Gespot, 5 nieuwe T5's

Auteur Topic: Gespot, 5 nieuwe T5's  (gelezen 21957 keer)

0 gebruikers (en 5 gasten bekijken dit topic.

Venture

• Eenheid AD
  • Senior gebruiker
Reactie #60 Gepost op: 14 januari 2010, 08:01:25
uiteraard hadden stefS en ik het over de regio GM

Abiom gaf in ieder geval aan dat ze de aanbesteding voor voertuigen in Gelderland-Midden verloren hadden, voor onze eigen regio zei hij: nee we bouwen geen Whelen/Honac spullen op. Maar het kan natuurlijk maar zo dat ook bij ons Honac gaat opbouwen. We gaan het meemaken...

blauwblauw

• Senior gebruiker
  • I Love Edge
Reactie #61 Gepost op: 14 januari 2010, 13:04:54
Abiom gaf in ieder geval aan dat ze de aanbesteding voor voertuigen in Gelderland-Midden verloren hadden, voor onze eigen regio zei hij: nee we bouwen geen Whelen/Honac spullen op. Maar het kan natuurlijk maar zo dat ook bij ons Honac gaat opbouwen. We gaan het meemaken...

Ik denk niet dat Abiom Honac gaat opbouwen, dit kan Honac makkelijk zelf af en volgens mijn ben je het prijs voordeel met het pakket PON/HONAC ook zo kwijt als je de voertuigen als nog via een tussenpersoon laat opbouwen.

Gast

• Gast
Reactie #62 Gepost op: 14 januari 2010, 13:54:50
Maar in deze tijden van crisis kun je je het als bedrijf eigenlijk niet veroorloven om te zeggen "wij bouwen dit merk of dit merk niet op", lijkt mij dat je moet pakken wat je pakken kunt tegenwoordig om inkomsten te genereren.
Evengoed breidt het merk Whelen zich weer wat meer uit over den lande :)

blauwblauw

• Senior gebruiker
  • I Love Edge
Reactie #63 Gepost op: 14 januari 2010, 15:32:01
Maar in deze tijden van crisis kun je je het als bedrijf eigenlijk niet veroorloven om te zeggen "wij bouwen dit merk of dit merk niet op", lijkt mij dat je moet pakken wat je pakken kunt tegenwoordig om inkomsten te genereren.
Evengoed breidt het merk Whelen zich weer wat meer uit over den lande :)

Ik bedoel niet dat Abiom het niet zou willen (die zullen bouwen wat de klant wilt)

Maar waarom zou je als korps wanneer je met TM-CS rijd en overstapt naar Honac (puur door het prijsvoordeel PON/HONAC) je voertuigen dan toch nog via Abiom laten opbouwen?

Van dat prijsvoordeel blijft dan denk ik weinig over...

williamharthoorn

• Senior gebruiker
  • www.112barneveld.nl
Reactie #64 Gepost op: 6 februari 2010, 18:12:23
en inmiddels is er 1 in Barneveld aangekomen

blauwblauw

• Senior gebruiker
  • I Love Edge
Reactie #65 Gepost op: 7 februari 2010, 13:28:08
Nog niet eerder tijd gehad om te plaatsen, maar vorige week zijn er nog 2 stuks Volkswagen T5 opgebouwd door Honac voor Gelderland-Midden bestemd voor de Honden Brigade.

Totaal komt het nu dus op 10 nieuwe Transporters voor Gelderland-Midden met deze opbouw.

Gisteren trouwens de eerste inzet gezien van de nieuwe T5's, op de Arnhemse korenmarkt en bij het Gelredome surveilleerde gisteren diverse van deze bussen als "vuistbus" dus met de roosters achter de ramen en lange wapenstok.  

bastiaan1986

• Junior gebruiker
  • **
Reactie #66 Gepost op: 26 mei 2010, 23:39:31
Hallo leden,

Ik kwam dit forum tegen op internet.

Pon heeft een aantal bedrijven gekocht waaronder Honac en Holland inbouw. Bij holland inbouw word de bus ingericht ( dakluik,interieur bekleding, zoek licht) en bij honac word de elecktronica gedaan. Honac is een dealer van Whelen dus gebbruikt daarom deze verlichting. Bijna alle korpsen laten hun bussen en auto's "ombouwen" door Pon. Dat wil zeggen door een dochter bedrijf. Tmcs en Abiom doen ook nog wel auto's maar niet zoveel meer als eerst.

De "ME hekken" komen btw wel van Terberg maar zijn opgebouwd door Holland inbouw

@ Venture   Waakz Dienstb     staat op elke politie auto   dus dat is geen garantie voor honden brigade

De 2 foto's van de 1e pagina................     De 1e bus is de gewone T5 en de 2e foto is de T5 GP. das is gewoon een T5 met een facelift. Dus geen T6 ;)

kijk voor meer info op www.hollandinbouw.nl

Meer weten over de nieuwste nieuwtjes  vraag gerust     werk namelijk bij Holland inbouw  ::)
Groeten 8)

Dinges

• Senior gebruiker
Reactie #67 Gepost op: 26 mei 2010, 23:42:27
Hallo leden,
Ik kwam dit forum tegen op internet.

Welkom  O0

Stel je hier even voor, als je wilt  ;)

http://www.hulpverleningsforum.nl/index.php/board,21.0.html

Venture

• Eenheid AD
  • Senior gebruiker
Reactie #68 Gepost op: 26 mei 2010, 23:43:36
@ Venture   Waakz Dienstb     staat op elke politie auto   dus dat is geen garantie voor honden brigade

Das leuk, dat snapte ik zelf ook :P Maar inderdaad is mijn post wat onduidelijk :)

bastiaan1986

• Junior gebruiker
  • **
Reactie #69 Gepost op: 26 mei 2010, 23:57:50
ja heb mezelf voorgesteld ;)

We zijn nu nog bezig met 5 T5's voor de regio ijsselland. de vorige 5 zijn er vorige week afgeleverd.

De laatste 5 worden na verwachting volgende week afgeleverd. Deze bussen zijn uitgerust met een "fietsenrek" en een rijplaat.   Dusssss  heb je een lekke band, hou er dan 1 aan ;)