij desnoods een stuk tegen de richting en zet 'm daar in fend-off.

Vervolgens zie ik bijster weinig gele / oranje hesjes / jassen.

Ambulancebemanning en één passant lopen in het geel, wegenwacht in oranje. De politie gaat er weer vanuit dat de gele strepen op het nieuwe uniform voldoende zijn?
Rij nooit harder dan je beschermengeltje kan vliegen =)


batoutofhell

  • Verkeersregelaar
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 490
Reactie #451 Gepost op: 1 juni 2015, 12:47:23
Automobilisten moeten alléén stoppen als ze iets kunnen toevoegen. Zien gebeuren of hulp kunnen verlenen. Anders zorgen ze alleen voor extra risico, zeker als je op het puntstuk stopt of de rijstroken gaat oversteken.

Anwb kwam als eerste aan. Had iets terug moeten rijden (als ik de beelden bekijk was de rijstrook al afgekruist) en in fend off moeten gaan staan met amber aan.
Ambulance stopt correct, voorbij de anwb en kort op het so.
Politie had in dit geval inderdaad even iets terug kunnen gaan staan.

Snap alleen nog niet dat de motorrijder op de slagboom knalde. Ik mag toch aan nemen dat de rijstroken dan afgekruist zijn?


Dion

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,214
Reactie #452 Gepost op: 1 juni 2015, 12:59:05
Citaat van: batoutofhell link=msg=1353390 date=1433155643
Automobilisten moeten alléén stoppen als ze iets kunnen toevoegen. Zien gebeuren of hulp kunnen verlenen. Anders zorgen ze alleen voor extra risico, zeker als je op het puntstuk stopt of de rijstroken gaat oversteken.

Anwb kwam als eerste aan. Had iets terug moeten rijden (als ik de beelden bekijk was de rijstrook al afgekruist) en in fend off moeten gaan staan met amber aan.
Ambulance stopt correct, voorbij de anwb en kort op het so.
Politie had in dit geval inderdaad even iets terug kunnen gaan staan.

Snap alleen nog niet dat de motorrijder op de slagboom knalde. Ik mag toch aan nemen dat de rijstroken dan afgekruist zijn?
De slagboom is extra verlicht d.m.v. vier amber traffic advisors + de standaard rode lampen. Voorafgaand aan de slagboom hangen er nog 3 rode kruizen en een verdrijfpijl met flashers én twee keer het bord C01.
 98uiye


Berger

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 413
Reactie #453 Gepost op: 1 juni 2015, 15:40:19
Die motorrijder zit gewoon te slapen.
ANWB had veel verder voor het incident in fend-off moeten gaan staan, zodat ambu veiliger staat met een fatsoenlijke bufferzone.

Politie zoals gewoonlijk in een soort fantasie opstelling, gek genoeg lijken die het nooit te leren, en vooral blind te vertrouwen op de blauwe pitjes.
Waarom niet gewoon in fend-off voor de ANWB, zodat er alsnog een bufferzone ontstaat.

(Ja, kort door de bocht, ik weet het, sorry hoor)


leo A

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 277
  • LOTUS®kring Zuid-Holland Zuid
    • Lotuskring Zuid Holland Zuid
Reactie #454 Gepost op: 1 juni 2015, 17:08:36
Filmpje is verwijderd. :(
service controleur kleine blusmiddelen Hap chauffeur Dordrecht LOTUS E.H. verlener https://bit.ly/2BTzliB?fbclid=IwAR1TCU2Ox-kHkiz_nwOC3rJZE6v4Kkv24z-


Defender

  • Centralist GMK, ACH, BRW
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 622


DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,085
Reactie #456 Gepost op: 1 juni 2015, 20:05:14
Hier de situatie vanaf de grond ongeveer 6 maanden geleden (op 1.20).

http://www.youtube.com/watch?v=ccK-nWnWmxg

Rijden wel vaker mensen tegenaan:

http://www.youtube.com/watch?v=3nZe1vEbTlk
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein


thetwin84

  • EHBO,AED-bediener/evenementen vkr/hobby fotografie
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,152
  • Dag niet gelachen is een dag niet geleefd.
    • EHBO-Hedrin
Reactie #457 Gepost op: 1 juni 2015, 20:32:27
Aangezien ik de situatie daar compleet niet ken stel ik deze vraag...
Waar komt de weg op uit die achter de slagboom zit? Waarom wil men zo graag daar heen?
[URL=http://www.t-tools.nl/CCount/click.php?id=


enrico1972

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,591
  • Openbare Orde en Veiligheid
    • Instagram Enricoveilig
Reactie #458 Gepost op: 1 juni 2015, 20:58:25
Als ik het goed zeg betreft dat de wisselbaan van de Coentunnel. Zoals de motorrijder aankomt is vanaf de A8 naar de Coentunnel A10 West of te wel de Buitenring van de A10 richting Schiphol ruim gezegd.
In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen


Bert65

  • Heden vervoersbranche, voorheen medewerker Dierenambulance
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,998
Reactie #459 Gepost op: 1 juni 2015, 21:48:49
Citaat van: Berger link=msg=1353414 date=1433166019
Die motorrijder zit gewoon te slapen.
ANWB had veel verder voor het incident in fend-off moeten gaan staan, zodat ambu veiliger staat met een fatsoenlijke bufferzone.

Politie zoals gewoonlijk in een soort fantasie opstelling, gek genoeg lijken die het nooit te leren, en vooral blind te vertrouwen op de blauwe pitjes.
Waarom niet gewoon in fend-off voor de ANWB, zodat er alsnog een bufferzone ontstaat.

(Ja, kort door de bocht, ik weet het, sorry hoor)
De ANWB is heeft waarschijnlijk in de file op rijstrook 2 gezeten. Zodra hij kon zien wat er aan de hand was, zal hij naar links zijn gegaan  en is dicht bij het so beland.
De keuze van de politie kan ik alleen verdedigen omdat deze van de invoegstrook kwam.